• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Grattis Happy! Vad skönt att er son har kommit nu!  Och GRATTIS till storebror också! Nu hoppas jag att du mår bra och att bebisen mår bra och att ni får landa lite. Stor kram från Tant Maräng

• Bezilia

Shia: Jag tänkte på cafet närmare pråmen. på väg ut mot lillåudden. Vi kan ju ses vid pråmen så bestämmer vi då.

• angeni

Nu är vi bara 2 kvar som ska få bebis och jag känner just nu att jag kommer vara sist då tvillingar har en viss tendens att komma tidigare. Avundsjuk är jag på alla som redan fått sina små.

Här finns inga tecken på att det skulle vara något pågång.... Vaknade av värk inatt kl 3 men det försvann lika fort igen. Så jävla drygt.

BF+7 idag... Enda positiva är att bebis sparkar som bara den och det är ingen tvekan om att han lever där inne.

Grattis Happy till pojken Väldigt många pojkar i denna gruppen.

• happy73

ageni ja precis så tänkte jag också. Det är skönt att de sparkar.
    Tack alla för era grattis

• vikh

Stort grattis happy73 till sonen,hoppas allt går bra och ni mår bra hade bra i värmen hälsningar:vikh(Sara)!!!

• Nihao

Massa grattis Happy!! Kul, nu väntar vi väl bara på Angeni o Skuggspel? =)
    Vi åker bort några dagar nu, så jag hinner inte med nån träff nästa vecka vilket känns för jäkla tråikgt. Jag vill också träffa er alla och era barn. Känns som evigheter sen, vilket det också är då jag inte hade fått barn än då, dvs snart en månad sen.
    Livet är i övigt gott, altanen är klar o barnen härliga. Må gott alla brudar

• MumsMaräng

Bezilia: Tove är en hjärtekrossare! Vilken gobit!

Tjejer: Vad använder man för att frysa ned mjölk i? Det står helt still i huvudet på mig!

Imorgon ska vi försöka ha folk på grillning. Det första sociala jag tar mig för sedan Leon kom. Ja, Mor och Far har ju varit här och så, förstås. Det ska bli kul! Hoppas att natten blir OK bara...

Kram, M

• Plogen

Jättegrattis Happy! Äntligen kom han ut!

Här får jag fortfarande dras med mjölkstockning i ena bröstet. Någon feber har dessbättre inte brutit ut än så jag hoppas innerligt att jag slipper den nu. Jag har nu i alla fall kunnat sluta med ersättning, vi har bara ammat sen i onsdags. Då blev det dock maratonamning, jag ammade en gång i timmen i 12 timmar! Från ett på dan till ett på natten! Nån som slår det? Det var vansinnigt jobbigt men resulterade i alla fall i ökad mjölkbildning så igår och idag har jag kunnat ammat ganska normalt, dvs med intervall på två-tre timmar. Jag hoppas verkligen att jag snart får ordning på amningen så att jag vågar mig ut på en fika mer er, kanske nästa vecka.

Hippy: gick din mjölkstockning över av sig själv eller gjorde du nåt speciellt?

Mums och Marafara: hur går det för er med pumpning/amning?

Angeni: fy vad jobbigt du har det med dessa förvärkar! hoppas han kommer ut snart!

Bezilia: Hon är ju supersöt, Tove!

• Jolinsfaster

Hej alla!

Nu är vi hemma igen, efter några dagar på sjukhuset. Har varit inne på barnakuten och blev sen inlagda på barnklinken då Frida hade gått ner 20% av sin vikt på en vecka. Det började med i tisdags em/kväll att hon var jättegnällig och bara gallskrek. Gick inte att trösta henne. Samma sak på natten till onsdag så på morgonen ringde jag sjukvårdsupplysningen och blev kopplad till barnakuten. Vi trodde först att hon bara hade magknip för hennes pappa fick det av maten som vi åt. Av sjukvårdsupplysningen blev jag typ helt idiotförklarad för att jag inte hade nån febertermometer för det måste jag minsann ha. Sköterskan på barnakuten ville iaf att vi skulle komma in och kolla henne. Det var då det upptäcktes att hon gått ner massor. Läkaren som till sist kom och tittade till henne idiotförklarade mig igen när jag berättade att jag ammade henne 5-6:te timme, för minst var 3:de timme skulle hon ha mat och sov hon skulle hon väckas. Så vi blev som sagt inlagda på barnklinken och hon fick sondmatas var 3:de timme med utpumpad bröstmjölk och ersättning så det blev totalt 62,5 ml. Fanns tydligen nån tabell för det. Min mjölkproduktion var visst inte så bra som jag trodde, för jag fick bara ut 10-20 ml/timme. Jag som trott att Frida varit nöjd när hon ammat i 40 min och somnat. Hon har somnat av utmattning. Var riktigt tufft att se henne med sond, men samtidigt var det för hennes bästa. Jag pumpade ut varje timme, men produktionen steg aldrig så i natt bestämde vi oss för att det var ohållbart och nu ger vi henne bara ersättning. Funkar hur bra som helst och både barn och föräldrar mår såå mycket bättre. Nu är hon uppe i samma vikt som när vi åkte från bb, så vi hoppas på mer viktuppgång. Personalen på barnklinken var mycket förstående och poängterade hela tiden att det var mitt/vårt beslut om vi skulle lägga ner amningen. Nu kör vi ersättning var 4:de timme och får oftast hålla på ett bra tag för att väcka henne. Sån skön känsla att veta att hon är mätt och belåten.

Det känns som vi måste få lite rutin på matningen innan jag vågar mig ut och fika med er. Har knappt hunnit vara ute i solen nåt. Instängd i en sjukhussal är inget vidare, men nu är vi hemma som sagt.

Grattis Happy till killen! Skönt att allt gick bra.

Krya på dig Mums!

• happy73

jolinsfaster oj det var inte kul för er. Men skönt att det går att ordnatill. Skönt att hon får gå upp i vikt igen.

Jag kanske hänger med på fika nästa vecka men vill inte skriva upp något ännu med tanke på att vi tar en dag i taget. Bestäm någon dag o plats, tid så får jag se om det passar.

Svar på tråden bf-juni västerås