• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • Fru Wirenborg
    Fru X:  Självklart ska man följa en vets rekommendation {#lang_emotions_smile} Jag är ju bara nyfniken på hur hon tänkt eftersom jag aldrig varit med om liknande.
    Jag vet att denna vet är bra oxå..de flesta här i bygden har henne och hennes kollega. De är jättebra .

Sialch:  Vad roligt! Då kan du prova den hingst du vill ha ju {#lang_emotions_sunny}

Och japp..det var jag som frågade om flugtäcken. Jag har ju dilemma hur jag ska göra i sommar. Jag är inget fan av täcken men vet inte hur jag skulle kunna lösa det med att ta in på dagarna då det är en bra bit att gå till sommarhagen.

Jag har alla tre barnen som inte kan hänga med när jag ska hämta hästar..så jag tror jag kommer köpa ett flugtäcke ..just in case.. men förhoppningsvis blir det inte lika illa med broms iår som förra året.

Spatt ja...  Om denna hästen visar sig ha det vet jag inte om ägarna kommer klara av att ta hand om den. De verkar inte ha tid för den..det är just därför den fått stå i två månader. Och de väntar sitt fjärde barn i maj..{#lang_emotions_tongue_out}

Ikväll ska jag rida {#lang_emotions_smile} 
  • Fru Wirenborg
    JohannaJ skrev 2010-01-20 22:59:01 följande:
    vill ni se min nya häst live så har youtubat lite från lilla skötarens mobil
    " target="_blank">

och hmmmm, ignorera sitsproblemen. Mitt högra ben fungerar inte därav svajigheten.
    Nice {#lang_emotions_laughing}
  • GULDHJÄRTA

Hej alla!

Vet inte om ni minns mig, har varit borta länge pga flytt.

Vi har nu flyttat in i vårt nybyggda hus, äntligen!

Om ni minns så hade jag två hästar som jag flyttade närmare hem i höstas, under stora bektänkligheter.
    Allt blev dock superbra.

Men vår c-ponny, hade ju som sagt röta i hoven som vi har behandlat i snart ett år, blir aldrig bra och innan dess hade hon ryggproblem.
    Vi skulle sälja henne när hon blev frisk, men alla omkostnader på vägen...
    Gamla ägaren köpte tillbaka henne.
    Först var vi ledsna, men nu känner jag mig lättad, hon har det jättebra.

Vår d-ponny ska vi behålla. Nu har man mer tid och pengar att lägga på henne.
    Vi har även fått en stor fin box, i en liten stallbyggnad med 6 boxar.
    Det känns kanon, för det är på ridskolan med all service och två ridhus.
    Men ändå väldigt lugnt, det är bara privathästar i det stallet.

• Nemia noj

Fundera på att sälja vårt lilla shettis sto. Men är lite osäker på va man kan tänkas ta för pris. Vill inte sälja henne till första bästa för billigt. Men vill ju inte ta överpris heller.

Hon är f 95. 85 mnk. Välriden och lite körd. 37 poäng. Haft 1 föl. Jätte snäll o go, en riktigt nybörjar häst som går i form i dom flesta lägen. Tyvärr haft fång (och kommer vid fel behandling få de)

(OBS detta är ingen annons)

Hur mycket skulle ni ta för henne?

Vill att hon kommer till en familj som kommer rida henne mer än vår gör, hon har en jättefin gång, och är tränad så är synd att bara låta henne gå i jhagen.

• Nemia noj

Kan inte bestämma mig om jag vill sälja henne ännu heller men funderar starkt på att iaf känna på marknaden. Och vi har ju i sto redan som har 39 p, så henne kommer jag ha kvar innom avels biten. Sen väntas ju dimpa ner en present i april efter vårt 39 p sto och en welch som jag ser fram emot.

Ska sälja den lilla skurken sen oxå. Men där är papprena inte klara ännu, så de får vänta lite. Va e bäst, sälja skurken kastrerad eller okastrerad? Han kommer bli stambokförd innan försäljning. SÅ tänker lite på om köparen är intresserad av avel o utställning oxå??

• Fru Wirenborg
    GULDHJÄRTA skrev 2010-01-21 08:53:36 följande:
    Hej alla!Vet inte om ni minns mig, har varit borta länge pga flytt.Vi har nu flyttat in i vårt nybyggda hus, äntligen!Om ni minns så hade jag två hästar som jag flyttade närmare hem i höstas, under stora bektänkligheter.Allt blev dock superbra.Men vår c-ponny, hade ju som sagt röta i hoven som vi har behandlat i snart ett år, blir aldrig bra och innan dess hade hon ryggproblem.Vi skulle sälja henne när hon blev frisk, men alla omkostnader på vägen...Gamla ägaren köpte tillbaka henne.Först var vi ledsna, men nu känner jag mig lättad, hon har det jättebra.Vår d-ponny ska vi behålla. Nu har man mer tid och pengar att lägga på henne.Vi har även fått en stor fin box, i en liten stallbyggnad med 6 boxar.Det känns kanon, för det är på ridskolan med all service och två ridhus.Men ändå väldigt lugnt, det är bara privathästar i det stallet.
    välkommen tillbaka!
  • GULDHJÄRTA

Tack! Har som sagt varit borta länge, men vi fick vänta länge på att få vårt bredband inkopplat.

Kommer inte hinna att läsa ikapp, men ska försöka hålla mig lite uppdaterad nu.

Nemia noj, svårt att svara på. Har aldrig haft någon shettis, men tror att priset blir lägre pga av fången.
    Jag skulle inte köpa en ponny som har haft fång.
    Vår ponny dog av det förra sommaren, det var hemskt.
    Då var det en d-ponny, welsh/connemara, fast hon var rund och hade lätt att gå upp i vikt.

Vet att det är vanligaste på små ponnysar, men det är dock ett minus.
    Lycka till!

• Nemia noj

Nu ska jag smita tidigare hem o se om jag hinner ut en sväng i skogen med pollen

• Tonci

Nu behöver jag goda råd igen. Nu har det snart gått två veckor, så jag ringde vet för att kolla vad dom tyckte att jag skulle göra härnäst. Jag ville komma in, och hon tyckte det lät som en bra idé.

Men, nu kommer nästa problem. Eftersom jag inte har körkort, så måste jag få hjälp av någon. Och jag måste ha hjälp av någon med drag. + Att jag inte har särskilt många "hästkunniga" kompisar här i Göteborg. Hästen är svårlastad, och inte särskilt lugn på transporten efter en olycka som hon har vart med om.. Så det kan ta två timmar att lasta, ibland tar det bara en minut.. Man vet aldrig. Sen är det ju lite läskigt i högersvängarna.. Hua!
    Sen är det problemet att hitta hästtransport.. Den som brukar vara ledig här i Göteborg vill jag inte ha. Den är alldeles för kort för min häst. Hon har åkt i den en gång, och aldrig mer!

Ska man kanske ringa distrikten istället? Visst, kanske blir dyrare. Men blir det inte värt mellanskillnaden om man slipper stressa upp henne vid transport? Och jag slipper jaga runt efter någon som kan köra och hjälpa mig lasta?
    Vad har ni för erfarenheter av distrikterna? Jag har aldrig tagit ut någon. Hemma i min hemstad bodde jag granne med hästkliniken, så jag hade aldrig såna här problem. ; )

• Tonci

Kanske är nån bra idé att spruta i lederna i stallmiljö? Får nog åka in ändå. Usch..

Svar på tråden Hästtråden v. 11