äggdonation?
Tänkte höra lite om äggdonation. Jag har nu fått tre barn och är KLAR!!
Jag skulle så gärna vilja hjälpa andra som har svårt att få barn. Vad är reglerna för att få donera ägg? hur går det till?
Tänkte höra lite om äggdonation. Jag har nu fått tre barn och är KLAR!!
Jag skulle så gärna vilja hjälpa andra som har svårt att få barn. Vad är reglerna för att få donera ägg? hur går det till?
Förutom att man ansett det psykologiskt viktigt att barn ska få kännedom sitt biologiska ursprung kan det, enligt Kjell Wånggren, finnas medicinska skäl.
**
Outi Hovatta är chef för fertilitetskliniken på Huddinge sjukhus och professor i assisterad befruktning skriver i en artikel med dig i i SVD: "Så hon som donerar ägg måste vara beredd på att barnet i vuxen ålder kan ta kontakt med henne för att ta reda på mer om sina biologiska rötter, förtydligar Outi Hovatta"
**
Madeleine Leijonhufvud, professor i straffrätt och biträdande generaldirektör vid vetenskapliga rådet, är inne på samma tankegångar. Hon skrev i en debattartikel i juli 2002: "Man skapar barn som medvetet berövas sina biologiska föräldrar och därmed sitt genetiska ursprung." "Den biologiska eller sociala ingenjörskonsten kan göra barn till offer för en egocentrisk vuxenvärld."
Jag frågar mig bara varför så kunniga människor säger så?
varför blir folk så stötta när någon vill vara generös och osjälvisk? jag skulle också kunna tänka mig att donera ägg till personer som har svårt av olika anledningar.
Nej nu får det räcka!! Ska ni fortsätta förstöra tråden?? Kul att sitta och läsa igenom alla sidor efter råd så är det bara bråk!!
Jag trodde ALDRIG att denna tråd skulle bli förstörd men självklart blir den det!! Lägg ner. Jag säger det igen, jag letar inte information om det ni nu sitter och diskuterar, jag ville veta information om hur det går till, mm.
Sånt här gör ju så att man bara vill gå ur tråden, man orkar inte sitta och kolla igenom allt. Så ska ni fortsätta diskutera så kan ni göra det i en ANNAN TRÅD!!
TACK!
Och tack alla för fina svar!!