Hjartesjalen skrev 2010-01-23 01:32:55 följande:
Men gud va kul att familjen kommer o halskar pa er!!! Bilarna e ju sa goa sa dom maste ju vara himmelska da..
Som stocking stuffers i år gjorde jag små strutar av papp och lade i lite svenskt godis (det som finns att hitta på IKEA), bl.a. Ahlgrens bilar.
Ena svägerskan berättade efteråt att hon inte var så förtjust i just dem. Och det hade väl varit ok, för smaken är som baken (och gudarna ska veta att jag inte uppskattar all filipinsk mat), men hon slutade inte där. Hon pratade säkert i 5 minuter om hur äckliga de var, hon demonstrerade hur hon spottat ut bitarna, och att det påminde henne om gammal jello (tror jag det var)... on and on and on...
Jag hade verkligen inte gett bort godiset för att vara elak och få familjen att nästan spy, men jag visste inte riktigt hur jag skulle svara på hennes ranting. Hade hon sagt att de inte var hennes favorit hade jag nog sagt något i stil med "åh, vad synd", men hon gick verkligen på.
Och det här är samma kvinna som är så otroligt benhård på hur hennes son ska uppföra sig, vara artig, säga please, thank you och excuse me i kvadrat.
Men... det positiva är ju att nu kommer jag behålla mina bilar för mig själv! Mer till mig!!