• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara
    angeni skrev 2010-06-26 11:05:38 följande:
    Marafara: Väntade inte de också barn?
    Nej, de har barn sen tidigare som blir 2 i oktober..
  • angeni

Sussi81: Grattis till pojken:) Skönt att det är över nu!

Som sagt nu är det snart bara Skuggspel och jag kvar. Alla andra snusar små söta bebisar!

Lady: håller med om att idag är en väldigt tråkig dag. Inget som har öppet. Vi har dock en massa städning att göra eftersom vi ska lägga golv i nästa vecka. Så ska bort med all papp och dammsuga efter målaren Skönt att ha saker att göra!

Hoppas ni alla andra får en trevlig fortsättning på midsommarhelgen!

• HippYgirl

Grattis Sussi! skönt att allt gick bra ;)

igår var vi hemma hos en kompis i tillberga och grillade, massor med ungar och super trevligt! gick hem till min pappa och skulle sova där runt 00.30. Leah ville inte sova i resesängen så hon fick sova med oss andra, men det ville hon inte heller, så tog ytterliggare 1,5 timme innan hon och jag somande. Sen fick hon upp 06!!! jag är TRÖTT!!! :)

idag har jag sågat sönder en bilstol så den blev mindre och passar bättre i cykel kärran så nu får dom plats båda två =)

imorgon kommer Alfons hem igen :)

• shia

Sussi: vilken bitig "liten "kille;) härligt att höra att allt gick bra för dig. Jag var också hemma efter 6 timmar, det var himla skönt  att komma hem så snabbt  när allt hade gått så bra .

Jolins : Mega grattis till lilla tjejen.  Jobbigt att det blev så utdraget för er med förlossningen men otroligt härligt att höra att allt gick bra till slut. Sjukvården är ju helt fantastisk nu för tiden.

Angeni: vi ska väl inte tro att du ska behöva gå över 3 veckor ! Jag tror att du är mor till en välskapt pojke inom 5 dagar :)

Mums: hang in there !

Skuggspel: Hoppas att natten blir bättre så du får känna dig utvilad. Hur går det med byggandet för er, hoppas det har hänt en del sedan vi sågs i alla fall !

Hippygirl: du är bra roligt, du verkar ha lösningar på allt ;)

happy73: hoppas du också snusar på en liten nu !!!

• Nihao

Då har jag en dator igen och har chans att läsa o klottra lite!
    Grattis grattis Marängen, Jolins o Sussie till era fina barn!!
    Sussie, kul att det gick undan, härligt med en stor liten gosse.
    Marängen, jag var ute o knatade med lillErik i torsdags o knackade på hos dig, förstår nu att ni var upptagna. :) Min lille pojk var ju också en lättviktare som var nere o vände på 2720, men i onsdags var vi på bvc o kollade, o då närmade han sig 3,5 o hade gått upp ett halvkilo på en vecka, så det finns hopp. Jag tycker HAN är stor nu, men så har ju jag ett par minisar att jämföra med sen innan... Hoppas det går bra med amning o allt! O att snittet läker fint så du blir tiptop igen.
    Jolins; o Lady; ja visst är det härligt med sjukvården, att de tar beslut när de gör det. Fatta vad barn de räddar med sin kunskap!

Happy o Angeni, blir det några små pluttar hos er snart? =) Happy, mina värkar satte igång vid 20-21-tiden tror jag, med "riktiga" vid framåt midnatt.
    Plogen: Jätteskönt att det vänt för dig. Lycka till med amningen nu o försök slappna av. Erik äter var 2,5-4e timme ungefär.

Känner hårt för dig Marafara. Vilken skitstövel rent ut sagt, bete sig så mot sin egen son (o hans mamma)!! Trevligt ex han verkar ha också, verkar som en utmärkt väninna... hmpf. Hoppas du får må bra med din fina son o de andra fina familjemedlemmarna iaf, kramar till dig!

Skuggspel: Hur har du det? Jag blev igångsatt i v 36 (35+3 tror jag det var) med tvillingarna, pga urat i blodet, alltså havandeskapsförgiftning. Hade samlat på mig en massa vatten också, o fick ligga tre timmar för att fötterna skulle minskas till mjölkpaketstorlek efter EN timmes uppe-o-gå stund. Var lite flåsigt, men allt kom på de sista 2 veckorna för mig (alltså vid vecka 34 o 35). Mådde bra annars, men kroppen svällde, blodtrycket steg o blodvärdena minskade. Hade det inte varit för vattnet hade jag nog inte märkt av mitt tillstånd.  Hoppas du får må bra så länge det bara går!

Nån som uppdaterar födda-listan? =D
    Härligt med lite sommarväder nu!! Fika framöver?

• happy73

Grattis till de små o stora krabaterna.

Här händer det inget och jag måste nog säga att det blir nog jag som får sist. Jag blir så sur. Kan den bara komma någon gång typ i kväll.

marafara tycker verkligen synd om dig. Snacka om osäker  tjej han förredetta verkar vara. Pappan kanske är lite osäker han kanske tar sig med tiden.

mums o skuggspel hoppas ni får må bättre snart, typ nu.

Vad blir det för namn på nykomlingarna?

• MumsMaräng

Pigg som en lärka efter Ipren och två Alvedon. Borde sova förstås, men det är ju inte så lätt att göra det på beställning, som ni vet.

Grattis till dig Sussi till din lille kille! Vad roligt att allt gått bra!

Är det Angeni, Happy och Skuggspel kvar nu- av oss som är aktiva på tråden?

Nu traskar jag upp och försöker sova igen då. Nattinatt!

PS Nihao: Vi kom nog hem torsdag em tror jag. :)

• shia

Mums: hoppas du fick dig en liten powernap på morgonkvisten i alla fall ;)

• Addisen

Sussi
    Grattis till grabben! Skönt att han ville komma ut tillslut! Snusa massor nu!

Här vaknade jag 5.50 imorse av att mina tuttar höll på att sprängas och insåg att Frank sovit HELA natten! OMG! Första gången sen han föddes. Från 22.45 till 5.50! Detta får han gärna fortsätta med! Sen käkade han och somnade om till kl 9.30.
    Idag har han en utvilad mamma iaf!
    Pumpade de ena bröstet som han inte åt av och fick ut 130 ml på mindre än 5 min (med handpump), så fort och så mycket har jag aldrig pumpat!

Happy
    Hoppas din bebbe vill komma idag!

Ha de gott tjejer!

La in födda-listan igen så får ni som fått senast uppdater den.

BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter 51 cm, 3755 g
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
  • angeni

Det är skuggspel, jag och happy kvar att få våra små.

Här händer det ingenting vettigt. Varit hos mamma och mats i kungsör. Försökte muta ut ungen med att sambon drack öl så han inte kunde köra till förlossningen men det fungerade ju inte alls.. Den sparkar så bra där inne och vill inte alls komma ut till oss.
    Molvärk i rygg och mage men inget mer märkvärdigt. Några få sammandragningar.

Fick veta idag att mamma gick över med lillebror 3 veckor och blev igångsatt för att det inte kom igång... väldigt uppmuntrande att höra.

Lady: Skönt att han sover så bra Frank!
    Mums: skönt att du mår bättre

Svar på tråden bf-juni västerås