• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73

Hej tjejer !
    Här är det bra med oss och amningen fungerar bra. Tänk på att ni själva dricker överdrivet mycket nu i värmen. Att ni har ett glas vatten som alltid fylls på. Det är jätte bra om ni ammar ofta nu när det är så varmt (om ni ammar vill säga) Mjölken inne håller ju allt bebben behöver så det är ju kalas.

Våran son som är namnlös fortfarande är så go o snäll. Äter lagom o sover så bra. Jag hoppas att det håller i sig. Isak är så gosig o snäll mot lillebror. Han är inte på hela tiden men ändå  nyfiken.

Tycker synd om er som är gravida nu när det är så varmt. förstår att ni håller på att flyta bort.

• HippYgirl

vi har tagit fram en minipool som Sam badar i när denna hetta är framme :) Så bada, äta, skita, äta, sova, äta :)

• angeni

Vi badade lina med i liten pool förra året så hon fick svalka sig. Sedan var det naket i skuggan som gällde. På det svala gräset.

• shia

hallojjsan !!
    Ja varmt är det så det räcker till...ser till att V äter mer än vanligt och att jag dricker myyycket vatten. Idag har vi varit på Björnö på playan, var hur skönt som helst när det blåste lite. Tråkigt bara att jag inte vågar bada än :( Nu håller vi på att packa för våran 4 veckort tripp till norrland, ska bli otroligt skönt att få komma "hem".Ska fira min 30-årsdag på onsdag med närmaste familjen och lite vänner. Har sett till att packa myggnät och regnskydd, vet hur lynningt väder det kan vara uppe i Tärnaby. Vi mätade Viktor i dag och han är nu 53.5 cm så nu kan vi ta dagsturer på fjällen med han i Babybjörn, såg att barnet måste vara minst 53 lång för att åka babybjörn. Må så gott i sommar så syns vi igen i v-ås i augusti :)

Kramelikram

• MumsMaräng

Hej alla överhettade! Jag skriver upp mig och killarna i listan, med den reservationen att jag nog måste till läkaren något med urinvägsinfektionen som inte ger sig. Har vi tänkt något på tid och plats?

Tisdag 6/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin
    Mums och Minstingen och Storebror

Onsdag 7/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin
    Bezilia & Tove

Torsdag 8/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin

Fredag 9/7: (PowerMeet)
    vikh(Sara)& Filip
    MaraFara & Melvin
    Bezilia & Tove

• Addisen
    shia skrev 2010-07-05 18:17:00 följande:
    hallojjsan !!
    Ja varmt är det så det räcker till...ser till att V äter mer än vanligt och att jag dricker myyycket vatten. Idag har vi varit på Björnö på playan, var hur skönt som helst när det blåste lite. Tråkigt bara att jag inte vågar bada än :( Nu håller vi på att packa för våran 4 veckort tripp till norrland, ska bli otroligt skönt att få komma "hem".Ska fira min 30-årsdag på onsdag med närmaste familjen och lite vänner. Har sett till att packa myggnät och regnskydd, vet hur lynningt väder det kan vara uppe i Tärnaby. Vi mätade Viktor i dag och han är nu 53.5 cm så nu kan vi ta dagsturer på fjällen med han i Babybjörn, såg att barnet måste vara minst 53 lång för att åka babybjörn. Må så gott i sommar så syns vi igen i v-ås i augusti :)

Kramelikram
    Vi var oxå på björnö idag, fläktade riktigt skönt därute. Jag vågade inte heller mig i vattnet men mest för att jag är en riktig badkruka, brukar bada kanske 1 gång på sommaren. Men jag tror att Frank njöt på sin filt i skuggan, han låg ett bra tag och snackade och va allmänt go!

Sen några dagar tillbaka så har Franks ena öga börjat vattna sig mer än vanligt och idag kom det t.o.m lite klegg. Är det någon som vet va detta kan vara och behöver jag göra nåt speciellt eller räcker det att rengöra med vatten?

Grattis i förskott Shia, hoppas du får en härlig tid uppe i dina hemtrakter! Vi ses i augusti!
  • Bezilia

Lady: Tove har ganska mycket klegg i ögonen och det sa barnmorskan berodde på tårkanalerna och att det försvinner efterhand. Så länge ögonvitorna inte är röda så är det ingen fara utan det är bara att vänta ut. Är det rött så kunde man få ögondroppar. Jag torkar bara med vatten.

• happy73

Grattis shia i förskottSkål

Vad är det för adress till försäkringskassan där man skickar moderskapsintyget?

• MaraFara
    happy73 skrev 2010-07-05 21:03:02 följande:
    Grattis shia i förskottSkål

Vad är det för adress till försäkringskassan där man skickar moderskapsintyget?
    Skicka till inläsningscentralen i Östersund
  • MaraFara
    Addisen skrev 2010-07-05 19:20:24 följande:
    Vi var oxå på björnö idag, fläktade riktigt skönt därute. Jag vågade inte heller mig i vattnet men mest för att jag är en riktig badkruka, brukar bada kanske 1 gång på sommaren. Men jag tror att Frank njöt på sin filt i skuggan, han låg ett bra tag och snackade och va allmänt go!

Sen några dagar tillbaka så har Franks ena öga börjat vattna sig mer än vanligt och idag kom det t.o.m lite klegg. Är det någon som vet va detta kan vara och behöver jag göra nåt speciellt eller räcker det att rengöra med vatten?

Grattis i förskott Shia, hoppas du får en härlig tid uppe i dina hemtrakter! Vi ses i augusti!
    Precis som Bezilia skrev så beror det på trånga tårkanaler, och Melvin har också samma "problem".. Jag tvättar bara med vatten, och vissa dgr är det mindre klet, för att sen ibland bli mer.. Brukar oxå massera precis under tårkanalen, för det sa BVC-sköterskan kunde hjälpa..
    Är tydligen vanligt att dom har så här fram till dom är 6 månader..
Svar på tråden bf-juni västerås