• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Dagen D här och så klart som vi misstänkte innan så kommer det inte vilja ut någon bebis idag inte. Men det gör inget för idag vill jag verkligen inte ha någon bebis.
    Min lillebror fyller 20 år idag och ska ha världens fest hos hemma hos mamma( han bor fortfarande hemma).
    Har då ingen lust att lämna Lina och Ludde där om det skulle sätta igång. Så hoppas på lugn kväll men har inte förväntat mig något annat.

Ny antibiotikakur. Ska äta 3 tabletter 5 gånger om dagen. Fy vad avundsjuk jag är på er som redan fått. Men visste redan innan att jag skulle vara sist ut. Och inte kommer jag få någon liten bebis heller. Blir lätt en på 4,5 känns det som.

• skuggspel

Grattis Mums!! Hoppas det löser sig med amningen! Vilket litet pyre, så bra att ni båda mår.. ja att han mår bra iallafall och hoppas det värsta går över snart för dig!

Inatt är en riktig skitnatt, funderar på att försöka sova sittandes. 5 veckor kvar till bf idag, 35 dagar. Jag räknar ner vill jag lova! Jaja, imorgon är en ny dag.

• MaraFara
    Jaha, är just nu väldigt besviken, irriterad, lessen och arg på Melvins pappa.. I torsdags skulle vi träffas, så att hans äldre son skulle få träffa Melvin.. 1 timme var allt pappan orkade, sen blev det för obekvämt (exakt så sa han) och han åkte hem.. 1 timme av hela hans dag var allt Melvin fick.. Dessutom var det 3 dgr sen dom senast sågs.. Å så har han sen mage att skicka mess och be mig om ursäkt.. Men jag, hallå, det är Melvin om ngn han ska be om ursäkt till..

Dessutom fick jag ett väldigt trevligt mess av hans ex när vi låg på BB där hon vidarebefordrade ett mess han skickat till henne om att Melvin inte betydde ngt i jämförelse med deras son, och att han nu påbörjat och slutfört graviditeten, så nu kan jag och Melvin inte begära mer av honom..

Ändå var det hans önskemål att vara med på förlossningen samt stanna kvar nattetid på BB (dagtid var han med sin äldre son, medan jag låg nysnittad och knappt kunde ta mig upp ur sängen, än mindre ta hand om Melvin).. Talade iallafall om för honom itorsdags att jag skickat in papper om underhållsstöd, för det får faktiskt Fk sköta åt oss..

Dessutom har jag fått halvspydiga mess sen i torsdags om att jag kommer inte vara ensam med Melvin, för jag har så många som gillar mina kort på Facebook.. Å att jag till hösten får se till att ha mina troll bundna för man vet aldrig vad som händer..Dessutom under vårat samtal i torsdagskväll så avslutade han samtalet med "jag har inte tid, jag tittar på fotboll".. Föreslog att han skulle hälsa på Melvin på söndag när han slutat jobba, men då var han upptagen.. Senare såg jag att det går en väldigt speciell fotbollsmatch precis när han slutar, och det skulle inte förvåna mig om det är den som är sååå viktig..

Inte en present till sin son har han köpt, ingen förfrågan från farföräldrar eller hans syskon om att träffa Melvin osv.. Å jag hoppas att det här stannar här, och inte yppas på Facebook, eftersom jag har honom som kompis där..
    Behövde bara få spy ur mig lite.. Är så trött på det här...
  • MumsMaräng

Landar vid datorn efter en natt med tjugo minuters sömn totalt. Grät mig igenom dagen igår. Har så j-la ont i rygg, tuttar och mage. Igår mest rygg och tuttar, även om magen gör att det inte går att komma i och ur sängen. Men så läste jag Maras inlägg här och kände at mina problem var jordiska. Det går över.

Jag tänker på dig MaraFara och är ledsen för din och Melvins skull att det är så här.  Vilka bedrövligt små människor, både biopappan och hans ex. Jag hoppas att du får stöd och värme från de som finns dig nära.
    Mår Melvin och du bra? Har höfter och svullnader och sådant gett med sig?

Ipren, Ipren, jag sjunger ditt lov från en alptopp-hej hopp! Japp, min frälsare heter Iprenmannen. Men det hinner bli mycket smärta innan man får ta nästa efterlängtade tablett. Jag minns inte att det var så här jobbigt förra vändan jag fick barn. Men OK, jag är äldre, det är andra snittet och så.

Amningen går åt fanders. Helt. Matsituationen är lätt absurd med mat till lilleman under natten ungefär en gång i halvtimman, eller som MINST en gång i timman. Där emellan försöker jag alltså sitta och mjölka ur tio minuter per bröst. You do the math. Och jag kan ju inte sitta och mjölka ur när jag ska hålla Leon som behöver rapas och bytas på och få gos. Jag skulle tippa på att mina bröst väger ungefär som Leon. Styck. Jag skojar tyvärr inte. Däremot blir det inte mycket mjölk alls. Vi får se hur länge jag orkar, men han är ju så liten så det känns viktigt att jag försöker så länge jag inte blir helt knäckt.

Jolin, Jolin, where art thou?

Nu ska jag upp och- gissa vad? Jajjamen! Mjölka ur! Tur man får gosa också. Underbara kärleksbarn, lilla vackra ängel!

Svärföräldrarna kommer idag.Tur att jag är pigg och fräsch...

Kram till er alla, tappra Mammor!

• Jolinsfaster

Hej på er!!

Nu har jag tid för en snabb uppdatering, medan maken tittar på vår lilla TJEJ som kom 23/6 kl 03:58. Vägde då 3245g och var 48 cm lång. Det blev en långdragen historia. Fick piller i måndags som skulle sätta igång, men icke. På tis fm sattes värkstimulerande dropp in och sakteliga satte det hela igång. Vid midnatt mellan tis och ons hade jag till slut öppnats 7 cm, tillräckligt för att beslut om att jag skulle få fortsätta sattes, istället för sovdos och börja om. Då fick jag EDA (så skönt!). Under timmarna efteråt sjönk lilltjejens hjärtljud så då tog blodprover i huvudet (precis som på Frank?). Första testet var bra, andra testet ett par senare var på gränsen, tredje testet ett par min senare var sämre. Då var jag öppen 9 cm, och det fick bli akut kejsarsnitt. Är så glad över läkarnas beslut för så vitt jag förstått efteråt var hon väldig tagen när hon kom ut, så det var lite på håret. Min smärta i såret efteråt kan jag gått ta. Det är ingenting emot om hon inte levt när hon kommit ut.

Vi kom hem igår, och det är så underbart. Var kö att komma hem. Många som ville hem till midsommarafton. Ammar med amningsnapp och det funkar bra. Har svårt att hålla henne vaken bara.

Var kul när jag såg Mums gubbe i t-shirt och kalsonger i korridoren på bb. Då förstod jag att hon låg med Leon två rum bort. Vi hann ju inte prata så mycket innan hon åkte hem, men vi får uppdatera senare.

Dags att få i prinsessan mat. Förhoppningsvis lyckas vi klämma in lite morbror + familj-besök idag så vi får vagnen. Ska bli skönt att kunna vara ute.

Ha det så skönt allihopa!

• MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-06-26 09:11:34 följande:
    Mår Melvin och du bra? Har höfter och svullnader och sådant gett med sig?
    Jag minns inte att det var så här jobbigt förra vändan jag fick barn. Men OK, jag är äldre, det är andra snittet och så.
    Jag å Melvin mår bra i övrigt. Han är lite snorig, men det är det enda bekymret.. Fysiskt mår jag bra, har återhämtat mig helt från alla graviditetskrämpor och snittet. Å du, jag upplever oxå att det här snittet gjorde mer ont. Med förra snittet för 10 år sen så var jag jättepigg dagen efter, och led inte nämnvärt .. Nu kände jag mig mer död än levande..  
  • angeni

Grattis till Jolins Kul med fler flickor. Vet ju redan att vi får en pojke

När sjutton han ska behaga titta ut är nästa fundering. Kommer väl aldrig bli. så känns det nu iallafall.
    BF+1 idag och det är ingenting och jag förväntar mig att få gå dessa 3 veckor över tiden. Allt annat blir jag förvånad över. Kommer försöka ha tät kontakt med Päivi på Klara för att de får ta beslut om att göra något åt situationen om det fortfarande är omoget väldigt länge. Lät som det var diskuterbart iallafall.

Midsommar igår var lugn och sansad Så skönt ändå lagom firade när man är höggravid. Alla säger jag får vänta minst en vecka till då magen inte sjunkit och det har den verkligen inte gjort. Så jag tror på dem. Har aldrig trott på någon som sagt att jag skulle få tidigiare.

Marafara: Fy vad dryg den där killen och hans ex verkar. Men jag fattar inte, har de gjort slut nu? Har väl missat massor på fikat säkert. Väntade inte de också barn?
    Det är ju som sagt inte dig han försummar det är ju Melvin så egentligen är det ju han som ska ha alla ursäkter. Det är konstigt att fotboll kan vara mer intressant än sitt eget barn. Jag fattar inte hur han kan behandla er så.
    Kramar till er och hoppas det blir bättre.

Jolins: Tråkigt att igångsättningen inte fungerade som det skulle. Hoppades på att det skulle gå utmärkt för dig! Men det är bra tur att de kan ta till akutsnitt innan det är försent.
    Men de verkar ha blivit hårdare på det med, för på mig tog de inga prover på bebis. Bara tittade på hjärtljuden och sedan så togs beslut. Men skönt att flickan mår bra nu!

Mums: Lider med dig gällande amning, känns som vårt försök kommer nog hamna där med. Jag hade jätteonda bröst förra gången och det blev ju inge bättre.. Såriga bröstvårtor fast Lina hade rätt tag enligt BB. Hoppas det blir bättre och att du snart känner dig som en ny människa!

Happy73, Sussi: Undrar om ni föder barn nu..

Snart är det bara jag och Skuggspel kvar och hon väntar ju tvillingar så det kan ju komma när som helst. Jag lär få barn sist haha

• Addisen

Grattis Jolins!! Äntligen är hon här! Säger som Angeni, kul med en flicka till!
    När jag läste din förlossningsberättelse så var det mycket som va likt min. Du har rätt, de tog oxå prover i huvudet på Frank, jag tror de kollade hur mycket syre eller koldioxid det fanns i blodet, på så sätt kan de ju se om barnet får tillräckligt med syre från moderkakan. Jag va oxå jättetacksam att läkaren tog beslut att snitta! Man vill lixom inte ens tänka tanken på va som kunde hänt om de inte bestämt sig för att snitta.
    Men skönt att flickan och du mår bra! Va blir det för namn då? Är det en liten Frida?

Marafara
    Va ledsen jag blir för Melvin skull när hans pappa beter sig så dumt, förstår att du blir ledsen och besviken. Och vilket idiot ex han verkar ha, som bara vill såra, tyder på en mycket osäker kvinna! Skönt ändå att du har så många goda vänner och dina barn runt dig som finns där och kan stötta dig. Och sen har du ju oss på tråden som du får klaga av dig till när du vill, självklart stannar det här på FL.

Mums
    Det låter som du och Leon har fått en tuff början men mycket smärta. Men förhoppningsvis så väger myset med Leon upp för allt det som känns jobbigt.

Skuggspel
    35 dagar and counting...det är ju inte så mycket, tänk på hur många dagar du har bakom dig och snart är smågrabbarna här och här hur underbara som helst!

Angeni
    Hoppas det sätter igång för dig snart så din lille prins får komma till sin familj snart!

Midsommar igår var mycket lugn, grillade hos några vänner och va hemma igen vid kl 21.30. Då orkade jag inte mer, sambon hade druckit så jag hade ansvaret själv för Frank och han va supergrinig så då kände jag att jag hellre ville vara hemma med en ledsen bebis.
    Idag känner jag mig grymt rastlös och det är så typiskt sådana här dagar när ALLT är stängt Rynkar på näsan Får väl bli en prommis senare eller nåt.

Ha en skön dag tjejer!

• sussi81

Halloj allihopa!!!
    (Nu har jag inte läst igenom era inlägg, slänger in några rader snabbt nu bata)
    Jag har snusat bebis nu i snart två dygn!!!¨
    I tordags morse vid 8 anlände vi förlossningen, kl 13.06 klämde jag ut en liten (eller stor ;) bebbe med snorre! på 4310 gr och 51 lång! ;)

Det var en riktigt bra förlossning (om man nu kan säga så), med endast lustgas, så efter 6 timmar åkte vi hem igen! Nu håller mormor i honom och han börjar kinka efter tutte, så jag får återkomma mera senare! Men nu vet ni!!! Hoppas Happy oxå mår fint och att hon oxå snusar nu!

Kram på er alla!

Svar på tråden bf-juni västerås