• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara

Ser att era små äter med minst 3 timmars mellanrum.. Jag får vara glad om det går 2 timmar mellan amningarna.. Fast jag försöker resonera som så att stor kille kräver mycket mat Glad.. Han väger ju trots allt närmare 5 kg, till sina 13 dagars ålder..

Han sov iallafall en stund i babysittern, så jag hann slänga ihop en jordgubbs- och rabarberkaka.. Har 4 liter jordgubbar jag oxå ska försöka hinna rensa, men det tar jag vid nästa sovstund..

• happy73

Här går man +11 dagar. Har inga riktiga käningar utan någon gång sisodär en gnolande mensvärk. Jag har väl lite mer sendrag eller vad det heter i innanlår o över rumpmuskeln.

Marafara jag kan förstå om du inte får så mycket gjort när stora killen äter så ofta. Isak åt som en galning han å.

Idag har jag köpt en liten pool till isak så man slipper springa så mycket efter honom nu när han är ledig från dags (jag trodde ju att bebisen skulle ha kommit vid den här tiden o sambon o jag skulle vara hemma ihop). 

• Plogen

Hej allihop!

Har inte hunnit vara så aktiv här, lilltjejen kräver sitt. Amningen tar jättemycket tid, gör den det för er andra också? Dessutom verkar inte min mjölk räcka så vi ger ersättning några gånger per dygn. Jag skulle helst slippa det, men jag vet inte hur jag ska göra för att öka mjölkproduktionen, nån som har några tips? Jag försöker äta och dricka massor, och vila så gott det går.

Stort grattis till Mums, Jolinsfaster och Sussi!  (Missade jag nån?) Härligt att era kottar är ute nu!

Marafara: vilken typ Melvins pappa är! Hoppas verkligen han skärper till sig!

Mums: hur går det för dig med amning/ersättning/pumpning? Jag vet vilket helvete det är, dygnets timmar räcker inte till på långa vägar när varje matning är ett maraton. Pumpning är skitjobbigt! Har du en elektrisk pump? Vi hyrde en från amingsmottagningen, annars hade det aldrig gått.

Angeni, Happy, Skuggspel: hoppas era små vill komma ut snart! Förstår att det börjar bli jobbigt nu!

Stor kram till er alla!

• Plogen

Nu ska alla ha fått telefonlistan i sin inbox. Ni kan väl kolla och hojta till ifall jag har missat nån!

• happy73
    plogen det enda tips jag har är att pumpa ut mjölk o amma ofta men det är ju inte alltid det räcker.
  • Bezilia

Hej på er allihopa!
    Hoppas att ni haft en trevlig midsommar! Vi har varit i Halmstad hos mina föräldrar med syster och hennes familj. Resorna dit och hem på drygt sex timmar gick gättebra. Tove sov i drygt tre timmar sen blev det stopp på Mc Donalds för mat och blöjbyte sen somnade hon om igen och vi kunde åka vidare!

Grattis Mums, Jolins och Sussi! Vad underbart att ni fick fira midsommar med era små! Mums, Jag känner igen det där med Dollytuttar! Mina var som meloner när jag vaknade tre dagar efter förlossningen. Sen tror jag att det höll i sig två eller tre dagar men sen blev det bättre. När det var som värst kunde jag inte ens sova på sidan för att det gjode ont och nu kan jag sova på mage! Hoppas att det blivit bättre för dig med.

Nu börjar jag få lite mammasnacksabstinens! Ochh så är jag sååå nyfiken på alla bebisar som kommit! Dags för fika? Jag börjar en lista...

Fika
    Onsdag 30/6 Bezilia & Tove

Torsdag 1/7 Bezilia & Tove

• MumsMaräng

MEN.... Jag hade tänkt skriva en snabb rad till er- men nu vaknar Leon och är ledsen. Försöker imorgon. Jag saknar er.
    Kram till alla. Mums

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-06-28 20:14:19 följande:
    Fika
    Onsdag 30/6 Bezilia & Tove

Torsdag 1/7 Bezilia & Tove
    Aj, vilka dåliga datum för min del.. Min mamma och ena syster kommer på onsdag, och på torsdag ska jag å alla barn åka till Parken Zoo..
  • angeni

BF+4 idag. Igår värkar som kom med 3-5 minuters mellanrum och gjorde ganska ont.
    Men inget mer än det sedan.

• Addisen

Hallå tjejer!

Jag vågar nästan inte hoppas för mycket men i 3 nätter i rad nu har Frank sovit HELA natten! It is to good to be true! (ca 23.00 till 5.30) Jag känner mig så himla utvilad! Och han har slutat med sina powernaps oxå, sover längre stunder under dagen. Yay!

Sen är det helt underbart med alla leenden jag får! Mitt hjärta bara smälter när han tittar på mig och sen bryter ut i ett stort leende, detta är verkligen meningen med livet!

Men därimot har han slutat bajsa typ 10 ggr om dagen och sparar allt till 1 mega stor bajs istället. Det verkligen exploderar i blöjan, en natt vaknade jag av att det sa pang! hahaha...

Jag och Frank kommer inte heller kunna komma på fika denna veckan, hela min familj kommer på besök på onsdag och stannar till söndag. Frank ska få träffa sina kusiner för första gången! Men vi hänger nog med på nästa, kanske att vi kan ha den här hos oss t.o.m!

Happy och Angeni
    Nu får era små allt ta och titta ut! Deras mammor längtar ju så efter dom! De borde de ju förstå!

Ha de gott tjejer!

Kram

Svar på tråden bf-juni västerås