Sweden, tufft mycket pa en gang for dig! Hoppas det gar at det battre hallet snart. Kan ju annars halla med om att for oss har smabarnslivet definitivt kommit med en hel del konflikter.
Har borta har det annars varit lite tufft. Henry gjorde ett grodhopp i badkaret och slog i hakan i Torsdags kvall. Han fick ett oppet sar, ca 1 cm langt. Det bloode inte sa varst lange och Henry lugnade ner sig ganska fort. Men det maste verkligen ha gjort ont. Lakaren som hade jour (som pastod att han inte hade jour) tyckte vi kunde sova pa saken och ga till var vanliga lakare pa morgonen. Vilket vi gjorde. Jag kollade oppetider, ringde pa morgonen, fick upptaget signal sa jag akte dit. Da var det stangt. Det visade sig senare att hennes pappa gatt bort. Ringde the answering service igen och fick en annan lakare som var minst sagt inte sa medgorlig pa telefonen. De lag dessutom inte i samma stad ens. Korde dit i alla fall och de skickade oss till akuten. Det var ganska uppenbart bade hos lakaren och pa akuten att vi skulle akt pa kvallen. Lakaren sa ocksa att hade han att samtalet pa kvallen hade han skickat oss da.
Sa till slut blev det 3 stygn. Fy fan, inte roligt. Nar de sydde sa marktes det ocksa ganska tydligt att det nog varit lattare kvallen innan. Nu ar de oroliga for infektion sa klart, for att det tog sa lang tid, sa vi maste vara super forsiktiga. I det stora hela sa klarade nog Henry av det battre an mig! Jag kanner mig helt fardig. Men stackars liten som fick ligga helt fastspand och nalar och grejer i saret. Det gjorde verkligen ont i hela min kropp och sjal att se hur ont det gjorde.
Tva saker jag tankte dela med mig efter allt detta som jag onskat jag gjort. Fast det kanske bara ar jag som inte tanker sa langt i och for sig.
Jag onskar jag hade kollat att lakarna som har jour nar inte var lakare ar tillganglig tacks av var forsakring. Nu gjorde han vi gick till det, men att det ens var en mojlighet att han inte skulle hade jag inte ens tankt pa.
Jag onskar ocksa att jag hade en lapp i planboken med vilka vaccin Henry inte fatt annu, da han inte ar helt enligt amerikanska schemat. Det hade underlattat pa akuten.