• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2010-01-24 23:52:53 följande:
    Inte konstigt att folk här gillar Hershey när äldre generationer käkade sådant här...
    Precis! O jag skulle saga tidigare, att Stevens pappa har halva kylskapet fyllt med Hersey mjokl choklad, men han tar val igen o vill ha lite sotma efter dessa goda ratter!!
  • MrsMcGlaun

Nog för att jag sitter och skrattar åt alla äckelpäckliga recept Ni kommer fram med, men jag måste tyvärr erkänna att jag har en liknande svensk kokbok med icke aptitliga foton i köksskåpet. Jag snodde med mig den från mammas kokbokssamling, som en gång fick den av min mormor.{#lang_emotions_tongue_out}

Jag undrar hur våra barn och barnbarn kommer tycka om det vi lagar idag. Om dom kommer skratta åt våra "moderna kokböcker".{#lang_emotions_smile}
    Jag har tillexempel en sju sorters kakor som det står Negerbollar i.....kanske skulle skicka den till Charly i julklapp {#lang_emotions_wink}

• julmusten

Men ahhhhh sa mycket godsaker ni lankar till da!!

Vad ar det sista som HS vill ta med sig tro??

Viar hemkomna fran svenska skolan och har fatt med oss nan konstig film med Pettson och Findus. Jag trodde det skulle vara en tecknad grej, men det ar riktiga manniskor som spelar dem, och de ar jattemysko. Men Ella verkar tycka det ar kul, sa det far val fortsatta att vara pa.

• louisianalovin

Jag tror inte jag platsar här riktigt än men passar ändå på att kika in och hälsa!

Cecilia heter jag, flyttar till min fästman i Louisiana i sommar! Hoppas ni har det bra allihop!

• Hjartesjalen
    julmusten skrev 2010-01-25 00:17:49 följande:
    Men ahhhhh sa mycket godsaker ni lankar till da!! Vad ar det sista som HS vill ta med sig tro??Viar hemkomna fran svenska skolan och har fatt med oss nan konstig film med Pettson och Findus. Jag trodde det skulle vara en tecknad grej, men det ar riktiga manniskor som spelar dem, och de ar jattemysko. Men Ella verkar tycka det ar kul, sa det far val fortsatta att vara pa.
    Ohhh, jag har sa manga recept nu som jag lagt pa minnet, det e bara att blanda lite av varje med Sour Creme sa har vi en pangratt helt enkelt!
  • LAMadde
    HS: Jag måste dock försvara chicken noodle soup.. det tycker jag är riktigt gott Både billig i burk, hemlagad och på restaurang Abbie äter det också vilket är ett plus. Jello har jag dock svårt för, inte så mycke för smaken.. men konsistensen. Nåt jag tycker är ÄCKLIGT är candied jams som serveras på thanksgiving -spyr- Sötpotatis och marshmallows.. seriously? Sen är jag rätt ok med det mesta i amerikansk matväg som tex mac and cheese och baked beans Jag är ingen choklad älskare, så just choklad saknar jag inte spec. Men vi hade en paradis-ask i julas och oj va den gick åt för alla tyckte chokladen smälte i munnen.. jag fick väl i mig nån bit också och man märker verkligen skillnad på europeisk choklad och amerikansk när man har både och så man kan jämföra.
  • rasajj

Men.. Skrattar ni at alla mumsiga jello sallader och casserols Tydligen sa ar Utah/mormoner valdigt kanda for just jello sallads och casserols. Vi anses val vara ganska gammeldags.. Antar jag..

Men det ar klart. Gron jello med bananer och annanas ar mumsigt!!

Q. How many Mormons does it take to change a lightbulb?

A. Seven. One to change the lightbulb, one to say the opening prayer, one to say the closing prayer, and four to bring green jello salads and red punch.

'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
Svar på tråden USA tråden!