• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

Idag skulle jag och Leahs gudmor åkt med Alfons och Leah till gustavsvik och bada men vi väntar med det tills imorgon då det förhoppningsvis inte kommer snöa lika mycket.

tog första kortet på magen förra veckan (v26) och så jämförde jag med bilderna vi tog när vi väntade Leah. och magen nu är lika stor som magen var med Leah i v.33!!! Alltså kommer den bli ännu större denna gång, och jag som tycker den är sååå ivägen redan! hehe

• lizzzen

Jag kan eventuellt komma nu på söndag, skulle gärna vilja ha en vägbeskrivning?

Igår var det BM tid, allt såg bra ut=) jag har nu gått upp hela 2,5 kg totalt, var lite orolig att det var så lite, men min Bm lugnade mig=)
    Fick lyssna på hjärtljud (156/min) och mäta magen, som jag tydligen ska göra vajre gång jag är där nu.

Och nu äntligen  är man genom halva graviditeten!!

Har Ni kollat / tänkt ut vagn?
    H'r blir det en emmaljunga citycross med citykorg, ska nog beställas i veckorna som kommer iallfall, måste ju få hem den i slutet av maj, ( då det är lite olika leveranstid ) samt då emmaljunga tydligen stänger ner sin verksamhet under sommaren, för att då tillverka 2011 års modeller.

• HippYgirl

Lizzzen: jag inboxar adressen på en gång :)

här kommer vi ha kvar våran teutonia fun som enkel vagn till bebben och ha kvar Leahs brio race till henne. Sen har vi köpt en Carena double swing som syskonvagn eftersom det bara blir 1,5år mellan dom. Alfons har inte åkt vagn eller stått på bräda sen han var 2år så han fortsätter att gå :)

Vi ska bara skaffa en liggdel till syskonvagnen, sen är det området klart :)

• Nihao

Åh, jag vill ju också komma på söndag, men det får bli nästa gång...

På mitt jobb är de dumma i huvet. "Nästa gång får du fan inte köra bil, då tar vi in på hotell och festar järnet!!".... Jaaahaaaa...
    Ha ha, jag kan festa, men spriten, det håller jag mig ifrån. Att de inte fattar!

Fick uppsägningspapper igår. Inte så kul. Och nyanställning på andra kontoret kommer jag inte kunna få förrän efter uppsägningstiden är slut, berättade de igår. De som LOVAT att ge mig uppsägning och nyanställning på samma gång. Blir att må dåligt fram till 1 maj då, och sen hoppas att de håller sitt "nya" ord nu och ger mig ett nytt kontrakt då. Måste fundera över helgen hur jag ska tackla detta med chefen. På måndag ska jag "outa" min graviditet på jobbet, så då måste jag veta hur jag ska bete mig. Puckona ser inte min kula än, idag har jag gått 22 hela veckor.
    Det hela känns lite bittert måste jag säga.

I övrigt mår jag bra i min graviditet. Tror vågen hemma är trasig, för den vägrar röra på sig, men så länge jag mår bra tänker jag inte bli orolig. Helt plötsligt blir jag väl elefant igen.

• happy73

Hej igen Blir det så att Isak åker på sin minisim så kan vi bli lite sena så ni vet. Ser fram emot träffen

ni som inte skrivit in er på BF listan gör det så kanske vi kan lägga upp den på själva trådsidan sen.

• angeni

Jaha så har jag gjort samma sak som sambon gjorde i somras... Jag har trillat i trappen. Vår trapp är en spiraltrappa ner i källaren och den är inte så stor heller. Vet ej hur jag ramlade men slog i rygg och höft så jag har jätteont.

Nu vet vi i vilken ordning det blir renovering iallafall! Trappen första hand

annars mår vi bara bra, sparkar för fullt och lite trött. ses på söndag!

• perni80
    HippYgirl skrev 2010-02-03 17:47:27 följande:
    ja om det är fler som vill komma så är det hemma hos mig kl 14 på söndag, bara att säga till så skickar ja adressen! :) jo fikat fixar jag om det kommer många spelar ingen roll. ICA har storpack med kakor *ler*  (här har vi en som verkligen inte kan baka) det är väl mest sittplatser som är svårt man får flytta in köksstolarna i vardagsrummet :)
    Hej!

Angående söndag, så jag tittar gärna förbi ett litet tag. Jag börjar jobba kl 16. Vad är det för adress?? Kul att träffa andra västerås mammor!
  • subj4401

Hej!

Härligt för er att ni har gått över 20 veckor nu tyckte också att det var ett stort steg men det enda jobbiga med det är ju att man bara blir större å större. I vilka områden i Västerås bor ni andra? Jag bor på området Freja. Har inte riktigt koll men hur många brukar ni vara på era träffar? Hoppas i alla fall att jag kan följa med på någon i framtiden.

Förresten finns det någon fler som är SÅ less på snön?? Den får gärna ligga fint på backen men måste det komma mer snö. Igår när jag kom från Friskis vid 20:30 till 6 i morse hade det kommit 10 cm snö... Jag är ändå Norrläning å brukar älska snö men att vara gravid å gå i denna snö som kommer är inte så roligt.

Idag väntas i alla fall första yogapasset å det ska bli spännande jag hoppas verkligen att det känns bra.

• subj4401
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 22 maj - Bezilia
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 25 Juni - Angeni
  • HippYgirl

perni80: nu ska du ha fått adress!

super skoj att det verkar bli så många, jag har verkligen ingen koll alls på hur många vi blir! :)

Svar på tråden bf-juni västerås