• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • vikh

Jag följer också gärna med fast inte på torsdag då ska jag på läkarbesök med Filip.
    Det var trevligt idag och träffa er och era små bebisar på Vallby hls:Sara!!

• MaraFara

Ber om ursäkt att jag inte dök upp igår.. Jag å Melvin hade under torsdagsnatten roat oss med att vara på barnakuten.. Av oklar anledning började Melvin kaskadkräkas * flera, och till slut kom det bara magsaft.. Efter att konsulterat med barnakuten så åkte vi in för kontroll.. Allt var dock bra, och det dom var orolig för var att han skulle bli uttorkad.. Men efter provtagning och att ha ammat å sett att han fick behålla det, så fick vi åka hem..

• Plogen

Tack för mysig fika på Vallby igår! Så roligt att få träffa andra bebisar och få lite mammasnack!

MaraFara: Skönt att allt var bra. Min tjej har också kräkts kaskadspyor några gånger den här veckan. Sa dom nåt på barnakuten vad det kunde bero på? Eller vad man skulle göra för att undvika det?

• angeni

Nu är vi äntligen hemma med gossen

Snittad i torsdags kl 09,50 föddes han. Blev kvar alldeles för många timmar på uppvaket. Skulle få komma ner till avdelningen kl 12 men precis innan började jag må illa, blodtrycket föll samt kallsvettades och när BB-barnmorska kom och klämde på magen så kom det jättemkt blod. Alldeles för mkt för att jag skulle få komma ner till avdelningen.
    Personal från förlossningen tillkallades och det pratades om något dropp för att få livmodern att dra ihop sig då dne inte gjorde det.
    Vid 14 skulle jag få komma ner igen, men precis samma sak hände. Personal från förlossning tillkallades igen och då blev det beslut om cynotex tror ja.. tabletter som man får i rumpan. Fy fan vad det gjorde ont!

Ingenting hände livmodern ville inte dra ihop sig ordentligt och massa blod kom när de klämde på magen. Ultraljud gjordes och det visade på att det fanns blod kvar inne i livmodern. Massa tryck på magen och massage och 3 mediciner till som ska göra så livmodern drog ihop sig.
    De värsta värkarna jag har haft i hela mitt liv. Trodde jag skulle bryta ihop. Jag skrek och grät om vartannat, alla andra på uppvaket var knäpptysta i jämfört med mig.
    Vid 18 bad jag om att maken skulle få komma upp till uppvaket då jag inte sett dem sedan snittet men jag hade fått pratat med honom i telen en gång för att förklara läget. Han visste ju inget där han satt ensam på BB med gossen.
    Nytt ultraljud togs och det visade kvar lite blod nedanför livmodern och nu började den dra ihop sig. Så de kom upp till uppvaket jag fick amma lite och sedan fick vi äntligen komma ner till BB vid 19,30 efter 4 mediciner för att få livmodern att dra ihop sig och 4 påsar blod.

dock nu mår jag oförskämt bra! tog mig själv utan assistans upp ur sängen 24 timmar efter operationen. kunde aldrig tro det innan. sist var jag helt död. Så det var helt klart värt de eftervärkarna från helvetet.

Gossen vägde 4575 gram och var 54 cm lång när han föddes! Han hade gått ner till 3965 tills idag så han fick ersättning på BB, har ammat varannan timme hela bb vistelsen så brösten är jätteömma men har återbesök imorgon för att se så han har gått upp då han minskade mer än 10%.

Igår så kom min favoritläkare från specen in, Björn Carlsson. Snorkig som vanligt sa han mest att ja du var omogen och blev snittad så vi höll vad vi lovade. Fan vad jag hatar honom som pesten! Höll på att kräkas när han klev in i rummet samt om blickar kunde ha dödat genom telefonen hade min mor varit död idag.

Annars har allt gått bra!

Hoppas allt är bra med er andra och era små! Nu ska vi vila upp oss innan nästa busunge kommer hem, hon har precis börjat gå själv mer och mer har vi sett

• angeni

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter 51 cm, 3755 g
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
    23 juni: Jolinsfaster - Frida, 48 cm, 3245 g
    24 juni: Sussi - pojk, fortfarande namnlös, 51 cm, 4310
    30 juni: Happy73 - pojk, 53 cm, 4195 g
    8 juli: Angeni - pojk, 54 cm, 4575g

Ni som inte fyllt i listan kan gärna göra det Jag skrev i Happy men  ser att Mums inte fyllt i. Vore kul att se listan komplett snart

Här är pojken namnlös många om budet.

• vikh

Stort grattis Angeni till sonen och tur att allt gick bra till slut,hoppas ni snart kommer på ett namn till han.Grattis från vikhSolig

• Addisen

Grattis Angeni till grabben! Skönt att han äntligen är här.
    Fast jag lider med dig när jag läser om din förlossning, du din stackare har väl haft det tillräckligt jobbigt. Skönt att du mår bättre nu iaf!

Tack tjejer för mysig fika i fredags! Känns skönt att man har er så man som första gångsmamma kan fråga och få svar på sånt som man grubblar över och jämföra med er alla!

Skuggspel
    Nu väntar vi bara på dig! Hur går det i värmen? Kommer grabbarna snart?

Mums
    Jag och Frank hänger gärna med oxå!
    Du får gärna starta en lista!

Idag har jag haft en gnällig liten kille, värmen tar kål på honom. Han fick ta ett dopp i badbaljan förut och det va minsann poppis, han låg länge i och guppade och till slut tyckte jag att han va ett russin och tog upp honom men det va minsann inte omtyckt så efter det va han lika gnällig igen...puh säger jag bara...

• happy73

Angeni ett stort grattis till pojkenNalle

Tack alla för trevligt fika. Så kul o få se alla nya härliga bebisar. Jag får lite panik när man ser att på några veckor växer de så mycket. Jag vill ju inte att det ska gå för fort.

Jag hakar gärna på fika bad säg bara till. Ev åker vi o badar någonstans i morgon. Har ni tråkigt o vill med är det bara att slå en pling.

• happy73

Glömde fråga. Har ni ställt era små i kö till dagis.Vika dagis ska ni sätta dem på?

• shia

Hej hej tjejer ! Hoppas att allt är väl med er, önskar att jag kunde varit med på fikat på Vallby, ser att det var rätt många av er som var med på den träffen. Man vill ju träffa alla små underverk !

Angeni: Grattis till pojken :)

Ser att det är super varmt nere hos er, här i Umeå är det ca 23 grader i skuggan vilket gör att det är väldigt behagligt för Viktor. Har hört av 2 bekanta nere i Stockholm att deras bebisar blivit uttorkade så dom har fått tipset från barnakuten att ge dom lite vatten. Jag tror att vi håller oss här uppe i norrland ett tag till så vi slipper ha det super varmt ;)

må gott !

Svar på tråden bf-juni västerås