God förmiddag på er. Min frånvaro från fl under förra veckan beror på att jag har blivit mamma!
Söndag den 23/10 födde jag en son, 3395 gr 51 cm, tre veckor före bf. Världens sötaste!
Föelossningen gick snabbt. Slemproppen gick fem på lördagkväll och strax efter gick vattnet. Åkte in på kontroll och sen hem för att äta och packa bb-väska och skriva förlossningsbrev. sov ca 3-4 timmar sen började värkarna göra sig påminda. Satt i fotöljen och tog verkar till sex med profylaxteknink, väckte mannen som hann duscha men inte äta frukost innan vi var tvungna att åka. Fullt på både södra bb och sös åkte till Huddinge. Där 7:30, efter att ha legat med ctg ca halvtimme kollade dom att jag var redan öppen 10 cm. In på förlossningen! Pyret hade lågt hjärtljud och han tyckte inte om när jag stod upp för att ta en värk så det blev den hatade gynställningen. De försökte sätta sugklocka men den släppte. Blev förlöst med tång. Tog ingen bedövning allt gick bra fram till tången som gjorde helvetiskt ont men det var inte tid för att börja mixtra med lustgasen då. Han föddes 8:39. Hade legat fel med huvudet så det var alldelse blått och avlångt men han har återhämtat sig bra.
Sprack och blev sydd. Efter två timmar upptäcktes att jag fortfarande blödde. oklart vart. Bråttom - Blev sövd. Pappa och pyret fick klars sig själva i 3,5 timme. Totalt hade jag tappat 2,5 liter blod!
Blev totalt sängliggande i två dagar och fick fyra påsar blod i två omgångar. Stannade på bb tills på fredagen.
Skönt att vara hemma!