• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Rhino

saargr:
    Oj oj! Kostar det något? Vad är det för ålder på barnen?
    En yngre Hedda hade nog inte hoppat av glädje över ett boot camp, medan min storebror nog skulle varit som fisken i vattnet . Ska alla 4 vara med?

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Sweden

Mealla, AHost, m fl; tack for peppningarna. Maken och jag hade typ aldrig brakat innan vi fick killarna; men intensiva barn, somnbrist och make som ar borta JAMT ar ingen bra kombination. Sen att mannen var otrogen nar han var bortrest med jobbet medans jag var hemma och torkade spyor gjorde inte det hela battre direkt. Men det kan ju bara bli battre *tank positivt, tank positivt*

Stackars lilla Henry forresten, hoppas han inte har ont langre!

Jag maste nastan hitta den dar traden som handlade om att dricka alkohol runt barn, kanner for att upprora nagra svenskar Kanske ska namna min martini play date forra veckan?

• LAMadde

Här är tråden för er som vill va med och reta gallfeber på vissa (men till min stora förvåning så var det faktiskt rätt många som tyckte de va helt ok att dricka vin farmför barnen.. verkar vara rätt svar/vitt) www.familjeliv.se/Forum-5-172/m50215393.html

Ahöst: Glömde skriva förut.. men OJ stackarn Men det kanske är på ett bra ställe så ärret inte syns? Tror jag har 3-4 kompisar (och min man) som har ett ärr under hakan efter div fall när dom va yngre.  Och ang frukost.. är det frukost eller är det brunch?
    Ni skulle kunna göra våfflor eller french toast? Scrambled eggs, fruktsallad, bagels med cream cheese eller nybakta croissanter (man kan ju köpa såna där i 'tub' som du kan baka på nåra minuter). Hmmm.. whatelse.. stekt potatis (som kanske är lite mer 'svenskt' för de ser man ju inte här så ofta) och ägg och bacon, yogurt med olika toppings (frukt, bär, flingor, musli). Ja, finns ju hur mycke som helst att välja på

• Hjartesjalen
    Rhino skrev 2010-01-23 18:08:58 följande:
    Ahöst:Stackars liten. HS:Jag tycker du besrkiver amerikanskt godis på pricken! Jag kan väl lägga till att ren choklas (elltså inte Snickers, Twix och liknande) smakar gammalt.Jag äter helt klart mindre godis här, men det sorgliga är att jag vant mig... Mitt sockerberoende är väl så pass illa att jag hellre äter tvål än inte för att få min kick?Sweden:Jag hoppas också att det går bra för er och att ni kan lappa ihop förhållandet utan att någon känner sig överkörd (typ du )! Kram!
    Ja eller hur!{#lang_emotions_laughing} Herseys Choklad e ju sa "otack rent av", andra vanliga som snickers o twix o dom e man ju van vid sa dom kan man ju ata.
    Jag har blivit en finsmakare sedan jag flyttade hit, valjer noga ut mina Choklad bitar tex o koper god mork som ibland kan vara smaksatt osv. Da far jag ocksa min "antioxidant fix" pa samma gang.

Steven gillar Hersey o jag sa "you have never tasted reeeeal milk chocolate!!" Sa nu ar hans favoriter Lindt, Marabou, Geicha.....mmmm...{#lang_emotions_tongue_out}

Kan ju tillagga att jag faktiskt tycker om Butterfinger, men ater kanske en liten bit 1 gang om aret el sa.
  • Sweden

Jag ater nastan inget godis alls har forutom nan bit choklad da och da. Kopte en pase dark chocolate covered pomegranate pa Costco forra helgen och forat mig totalt forsta dagen, fick lov att ge bort pasen till en kompi.s Note to self; kop inte godis i storpack

• Hannaliten

Jag köper gärna mitt godis på World Market. Milka gillar jag, likaså Ritter Sport i alla former, Cadbury´s Fruit and Nut är god. Amerikansk choklad gillar jag inte alls. Hersheys vanliga är kräkmedel.

• Tuplan

Appropå godis är det nån som provat IKEAs egen choklad?
    Jag var där en sväng i går och de hade köp 3 betala för 2 eller nåt sånt och jag slog till. Ljus, mörk och hasselnötschoklad hade de. Det var inte gott måste jag säga. Kommer aldrig att köpa den chokladen igen. Tacka vet jag Ritter Sport!!
    Var tvungen att äta ett halvt paket ballerinakex för att få bort smaken. 
    Stackars mig{#lang_emotions_cool}

• Hjartesjalen
    Tuplan skrev 2010-01-24 02:22:09 följande:
    Appropå godis är det nån som provat IKEAs egen choklad? Jag var där en sväng i går och de hade köp 3 betala för 2 eller nåt sånt och jag slog till. Ljus, mörk och hasselnötschoklad hade de. Det var inte gott måste jag säga. Kommer aldrig att köpa den chokladen igen. Tacka vet jag Ritter Sport!!Var tvungen att äta ett halvt paket ballerinakex för att få bort smaken. Stackars mig
    Jag har tankt prova den manga ggr, men aldrig gjort, da e jag glad jag inte la pengar pa den..
  • MrsMcGlaun
    Tuplan skrev 2010-01-24 02:22:09 följande:
    Appropå godis är det nån som provat IKEAs egen choklad?
    Oh don't get me started när det kommer till IKEAs egna märke. Ursäkta språket, men vilken jäklarns idiot var det som kom på den ide'n?

Jag köpte IKEAS inlaggda sill till julen och fy FAN vad vidrigt. Tyvärr hade dom inte Abbas vanliga sill, så man var så illa tvungen att välja IKEAs.
    Chokladen har jag också smakat och du har så rätt, det var riktigt äckligt.

Jag håller med Hannaliten, här köper vi all godis på World Market. Dom har även Ritter Sport på vår lokala mataffär,vilket är super!

Den här chockladen är rena DROGEN....gudomligt god!

www.lindtusa.com/product-exec/product_id/353/category_id/19/nm/A_Touch_of_Sea_Salt_Bar

Hersheys är vidrigt, det finns liksom ingenting mer att säga om saken.{#lang_emotions_throwup}
  • rasajj
    MrsMcGlaun skrev 2010-01-24 03:11:42 följande:
    Oh don't get me started när det kommer till IKEAs egna märke. Ursäkta språket, men vilken jäklarns idiot var det som kom på den ide'n?Jag köpte IKEAS inlaggda sill till julen och fy FAN vad vidrigt. Tyvärr hade dom inte Abbas vanliga sill, så man var så illa tvungen att välja IKEAs.Chokladen har jag också smakat och du har så rätt, det var riktigt äckligt.Jag håller med Hannaliten, här köper vi all godis på World Market. Dom har även Ritter Sport på vår lokala mataffär,vilket är super!Den här chockladen är rena DROGEN....gudomligt god!www.lindtusa.com/product-exec/product_id/353/...Hersheys är vidrigt, det finns liksom ingenting mer att säga om saken.
    Kan ju bara instamma. Har inte testat IKEAs sill, men chokladen var inte ett dugg battre an Hersheys, och da kan man ju lika garna lata bli.

Hedda, det kostar $55/ar, plus uniform. men det finns begagnade. Sa vi hoppas att det inte blir sa dyrt anda. Maste saga att scoutuniformerna INTE ar billiga..

Ja, alla fyra ar inskrivna nu. Vi hade tankt att bara skriva in pojkarna, men alla fyra ville.. sa.. jag tror det kommer bli bra!!
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
Svar på tråden USA tråden!