• murranmutt

äggdonation?

Tänkte höra lite om äggdonation. Jag har nu fått tre barn och är KLAR!!
    Jag skulle så gärna vilja hjälpa andra som har svårt att få barn. Vad är reglerna för att få donera ägg? hur går det till?

• Svar på tråden äggdonation?
  • AnnaPuddel
    villsågärna38 skrev 2010-02-28 20:54:16 följande:
    Det här är en sammanfattning helt utan nyanser. Återkom när du läst en forskningsrapport på området och svara gärna på min fråga. Tror du att läkarna på IVF-kliniken ljuger på sin hemsida? De har till skillnad från dig många års utbildning och erfarenhet på området.
    du får tro som du vill..krångla till det som bara helvete om du känner att ditt liv blir gladare då,...

jag tycker fortfarande att den enda genetiska och biologiska mamman är den som för över sina gener till barnet.
  • villsågärna38
    AnnaPuddel skrev 2010-02-28 20:56:17 följande:
    du får tro som du vill..krångla till det som bara helvete om du känner att ditt liv blir gladare då,... jag tycker fortfarande att den enda genetiska och biologiska mamman är den som för över sina gener till barnet.
    Du får självklart tycka så om du vill men det gör det inte mer rätt...
    Nån gång ska det väl ändå gå...
  • AnnaPuddel
    villsågärna38 skrev 2010-02-28 20:57:39 följande:
    Har du problem med svenskan vännen?
    hängde du inte med? jag fattade
  • lostin
    AnnaPuddel skrev 2010-02-28 20:52:37 följande:
    att anses som nånting gör inte att man är det..det är ju där problemet ligger.
    Lite pinsamt för dig att du postade en länk som snarare stjälper dina argument än hjälper dem. Pinsamt.
    livet leker skrev 2010-02-28 20:55:19 följande:
    Anses. Japp. Men inte ÄR, inte sant?
    ...och dina argument börjar också sina.
  • AnnaPuddel
    lostin skrev 2010-02-28 21:00:01 följande:
    ...och dina argument börjar också sina.
    du kan ju se det så...i dont.
  • livet leker
    villsågärna38 skrev 2010-02-28 20:35:34 följande:
    Vad är din kommentar till texten på IVF-klinikens hemsida. Tror du att de ljuger?
    Inte fan vet jag.. men biologisk är den ägget eller spermierna kommer ifrån.
  • lostin
    AnnaPuddel skrev 2010-02-28 20:56:17 följande:
    du får tro som du vill..krångla till det som bara helvete om du känner att ditt liv blir gladare då,... jag tycker fortfarande att den enda genetiska och biologiska mamman är den som för över sina gener till barnet.
    Ärligt, jag kunde inte bry mig mindre om vad du tycker, vi snackar fakta här nu, försök att hålla dig vaken. Får jag fråga dig en sak, eftersom du helt plötsligt blivit "biologi- och genetikexperten" här trots din ringa ålder;
    Varför tror du att det ens kallas biologisk mamma, och genetisk mamma? Varför skulle det finnas två skilda namn när de står för samma sak? Vilken är din teori om detta?
  • lostin
    livet leker skrev 2010-02-28 21:03:21 följande:
    Inte fan vet jag.. men biologisk är den ägget eller spermierna kommer ifrån.
    ...och vad är då genetisk?
  • AnnaPuddel
    lostin skrev 2010-02-28 21:04:12 följande:
    ...och vad är då genetisk?
    genetik är en gren av biologi.
  • lostin
    AnnaPuddel skrev 2010-02-28 21:05:34 följande:
    genetik är en gren av biologi.
    Varför svarade du inte på mina frågor till dig, varför svarar du på det jag skrivit till livet leker?
    Utveckla ditt svar "genetik är en gren av biologi."?
Svar på tråden äggdonation?