• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • vikh

Hejsan ska vi ta träffen på onsdag,ni som har skrivit upp er på listan??det kan ju bli mycket folk på stan på fredag det är ju power Meet då,om vi ska ses på stan och fika eller ta en lunch, bred bar är bra och global living eller så kan vi träffas på Djäkneberget,är det nån annan som har nått annat förslag på andra ställen vi kan mötas på??Hls:vikh(Sara).

• Addisen

Bezilia och Marafara
    Tack för tipsen! Jag vet att Shia har haft samma problem med V men jag va inte säker på att detta var samma i.o.m att det oftast bara är vätska och inte klegg i hans öga.

• Nihao

Hej tjejer!
    Vi har begett oss ner till södra Östergötland, neråt smålandsgränsen o mina föräldrars sommarställe. Har blivit att packa ner sig i båten på morgnarna, tuffa ut till en ö med sandstrand o dumpa väl insmörjda tjejer i vattenbrynet och lilla Erik uppe i trädens skugga. Själv smet jag i bikini för första gången i år, en upplevelse som jag inte gärna delar med alla. MEN. Jag kunde, med barnens mormor o morfars hjälp, få inta ryggläge en stund och bara semesternjuta. Fantastiskt! Vi har haft över 30 grader i skuggan, så jag har badat Eriks fötter i det 22-gradiga sjövattnet. Han är lite dåsig men njuter mest, äter, gosar o är alldeles fantastisk. Själv far jag inte alls illa av värmen, det verkar vara ovanligt.
    Jag har märkt lite mag-gnyss samma tid på kvällen, o då sa bvc att det förmodligen är att jag intar ren mjölk o fil. Hm, ja det gör jag ju, lever lite på fil på sommaren... men nu är det slut med det, samt att vi preppar honom med lite Minifom innan varje amning, o vips har vi en lugn o skön liten pys som vi kan njuta järnet av. :D Tydligen är det jättevanligt att små barn reagerar i magen när ammande mammor äter o dricker ren mjölk o fil. Kan vara bra att veta.

Lady, vi hade en igensatt tårkanal på en av tvillingarna, det var som de säger här, att gno bort o massera lite med en bomullsrondell med vatten på, utifrån o in. Vi fick också köpa Fysithalmia (eller vad det hette) för att få bort en liten infektion. Hoppas det går bort.

Idag är det bara dryga 20 grader (typ 23) här nere i södern, så jag tror vi åker till Västervik på en utflykt o kollar lite båtar o kanske strosar i affärer. Känns skönt.
    Bra tips om påsar från Babyproffsen, ska jag inhandla så jag kan frysa in mjölk. Ser till att alltid ha nån deciliter eller två i kylen i nödfall, men det känns så onödigt att hälla ut om man inte använder det inom de tre dagarna, så då kan man ju lika gärna frysa in när man pupmar ur. Jag verkar lyckligtvis ha tillräckligt med mjölk, men kroppen är inte van vid det ojämna uttaget, så jag o Erik håller på att ställa in oss. :)

Ha en fin fika tjejer, kram på er!

• angeni

Nu vill jag med fika med bebis!!!!  Jag blir tokig på detta.

Har fått undersökningar av och till sedan vecka 38. Fortfarande samma status. Livmodertapp 1-1,5 cm och öppen för fingret och inre modermunnen går inte att nå.... Så segt. 11 dagar över tiden idag och har inga förhoppningar att detta kommer igång.
    Fick undersökning igår och det var samma omoget status fortfarande. Känns ganska hopplöst just nu.
    Var in till förlossningen igår då jag har så ont i ryggen och magen efter jag kissat och det tog bra lång tid innan läkaren uppfattade det som att det var efter och inte medans jag kissar. iallafall vet de inte vad det beror på men antagligen försvinner det när ungen är ute. Ja men ta ut ungen då!!!!
    Men läkaren vi hade på förlossningen igår var väldigt skeptisk till löftet jag fått från Päivi att om inget hänt idag att jag skulle få bedömning på onsdag. Hon sa bara att många föder i vecka 42+0. Ja men det har ju varit samma status i 3 veckor nu, ingen förändring och jag har redan gått över 11 dagar. Jag orkar inte vänta mer...
    Men tillslut så gick hon med på att låta den dealen stå kvar, men vad fan vad kan 2 dagar göra för skillnad. Tårarna bara sprutade när vi gick från förlossningen igår..

Har inget hänt tills i eftermiddag så ska jag ringa och få en tid för bedömning imorgon och är det fortfarande omoget så hoppas jag beslut om snitt tas. jag orkar inte gå fler dagar nu eftersom min kropp inte alls verkar fatta.

Hinnsvepning förra veckan utan reslutat, gav ingen effekt alls...

Dock blev jag lite orolig på förlossningen när vi var in. Pojkens hjärtljud låg nästan hela tiden mellan 160-180 och mestadels över 170. Men fick ingen förklaring till varför riktigt. Mer än att han verkar må bra där inne, men jag tycker det låg alldeles för högt...
    Ska fråga om det idag igen när jag ringer.

Är lite avundsjuk på er andra som får mysa med era små. Dock känner jag att nu får ungen komma så vi kan fly denna värme. Vi drar nog upp till Tänndalen när ungen kommit. Då det är svalare där

• Nihao

PS Jolins, fy o usch vad besviken jag blir på vissa läkare o sköterskor. Bra att det ordnat upp sig o lycka till med vidare flaskmatning!!

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-07-06 10:48:58 följande:
    Jag har märkt lite mag-gnyss samma tid på kvällen, o då sa bvc att det förmodligen är att jag intar ren mjölk o fil. Hm, ja det gör jag ju, lever lite på fil på sommaren... men nu är det slut med det, samt att vi preppar honom med lite Minifom innan varje amning, o vips har vi en lugn o skön liten pys som vi kan njuta järnet av. :D Tydligen är det jättevanligt att små barn reagerar i magen när ammande mammor äter o dricker ren mjölk o fil. Kan vara bra att veta.
    Har oxå varit å köpt Minifom idag.. Inte för att han skriker så mycket, men han är lite stökig å bökig.. Kan ju vara värt att testa.. men hon på apoteket höll på att smälla av när hon fick reda på att jag inte konsulterat med BVC först.. Ursäkta, men jag tycker jag kan ta beslut själv utan att behöva prata med BVC först.. Är så trött på BVC-hysterin..
  • angeni
    MaraFara skrev 2010-07-06 11:23:48 följande:
    Har oxå varit å köpt Minifom idag.. Inte för att han skriker så mycket, men han är lite stökig å bökig.. Kan ju vara värt att testa.. men hon på apoteket höll på att smälla av när hon fick reda på att jag inte konsulterat med BVC först.. Ursäkta, men jag tycker jag kan ta beslut själv utan att behöva prata med BVC först.. Är så trött på BVC-hysterin..
    Vi köpte med minifom utan att prata med bvc. Men där vi köpte verkade det inte riktigt som att folk brydde sig så mkt som tur är.
  • Plogen

Jolinsfaster: usch vad jobbigt med barnakuten! Och att bli idiotförklarad av läkarna låter inte kul. Hur ska man kunna veta hur ofta dom ska äta om ingen sagt nåt! När vi låg på BB sa dom till oss att hon skulle äta var 3-4 timme, annars hade man ju inte vetat. Men det är tur att bebisarna säger till om dom inte är nöjda/mätta. Det räknar jag med att min lilla tjej gör, hon har inte gått upp så mycket i vikt som BVC-sköterskan vill, men hon verkar må bra ändå.

Mums: tack för ditt långa svar. Jag har absolut inte nåt emot ersättning, vi har ju gett henne det vid behov. Men jag vill gärna helamma och enligt Amningshjälpen kan ersättning störa den egna mjölkproduktionen, det är mest därför jag vill undvika ersättning just nu. Jag upplever att mjölken har ökat nu och hon verkar bli mätt, men som jag skrev ovan så har hon inte gått upp så mycket i vikt. Om hon inte ökar som hon ska kommer vi självklart att ge ersättning.

Shia: Grattis i förskott! Ha en superskön Norrlandssemester!

Bezilia: Vi har bestämt namn men eftersom jag helst vill vara anonym på nätet vill jag att hon också får vara det, så jag tänkte inte lägga ut det här. Hoppas ni inte tycker att jag är alltför konstig! Det får bli Lill-Plogen eller nåt här

Om det blir fika på fredag så kanske jag kan hänga med, jag skriver upp mig i alla fall. Det vore så roligt att träffa alla bebisar! Eventuellt följer Lill-Plogens pappa med också. Vad tror ni om Vallby friluftsmuseeum, det kanske inte lockar till sig så många raggare?

Tisdag 6/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin
    Mums och Minstingen och Storebror

Onsdag 7/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin
    Bezilia & Tove

Torsdag 8/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin

Fredag 9/7: (PowerMeet)
    vikh(Sara)& Filip
    MaraFara & Melvin
    Bezilia & Tove
    Plogen med dotter och kanske pappan

• happy73

Fredag 9/7: (PowerMeet)
    vikh(Sara)& Filip
    MaraFara & Melvin
    Bezilia & Tove
    Plogen med dotter och kanske pappan
    Happy & Son ev storebror

vallby låter bra. Vilken tid?

• MumsMaräng

Hej alla!
    Nihao: Junor, Minor och jag gick förbi ert hus igår på prommis. Det stod kvar, kan jag rapportera. Skönt med semester! Det låter härligt!

Angeni: Puh, vad jobbigt det låter! Hoppas att du får hjälp hemma och att du får föda snart!

Leon har också massor av var i ena ögat och jag får lov at blöta upp det flera gånger om dagen. Jag har fått samma besked som ni: vatten, vatten.

Min kropp blir det inte någon ordning på. Har tillbringat dagen hos olika läkare och provtagningar och elände. Man vet inte om man vill ha mig på familjeläkaren, gyn eller sjukhuset eller...

Det sista idag var en läkare som konstaterade att... "Ja, jag vet inte. Jag får ringa runt lite och återkomma till dig."  Jag har ont och blöder och mår allmänt tjyvens, som det heter i pilsnerfilmerna.

Nu hoppas jag på en sval och lugn natt. Man kan ju alltid hoppas!

Kram till alla,
    M

Svar på tråden bf-juni västerås