• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • perni80

Hej tjejer!

Grattis mums, jolins och sussi till era små knyten. Roligt med en till tjej i tråden :) Vi här i slutet verkar ha fått modell större på våra barn, förutom mums. Skönt att det inte bara var Lexie som vägde över 4 kg!!

Elin: Tack för fikat senast. Det var som alltid kul att träffa er alla!

Sen i onsdags har vi bott ute på Björnön hos mina föräldrar. Åhhh, vad skönt det har varit! Uppassad till 1000, lagad mat, barnvakt, och mysigt sällskap. Skulle kunna bo där hela sommaren. Vi kommer nog att bo där några veckor till sen.

Min amning går ganska bra. Hon äter mycket och går upp i vikt. Men jag har ont i brösten, använder bröstnapp och det funkar brfa. Fast jag är väldigt öm. Är ni det?? Jag ammar ca var 3 timme.

Hoppas att allt är bra med er!

Fika
    Onsdag 30/6
    Bezilia & Tove

Torsdag 1/7
    Bezilia & Tove
    Pernilla & Lexie

Kram på er

• Bezilia

Marafara: Vi kan ju såklart ta andra dagar! Cool

Vilka passar? Det kan ju räcka med fika/lunch i hamnen, Djäkneberget eller Vallby eller så tar vi en fika hemma hos någon...
    Utökar listan...

Fika
    Onsdag 30/6 Bezilia & Tove (efter 12)

Torsdag 1/7 Bezilia & Tove

Fredag 2/7 Bezilia & Tove (innan 15)

Lördag 3/7 Bezilia & Tove

Söndag 4/7 Bezilia & Tove

Angeni: Det låter verkligen jobbigt med värkar så länge! Hoppas verkligen att du slipper det snart och att du får gosa med din bebis istället!

• Bezilia

Lady: Det där med en rejäl bajsblöja om dagen låter ju praktiskt! Här hemma har vi en dam som har insett tjusningen med att bajsa precis när hon fått en ny blöja på sig och kissa gör man ju helst utan blöja... Det går med andra ord mycket blöjor här hemma!

När det gäller sömnen så har även vi haft en ordentlig sömnnatt... och jag blev riktigt förvånad när jag fick sova ända mellan 23 och 6... Tyvärr har det inte hållt i sig så det vanligaste är att Tove vaknar två gånger under natten.

Såg att jag missat lite i listan... gör en ny... igen!

Fika
    Onsdag 30/6
    Bezilia & Tove (efter 12)

Torsdag 1/7 
    Bezilia & Tove
    Pernilla & Lexie

Fredag 2/7
    Bezilia & Tove (innan 15)

Lördag 3/7
    Bezilia & Tove

Söndag 4/7
    Bezilia & Tove

• sussi81

tittar in och skriver några snabba rader...
    Här tuffar vi oxå på... Lilleman (som nu i två dagar hetat Viktor, och blir isf Viktor nr 2 i tråden;) käkar ofta, speciellt nu när det är så varmt, men de behöver ju det då!
    Det jag tycker är jobbigast är faktiskt att man har såna skuldkänslor för hur storasyster mår.. Eller alltså hon mår ju bra, men det blir ju en sån himla omställning, och jag bara får intala mig själv att det kommer gå över. Det blir helt upp och ner med hennes sovtider och äta det kan hon inte om lillebror gnolar.. Någon av er med syskon som har nåra tips eller kloka ord om "att det blir bättre" !? :) Iaf bättre i mammahjärtat... :)

• happy73

Hej jag ska till bm i morgon så då kan jag inte fika men efter samtalet vet jag mer om hur veckan ser ut. Jag börjar bli ganska trött plus att jag har isak hemma hela dagarna så man orkar inte mycket i den här värmen.

Sussi jag har ju ingen erfarenhet av två men en vän sa att det tog ca en månad så hade deras stora syskon kommit mer till ro med den nya bebisen.

• Plogen

Perni: det lät ju superskönt att bo hos föräldrarna och bli uppassad ett tag! Jag är också öm i brösten till och från, har i alla fall sluppit såriga bröstvårtor nu på ett tag. Vi köpte bröstvårtsskydd från Meleda (tror dom heter så) på Apoteket, dom har jag på mig nästan hela tiden. Det är som en plastskål som man lägger i behån, så slipper man ha nåt som ligger och "skaver" direkt mot bröstvårtorna, dom kan jag rekommendera. Idag har jag ammat nästan en gång i timmen, jag försöker få upp mjölkproduktionen för att slippa ge ersättning, men det är rätt jobbigt, man hinner inget annat än amma!

• Plogen

Happy: jo, jag försöker amma så ofta jag orkar, det känns som att hon är hungrig jämt!

• HippYgirl

nu har ja smsat ut mitt nya nummer, säg till ifall ni inte fått det :)

idag har vi haft alex syster och henes tjej här på besök för första gången sen Sam kom :)

• angeni

Elin: såg att jag fått smset. Hade dock 2 elin men tänkte att om det var du så har du skrivit här Utmärkt att du gjorde det så jag slapp skicka ett pinsamt sms och fråga vilken elin

BF+4 idag och inget vettigt. Har varit och badat med Lina så skönt! Njöt verkligen i det kalla vattnet. BM jag med imorgon. Kanske törs mig på en fika i veckan om jag orkar. Men det känns så jobbigt i värmen.

Svar på tråden bf-juni västerås