• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Jenny T

God förmiddag på er. Min frånvaro från fl under förra veckan beror på att jag har blivit mamma!
    Söndag den 23/10 födde jag en son, 3395 gr 51 cm, tre veckor före bf. Världens sötaste!

Föelossningen gick snabbt. Slemproppen gick fem på lördagkväll och strax efter gick vattnet. Åkte in på kontroll och sen hem för att äta och packa bb-väska och skriva förlossningsbrev. sov ca 3-4 timmar sen började värkarna göra sig påminda. Satt i fotöljen och tog verkar till sex med profylaxteknink, väckte mannen som hann duscha men inte äta frukost innan vi var tvungna att åka. Fullt på både södra bb och sös åkte till Huddinge. Där 7:30, efter att ha legat med ctg ca halvtimme kollade dom att jag var redan öppen 10 cm. In på förlossningen! Pyret hade lågt hjärtljud och han tyckte inte om när jag stod upp för att ta en värk så det blev den hatade gynställningen. De försökte sätta sugklocka men den släppte. Blev förlöst med tång. Tog ingen bedövning allt gick bra fram till tången som gjorde helvetiskt ont men det var inte tid för att börja mixtra med lustgasen då. Han föddes 8:39. Hade legat fel med huvudet så det var alldelse blått och avlångt men han har återhämtat sig bra.
    Sprack och blev sydd. Efter två timmar upptäcktes att jag fortfarande blödde. oklart vart. Bråttom - Blev sövd. Pappa och pyret fick klars sig själva i 3,5 timme. Totalt hade jag tappat 2,5 liter blod!
    Blev totalt sängliggande i två dagar och fick fyra påsar blod i två omgångar. Stannade på bb tills på fredagen.
    Skönt att vara hemma!

• Betty2

Grattis Jenny!

Vad dramatiskt det låter med tång, blödning osv. Skönt att allt slutade lyckligt. Hur mår du nu?
    Vad är ett "förlossningsbrev" förresten? Jag har ju ingen koll alls märker jag.

Kram och grattis igen!

• Betty2

... och grattis en dag i efterskott till Amadea! Hoppas du hade det roligt på allt födelsedagsfirande i helgen.

Pandy: Jag håller med, saknar oxå FF. Hoppas du läser det här och att du mår bra!

• Amadea

Tack Fia!
    Känns som att det är tur att det är måndag igen så jag kan vila upp mig. Det var full fart hela helgen. Nästa helg har jag inget planerat & det känns sååååååååå skönt.

• Jenny T

nu mår jag bra men det blir järntabletter minstb tre månader framöver.
    I ett förlossningsbrev skriver man ner tankar om förlossningen, sin inställning till olika smärtstillning och hjålpmedel mm. Speciella önskemål etc. För när man väl kommer in till förlossningen är man inte så pratbar. Världen krymper till en liten, liten bubbla.

• Lehen

Grattis Jenny....Skönt att du mår bra igen....
    Kram Till Er Allla....

• Pandy

grattis jenny T!! jag hade ju liknande problem..

• Java

G R A T T I S Jenny
    Vilken dramatik, men skönt att höra att ni alla mår bra iaf.
    Många kramar fr Java

Svar på tråden Dansar med vargar!