Jag är lite kluven vad gällen en eventuell play date på andra sidan gräsnen.
Jag vill gärna åka hem till dem, för vi trivs väldigt väldigt bra i deras sällskap. Man känner sig alltid hemma hos dem (de bodde som sagt på den amerikanska sidan så sent som innan jul) och våra barn leker så bra ihop. Och helt lagligt så borde det ju inte bli några problem.
Men det känns ändå "sådär" i magen. Dels känns som sagt Mexiko inte helt säkert just nu, fast de bor inte i TJ), men jag tror mycket av mitt velande beror på att jag inte riktigt vet hur jag ska lägga fram det att vi inte vill komma hem till dem. Det känns som om jag förolämpar dem på något vis, trots att det inte har någonting med dem att göra.
Jag sa till mamman att de är jättevälkomna hem till oss! Och de kommer ju till USA varje dag, eftersom den äldsta (som går i 6:an) fortfarande går i skolan här.
Men, jag ska nog gå på magkänsla... och använda "vi har inte samma efternamn"-argumentet...
Fasen vad det regnade här igår förresten! Haglade, blixtrade och dundrade och massa bilar som tjöt mitt i natten. Barnens lekstuga står nu i en vattenpöl, vilket är mindre bra eftersom de har ett lekkök där inne som inte borde vara utomhus egentligen. Det är säkert helt förstört nu...