• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Skuggspel: Förra förlossningen var igångsättning och det slutade med att jag bara öppnade mig en cm på 14 timmars värkarbete, trots att de tog hål på hinnorna samt att de satte värkstimulerande dropp.

Snart tid hos barnmorskan. Får se hur det går. Ska iallafall prata lite med henne.

Hoppas Jolins får bättre igångsättning än jag fick och att Mums nu har fått blivit snittad idag istället för att få åka hem!

• angeni

Nu har jag varit nere hos barnmorskan och hon är så underbar att prata med. Kändes mycket bättre efter så nu ska jag kontakta Päivi på Klara för att få till ett samtal på specen för hon tyckte att jag hade haft det jobbigt nu ett tag så självklart tyckte hon att jag skulle kunna få igång en diskution med specen gällande en plan, antingen snitt eller att de gör kontroller samt att jag får tabletter så jag slipper värkarna och koll så jag slipper gå för länge.

Vi får se vad som händer. Idag är det ont i rygg och mage igen. Blä!

Ringde till förlossningen för att söka Päivi och där var det massor av patienter! Hoppas många av er är inne och föder och att era förlossningar går bra

• happy73
    Skuggspel tycker så synd om er /dig. Det ända positiva är ju att du har några dagarkvar innan kottarna kommer så troligt vis så har ni fått el och lite annat på plats. Hur går det med köket o badrummet?

Igår gick min väns man bort (våran kompis). Så nu vill jag verkligen att bebbe ska komma ut så jag kan åka ner till henne o vara ett stöd o hjälpa henne mad barnen.
  • angeni

Happy: Gud, vad tråkigt!
    Jag som hade hoppats att du redan var på förlossningen. Hoppas det kommer igång snart så du kan stötta din vän! Det kommer betyda mycket för henne.

• Addisen

Happy
    Gud va hemskt, ibland känns livet så himla orättvist...Gråter Jag beklagar verkligen...

HippYgirl
    Super! Då vet jag, men glöm inte säga till om du vill ha en peng för fikat!

Idag på min och Franks prommis sprang vi på Shia, Viktor och Svärmor så nu har jag sett den lille sötnosen och jag säger bara, shit, har Frank verkligen varit så liten. Frank kändes verkligen jättestor. Tänk va en månad kan göra sån skillnad. Ska bli riktigt spännande att få se era små knyten imorgon!

Tror ni Jolins och Mums sniffar bebis nu???

Ses imorgon mammor och lycka till ni som går och väntar på smärta om det sätter igång *ler*

Kram

• Plogen

Hej allihop!

Tack för alla tips och råd ang mina amningsbekymmer. Nu är jag i alla fall på bättringsvägen men denna mjölkstockning var inte av den enklare sorten. Brösten är fortfarande, snart 1½ vecka, röda och ömmar lite. Nu kan jag i alla fall amma på båda, men jag ger ersättning också, för mjölken räcker inte. Hur går det för alla er som ammar? Hur ofta ammar ni? Lika ofta på dagen som på natten? Jag är livrädd att få tillbaka stockningen så jag ställer klockan på var tredje timme för att amma/pumpa ur, för att det inte ska gå för lång tid mellan tömningarna.

Jag skulle jättegärna vilja komma på fikat men jag känner att jag måste få lite mer rutin på amningen innan jag vågar mig ut. Vissa gånger tar hon bröstet på en gång och ibland tar det 10 minuter innan hon börjar suga ordentligt. Hur gör era bebisar, börjar dom suga på en gång?

• shia

Plogen: Vad härligt att det går åt rätt håll med amningen. Viktor äter mest på kvällen och mindre på natten och dagen. Barnmorskan sa att det var rätt vanligt, att dom äter mer på kvällen för att ladda inför natten. Men alla barn är ju olika. Vanligtvis äter han med 3-5 timmars intervaller och då är det under natten det kan gå 5 timmar mellan målen. men i bland kan han få något ryck och äta varje timme också, speciellt på kvällen...så det är egentligen ingen ordning ;)

Happy: så frukansvärt hemsk det som har hänt dina bekanta, det finns inga ord för detta !  Hoppas du mår ok med tanke på omständigheterna och att eran lille bebbe vill komma ut snart.

Skuggspel: vad är det för hemska hantverkare som finns här i västerås, det är ju inte klokt vad dom håller på !!!

Mums: hoppas du sitter och myser med Leon nu ;)

• angeni

Nu har jag varit i kontakt med Klara. Fick då hjälp att få hämta 2 sovdoser på förlossningen så vi slipper åka in varje gång jag har värkar. Och så ska hon ringa på torsdag kväll och höra hur det går. Sedan kanske det blir kontroll på måndag. Då är det BF+ 3 men det lär inte hända något innan så det känns okej.
    Några värkar idag men annars ganska lugnt, däremot extremt dryg mensvärk som inte vill ge med sig, både idag och igår.

Plogen: Skönt att det börjar släppa. Låter inte alls något vidare att ha haft ont så länge.

• skuggspel
    Happy; Åååh, jag beklagar verkligen! Så himla hemskt!
  • HippYgirl

Happy: usch vad hemskt! Ibland går det verkligen inte som man tänkt! hoppas din vän klarar att vara stark för sina barn nu.

Igår kväll fick vi besök här, Alex bror hade varit hos en kompis i norrköping och skulle åka tåg hem men nått vart knas med biljetten, så det slutade med att han hade åkt lite buss, lite taxi och sen hämtade vi honom på stationen här igår kväll så han sov här. Nu innan jobbet körde Alex honom till stationen igen så han kan fortsätta och åka tåget upp hem till Smedjebacken igen. Mitt i allt kaos igår hade hans pengar på mobilen tagit slut så han hade lånat av någon tant så han kunde ringa deras mamma så hon ringde Alex och sa när han skulle komma hit. och kontot vart tomt så han hade fått ta biljetter och grejer på faktura, biljetten han hade från början gick ju inte att köpa tillbaka, hehe! Hade det varit jag harde jag satt mig i ett hört och grinat till någon hade fixat allt åt mig *ler*

Fika idag då! Sam sover just nu så Leah och jag har redan förberett att ställa fram lite koppar och dyligt, får ta den lilla tid man får :) Alla syskon är självklart jättevälkomna och leka med Leah så klart, lekkläder så dom kan vara ute i sandlådan och busa! vi har staket runt hela så det är ingen som kan rymma :) Vi ska ju till BVC  13.15 men till 14.15 är vi hemma igen. jag har kommit fram till att jag skippar att cykla så vi tar bussen, det blir inte lika svettigt :)

Svar på tråden bf-juni västerås