Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
jag kan inte så mycket om hästar, ser ut som en "vanlig" ponny....
Tack för hjälpen med grimman, det var precis en sån jag letade efter, jag goglade och sökte även på tradera men jag var uppenbarligen inte så framgångsrik med det.
Ni är ju en hel del hästkunniga här, är det någon som har varit med om en galla (som en 5-krona) på framsidan precis ovanför skenbenet på bakbenet, den har suttit där i närmare tvåmånader, ej öm och inte halt??? Kan man göra något?
Hej alla flickor ;)
Här är det underbart väder väder att träna häst nu, 40cm snö och -2-5 grader... Nu har jag pulsat med hästarna några dgr. men oj oj vad dom blir trötta av bara 3,5km. men det är jobbigt för dom men alla snö och en tungvagn.
men det går. den nublivna 2åringen har stucjat sig i hagen så hon få vänta etttag till med igångsättning.
Den nya vbl stoethar blivit riden i em vecka nu av några tjej och hon är verkligen duktig, spännade och se vad hon verkligen kan. men hon går fint i form hela tiden , men igår hade hon blivit luite pigg o bockat lite. Dax att dra ner fodret nu när hon har ätit opp sig.
Och fortfarande har jag ingen egen dator. Djuren går förre
Halloj!
Sitter här och fundrar på denna ridskolehäst...
En av veterinärerna som tittat på henne (kommer inte ihåg vem i ordningen det var) misstänkte ju att den kunde ha Spatt. Hon har ju ett väldigt kort,ryckigt steg och hade ju små gallor i haserna...
Kan hältan som nu framkommit av vila kanske bero på det? Erfarenheter nån?
Kanske man ska ta och röntga henne för att kunna om inte annat ev utesluta spatt?