LAMadde skrev 2010-01-23 18:34:13 följande:
Ja precis, ja tror de flesta slutar med barnmat när dom är runt året.. Som sagt så är ju barnmaten inte mycke att hänga i granen här. Tyckte det va jättekul att gå o kika på barnmat när vi va i sverige. Finns ju saker som man själv skulle kunna äta haha.
Kanske är det så att fler ger barnmatsburkar längre just för att utbudet är så mycket bättre. Som jag minns från "våra" affärer i USA var utbudet väldigt begränsat, mest bara det som jag skulle klassat som smakisar - alltså ingen "riktig mat". Till A hade vi som sagt barnmatsburkarna som nödlösning, när man tex varit iväg någonstans och kommit helt ur synk vad gäller mattider - det går ju onekligen väldigt fort att värma en barnmatsburk när barnet är vrålhungrigt och behöver mat nuuuuuu

Ida däremot har inte ätit en endaste burk i hela sitt liv, vilket faktiskt blev besvärligt när vi var i skidbacken då hon var runt 15-16 månader. Då hade det varit skönt om hon ätit burken vi hade med oss - så hon hade fått i sig ett ordentligt mål mat. Men ovan som hon var ville hon inte ha, förmodligen hade det funkat bättre med en liten burk med vår egen hemlagade mat men så långt tänkte vi inte, burken var ju så smidig
Apropå alkohol - vi har aldrig haft ett barnkalas i riktig bemärkelse utan vuxen-barn-kalas med lite mat och så, då har vi haft öl el. vin som måltidsdryck. Om vi däremot skulle ha ett rent barnkalas, som brukligt är här, 2-3 timmar på tidig eftermiddag med tårta, lekar, ballonger, fiskdamm osv skulle det kännas helt fel att servera alkohol. Mest eftersom jag verkligen inte ser att tårta & alkohol passar något vidare ihop - å andra sidan, på ett sådant kalas skulle jag ju inte förvänta mig att någon vuxen stannade. Gjorde någon det skulle jag väl för artighetens skull göra iordning en kanna kaffe men i övrigt fick vederbörande hålla sig till vad som serveras till barnen.
Sweden - förstår att det är skitjobbigt rent ut sagt, hoppas verkligen ni tar er igenom den är jättetuffa perioden!
Saargr - boot camp känns enormt främmande för mig, men jag är väldigt nyfiken på att höra era erfarenheter sedan