• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Addisen

Grattis Happy till grabben. Va skönt att han kom ut till slut!

Shit det måste vara ett pojkår iår! Flickorna i vår lilla skara har ju iaf många killar att välja mellan ;-p

Jolins
    Skönt att höra att Frida får i sig som hon ska nu och jag håller med, det är viktigt att även mamma mår bra när det gäller amningen.

Plogen
    Usch och fy din stackare...mjölkstockning igen...jag håller tummarna för att det släpper snart och du mår bättre snart. Och du ska ha en eloge för att du kämpar på med amningen så pass mycket!

Just nu har jag min familj på besök, vilket är supermysigt men det är verkligen fullt hus med 8 vuxna och 3 barn under 4 år härhemma. Jag är helt slut på kvällen och så måste man upp och amma på nätterna...puh alltså! Imorgon ska vi till Skansen så det ska bli kul!

Det var även kul att springa på perni, shia och bezilia nere vid hamnen idag! Jag blev nästan sugen på att slå mig ner och tjöta lite )

Sambon har gått på semester nu och vi har inte planerat nästa vecka ännu så jag återkommer om vilka dagar jag kan fika.

Nä nu måste jag sova lite innan Frank vaknar och är hungrig!

Sov så gott allihop!

• skuggspel
    Jolins: Men, va knäppa de är! Om de inte talat om på bb att man bör mata var 3dje timme, hur skulle du kunna veta det? Det talade de bara om för oss för att vi åkte hem så himla tidigt med Loke, annars är det väl självklart att man förutsätter att bebisen säger till när den är hungrig! Va bra att hon mår bättre nu!!

Plogen: Att det inte ger sig med mjölkstockningen! Så drygt!

Happy; Grattis!! Va roligt att ditt lilla.. eh, jaja, ditt knyte har kommit nu!

Bezilla; Så söt hon är din lilla Tove! Helt ljuvlig!

Här är det så svullna händer att jag har svårt att skriva. Jag är ofta inne och läser men har fått karpatunnelsyndrom (så stavas det knappast) i högerhanden och då tappat känseln i långfingret och har vissa dagar rätt ont några andra fingrar så skriva är knöligt. Speciellt om man är så haj på att skriva som jag är från början.. Flört

Jag är i v 36+0 nu så det går framåt. Bara less på att ha så ont i magen fortfarande. Bebisarna väger enl ultraljudet runt 2700 och 2500, lite drygt och det känns att jag har över 5 kilo bebis i magen vill jag lova. Det känns som jag ska gå sönder snart.

Hoppas ni andra njuter av värmen och solen nu när ni inte är heffaklumpar längre!
  • MumsMaräng

Jolin: Åh, nu blir jag alldeles bestört. Fy vad läskigt, och vilken TUR att allt gått bra! Men, jag skulle ha trott precis som du- att hon slutade äta för att hon var mätt, och att hon sa till när hon var hungrig. Det är ju en fördel med att mjölka ur och ge med flaska: att man vet precis hur mycket barnen får i sig. Med bröst måste det ju vara omöjligt att veta!

VI har fått besked att BN rekommenderar att det klubbas jag för vårt tillstånd i aug, så ingen ytterligare ändring eller komplettering behövs av ditt arbete. Skönt! Vill du bara skicka mig kontonr, eller vill du skicka faktura eller hur vill du ha bet?

Plogen: Jag undrar lite över varför du tycker att det är så vilktigt att inte använda ersättning alls. Du är en stark och fantastisk kvinna, men ingen kan ju i längden palla att hålla på med så tät urmjölkning som du gör. Bebisen far inte illa av att du kombinerar ersättning med bröstmjölk och får möjlighet att inte vara fjättrad vid bröstpumpen dygnets alla timmar. Jag hoppas att du inte tar illa upp att jag skriver vad jag tänker om det här. Jag är bara orolig för din skull att du tar ut dig totalt. Stor kram till dig!

Du undrar om min matsituation. Jag pumpar ur ungefär var tredje timma på dagen. På natten är jag uppe och pumpar ur kanske två gånger. Varje pumpning ger de senaste två dagarna ca 100 ml, på båda brösten. På dagarna är det svårt att få Leon att äta mer än 20-40 ml åt gången, sedan somnar han. Däremot äter han ungefär en gång i timman. När vi var hos barnmorskan i onsdags var han uppe i födelsevikt, så han verkar få i sig det han behöver och kissar och bajsar som han ska. På natten ger jag ersättning, för att det går snabbare att få klart, så slipper Leon vakna helt och vara ledsen, utan jag hinner svara honom redan när han börjar ge signaler om att han vill ha mat. Råkar det sammanfalla med att jag pumpar ur så får han förstås min mjölk. På dagen får han hittills bara min mjölk, om det inte är så att vi är ute någonstans, för då blandar jag ersättning.

Skuggspel: Jag kan inte ens tänka mig hur du har det. Stackars krake! Jag hoppas att ni har FLÄKTAR som du kan kyla dig med?

Nu vaknar Leon igen.

Hejhej!
    M

• angeni

Skuggspel: Har du såna skenor för händerna? Det tyckte jag hjälpte förra graviditeten trots att jag inte hade karpaltunnelsyndrom.

Här är det BF+8 och ingen bebis alls som vill ut.. Så segt nu med denna väntan. Orkar fan inte snart längre. I natt tänkte jag nästan ringa till förlossningen och grina lite så ont hade jag efter jag varit på toa. När jag har varit upp och kissat inatt så har värken kommit molande och när jag ligger i sängen eskalerar det något fruktansvärt och håller i sig ett par minuter. Så himla ont gör det. Kan ju inte ta några tabletter mot det heller och de påstår ju att det ska ha gått över nu eftersom jag har ätit 2 antibiotikakurer....
    Kan man gnälla lite på förlossningen så de gör en ytterligare kontroll?

Känns som man är förstföderska alla gånger om. Man har ingen aning om slempropp eller något annat alls. Om vattnet går det är väl det enda jag kan koppla samman med en förlossning Väldigt opåläst med andra ord. Värkarna jag har då och då litar jag inte fem öre på.

Jolins: Fy vad läskigt och de är väldigt duktiga på att dumförklara en på sjukvårdsrådgivningen. Och även på vårdcefntralen. Vi har ju fått tillsägelse att vi måste åka in varje gång Lina har hög feber utan någon synbar orsak. Och då ringde jag till VC på skärtorsdagen så vi skulle slippa åka in till barnakuten istället under helgen. Så jag skulle lämna urinprov på henne då. Och de ville ju inte alls det egentligen man får gnälla sig till saker här.
    Skönt iallafall att Frida mår bättre. Förresten så sa de inte till oss hur ofta jag var tvungen att amma Lina när vi fick henne förra året.. Och det är inget fel att ge ersättning! Huvudsaken är att föräldrar och barn mår bra!

Verkar vara många som har problem med amning här. Jag är lite nervös inför det. Då det inte fungerade alls med Lina. Vad man kan göra denna gången för att det ska fungera. Men kämpa tänker jag göra
    Men har ersättning hemma på lager om det behövs!

• angeni

BF+9 och ingen bebis i sikte.
    Däremot känns det som man flyter bort idag. Ursh vad varmt det är och inne är det nästan varmare än ute.. Blä.

Hoppas ni har det bra i värmen och att era små klarar värmen bra!

• MaraFara
    angeni skrev 2010-07-04 14:16:15 följande:
    BF+9 och ingen bebis i sikte.
    Däremot känns det som man flyter bort idag. Ursh vad varmt det är och inne är det nästan varmare än ute.. Blä.

Hoppas ni har det bra i värmen och att era små klarar värmen bra!
    Melvin har det jättejobbigt med värmen.. Gnällig, och ska ammas hela tiden, vilket resulterar i att jag oxå blir på dåligt humör..
  • sussi81

Ja.. det här med värmen... Känns konstigt när man nästan önskar att det regnar istället... För vi håller oss oxå mest inne tyvärr... och där är det ju inte heller speciellt svalt... Jag vågar mig inte riktigt iväg ännu med lillen då det är såhär... Även denna lille kille vill äta ofta... och dessutom har man då en tvååring oxå att springa efter. Min sambo kommer att jobba halva dagar redan nu i veckan så jag undrar hur det kommer att gå då jag ska ta hand om båda, så jag får vara hemma och försöka komma in i rutiner innan jag far iväg ut...

• HippYgirl

halloj i värmen!
    här ammas det och jagas barn i poolen :) Sam tycker inte alls det här är kul, finns inget hörn här hemma som är svalt. men att ligga i sin pool med perfekt varmt vatten och ett parasol är bäst :) kul att kunna plaska runt och vara en nakenfis i denna hetta! :) Stackarn ska bara bada och äta, en fäörstår honom helt!

på Tisdag kommer svärmor och är kvar tills på Torsdag!

nu ska jag hoppa in i duschen innan Sam vill äta igen.

Angeni: hoppas verkligen du slipper vänta längre nu!

• Addisen

Frank tycker inte heller om värmen, är ständigt törstig så nu känns det som jag inte gör nåt annat än att amma den lille stackarn. Och även han är gnällig som tusan. Försöker badda med fuktiga handdukar men just nu verkar inget hjälpa.

Hur går det för er andra med era bebbar i värmen? Ni som har barn sen tidigare kanske har några tips på vad man kan göra för de små i denna hettan...

• Bezilia

Jag kan bara instämma med föregående talare. Tove gillar inte heller det här vädret! Nyss gick vi en promenad längs ån och det var populärt. Enbart blöja på i vagnen och lite svalkande vindar, mycket bra! Annars blir det mycket amning här med. Jag förstår henne. Jag bälgar ju i mig vatten jag med så jag förstår att hon är törstig!

Shia och Perni: Tack för en trevlig och varm i fredags! Supertrevligt! Jag ska försöka ha med mig en socialare tjej nästa gång. Hon sov ju exakt hela lunchen, två och en halv timme!

Plogen: Usch vad du har det jobbigt! Tycker så synd om dig men förstår inte att du orkar! Jag skulle inte palla med det! Jag skulle antagligen lagt ner amningen vid det här laget. Hoppas att det håller i sig nu när du verkar fått lite ordning på det! Förresten, vad ska lilla tjejen heta?

Mums: När jag har pumpat ur har jag använt små nappflaskor och på intensiven hade de plastmuggar med lock att frysa in mjölken med. Dessutom finns det plastpåsar som är till för det, går att köpa på babyproffsen.

Annars går det framåt här hemma. Igår fick vi deffinitivt riktiga leenden från lilltjejen! Helt underbart!

Tisdag 6/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin

Onsdag 7/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin
    Bezilia & Tove

Torsdag 8/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin

Fredag 9/7: (PowerMeet)
    vikh(Sara)& Filip