• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • subj4401

Hej!

har kollat upp med danshuset nu å det var bara att hoppa på gruppen så nu är jag anmäld å klar. Jag måste säga att det är super att gå på gravidyoga för det jag lärde mig på yogan med andning å hitta sitt inre gjorde att jag gick in i det under hela förlossningsprocessen å kunde verkligen focusera på vad jag skulle göra istället för att tänka på att det bara gjorde ont. Att föreställa sig vad som ska komma å att man för varje värk är ett steg närmare underverket. För mig har det verkligen varit positivt å det är därför jag ska gå igen. Med William var jag skeptisk för jag hade bara gått på yoga lite sporadiskt men gravidyogan var WOW!

Jag går även på gympan på Friskis å det är inte speciellt ansträngade men skönt att röra på sig å ju mer magen växer desto mer lämligt känns det.

• Jolinsfaster

Jag har tänkt gå på gravid-jympan på Friskis, men om ni säger att den är för lätt och att det funkar med baspass just nu, så är det kanske värt att köpa ett "riktigt" kort som räcker fram till typ 2 veckor innan BF, eller hur länge klarar man av att träna? Är väl klart att det är olika från person till person, men jag vill ju försöka träna så länge som möjligt. Gravidjympan verkar bara hålla på till mitten av maj (vecka 20).

Just nu har jag kort på Njoy, och försöker gymma där minst en gång i veckan iaf. Passen där är alldeles för tuffa. Mitt kort räcker till slutet av mars, så fram tills dess får jag gå där. Sen tänkte jag byta till Friskis och köpa ett tre månaders kort. Fast det är ju 1½ månad tills dess och då kanske gravidjympan är lagom hård. Åh, vad svårt det ska vara då. Simma tänkte jag göra iaf. Nå fler som känner för att simma? Eller är det farligt att simma, med tanke på alla bakterier? Hur lång tid efter förlossningen kan man börja simma igen? Tänkte ifall det är värt att köpa ett halvårskort inom kort istället för att köra på 10-gångerskort. Köper man nu så räcker det till augusti.

• lizzzen

hej hej
    Försöker kolla in i tråden lite då och då.
    Här börjar det iallfall hända saker med magen, det är verkligen kul nu ser jag ju faskiskt gravid ut och jag känner mig inte bara som en stor degklump.
    Sedan ska jag på arbetintervju imorgon, så kul=) som nämndesekreterare=)Kan
    inte jobba så länge men någon månad skulle jag ju hinna.
    Nu är det ju bara 4 månader kvar tills Juni!!! Det slog mig idag, att tiden bara springer iväg.
    På onsdag ska jag till BM, får se om jag gått upp lite mer , hade ju bara ökat 0.5kg förra gången jag var där, men nu tror jag nog att det är något kilo +
    på tal o kliande, så kliar min rygg också  men speciellt när jag duschat så det blir at smörja, därimot så har min mage börjat klia så fruktansvärt, jag smörjer med lotion men det hjälper inte, är det för att magen växer och huden tänjs ut som det kliar så på magen? någon som har tips på någon bra produkt att smörja med?
    Jag är så dålig på träning, jag vill komma igång jag har ett kort på itrim, det är ju en bra och allsidig träning som man kan anpassa väldigt mycket ( det blir ju inga situps direkt).
    Men jag har både motionscykel och en crosstrainer hemma, är bara...lat...=(

• happy73

välkommen shia skriv in dig i våran bf lista

• happy73
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 22 maj - Bezilia
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 25 Juni - Angeni
  • shia
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 22 maj - Bezilia
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 25 Juni - Angeni
  • shia

vi funderar starkt på att använda tygblöjor, jag ser att det är några här som har barn sedan tidigare, är det någon som har använt sig av det ?

Hoppas ni mår gott allihopa!

• happy73

shia vi har inte använt tygblöjor.

Svar på tråden bf-juni västerås