• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Nena70

Eva, jag har stött på liknande (lika goda...) jelloefterrätter - eller ibland tror jag det är tänkt att man ska äta dem TILL maten? Usch!

Nu måste min man koppla ur routern så jag skriver mer sen...

• Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2010-01-24 20:45:51 följande:
    Nä, hon hade fått receptet av en väninna.  Det var helt gräsligt så första gången åt alla mest lite pliktskyldigt för att sedan helt vägra och då fattade hon vinken (bara hon åt). 
    Jag tycker inte om jello.....{#lang_emotions_frown}
  • MrsMcGlaun
    Nena70 skrev 2010-01-24 20:59:53 följande:
    Eva, jag har stött på liknande (lika goda...) jelloefterrätter - eller ibland tror jag det är tänkt att man ska äta dem TILL maten? Usch! Nu måste min man koppla ur routern så jag skriver mer sen...
    Ush ja FY!

För ett par år sedan när jag jobbade för en custom home builder så hade vi en Thanksgivig lunch där alla tog med sig någonting. Där var det någon tant (för det är väl ALLTID just tanter som tar med sig JellO-rätter?!) som hade med sig en Jello/Cranberry/Pecan sak som man skulle äta MED middagen.
    Sorry, men jag tar hellre lite av den vanliga cranberry såsen som är gjort på färska bär. Jag klarar heller inte av den där cranberry såsen som kommer i en konservburk som man sedan måste skära i skivor.

Sedan är det alltid så roligt när folk säger att man ska äta JellO när man är sjuk. Är det någon som vet varför? fy farao alltså. Jag går hellre hungrig än att äta den där dallriga skiten.
  • Hjartesjalen
    MrsMcGlaun skrev 2010-01-24 21:09:48 följande:
    Ush ja FY!För ett par år sedan när jag jobbade för en custom home builder så hade vi en Thanksgivig lunch där alla tog med sig någonting. Där var det någon tant (för det är väl ALLTID just tanter som tar med sig JellO-rätter?!) som hade med sig en Jello/Cranberry/Pecan sak som man skulle äta MED middagen.Sorry, men jag tar hellre lite av den vanliga cranberry såsen som är gjort på färska bär. Jag klarar heller inte av den där cranberry såsen som kommer i en konservburk som man sedan måste skära i skivor. Sedan är det alltid så roligt när folk säger att man ska äta JellO när man är sjuk. Är det någon som vet varför? fy farao alltså. Jag går hellre hungrig än att äta den där dallriga skiten.
    Okej, nu e det sahar, att jag kunde inte sagt allt det du skrev battre sjalv haha!{#lang_emotions_laughing}
  • evaoregon
    Nena70 skrev 2010-01-24 20:59:53 följande:
    Eva, jag har stött på liknande (lika goda...) jelloefterrätter - eller ibland tror jag det är tänkt att man ska äta dem TILL maten?
    Ja, den här skulle ätas TILL maten.  Ingen efterrätt inte, vilket ju inte gjorde saken bättre...  {#lang_emotions_frown}
  • evaoregon
    Ush ja FY! För ett par år sedan när jag jobbade för en custom home builder så hade vi en Thanksgivig lunch där alla tog med sig någonting. Där var det någon tant (för det är väl ALLTID just tanter som tar med sig JellO-rätter?!) som hade med sig en Jello/Cranberry/Pecan sak som man skulle äta MED middagen.
    Låter som något min svärmor (73 år) och hennes väninnor skulle ta med sig och glatt mumsa i sig.  {#lang_emotions_frown}  Jag tror att det är tanter som har med sig sådant för det var väl poppis när de var unga och de tror att det gäller än.  Män i den åldern kan väl ofta inte ens svänga ihop lite JellO.
  • evaoregon
    Sedan är det alltid så roligt när folk säger att man ska äta JellO när man är sjuk. Är det någon som vet varför? fy farao alltså. Jag går hellre hungrig än att äta den där dallriga skiten.
    Jag hade inte hört att man skulle äta jellO när man är sjuk, men jag kollade på nätet och där stod det så här "Gelatin (such as Jell-O) is easy to swallow and digest, so it is a good food for sore throats and upset stomachs."  Kanske stämmer?  Inget som jag äter varken när jag är frisk eller sjuk dock...  {#lang_emotions_wink}
  • Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2010-01-24 23:25:56 följande:
    Jag hade inte hört att man skulle äta jellO när man är sjuk, men jag kollade på nätet och där stod det så här "Gelatin (such as Jell-O) is easy to swallow and digest, so it is a good food for sore throats and upset stomachs."  Kanske stämmer?  Inget som jag äter varken när jag är frisk eller sjuk dock...  
    Nej hua mej!! Skulle jag ata det sa skulle jag BLI sjuk haha! mar illa nu.....{#lang_emotions_throwup}

Vill bara saga er att eva o ni andra som pratar om mat har gjort min dag, jag har flabbat hogt o forklarat for maken vad vi pratar om......Hersey choklad osv....
    Oh ok sa han da, well, I don't like it anymoe anyway AHHAHA!!! Yeah right!!{#lang_emotions_dreamer}
  • evaoregon
    Hjartesjalen skrev 2010-01-24 23:33:21 följande:
    Nej hua mej!! Skulle jag ata det sa skulle jag BLI sjuk haha! mar illa nu..... Vill bara saga er att eva o ni andra som pratar om mat har gjort min dag, jag har flabbat hogt o forklarat for maken vad vi pratar om......Hersey choklad osv.... Oh ok sa han da, well, I don't like it anymoe anyway AHHAHA!!! Yeah right!!
    {#lang_emotions_smile}  Kolla in den här sidan

www.lileks.com/institute/gallery/sevenup2/4.html
Svar på tråden USA tråden!