• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • perni80

Jolins: tack för idag!! och alla andra mammor såklart!
    shia: usch och fy vad jobbigt! tänker på dig.

kram på er alla

• skuggspel
    shia skrev 2010-10-11 21:44:07 följande:
    Tack för idag girls, alltid lika trevligt att träffa er och barnen ! Viktor däckade direkt jag la honom i vagnen.

Perni: jag såg att du funderade på vad som har hänt. Min mamma har fått en ganska stor tumör på njuren. Hon fick diagnosen i tisdags. Väldigt jobbigt för alla inblandade, först och främst för att mamma är sjuk men sedan är det inte så jätte länge sedan min syster gick bort och det gör nog att vi alla är lite extra känslig eller vad man ska säga. Nu vet vi inte om den är godartad eller ej men vi försöker vara positiva och hoppas att allt bara ska gå bra. Läkarna säger dock att hon troligtvis måste gå igenom en cellgiftsbehandling vad än undersökningarna visar och bara det är jobbigt med vad allt det innebär. Mer undersökningar blir det i veckan och det är lite beroende på vad de visar och hur mamma mår som får bestämma hur länge jag och Viktor blir uppe i Umeå.

Kram och så syns vi snart !
    Oj så fruktansvärt!
    Tänker på dig och håller alla tummar och tår! Kram!
  • HippYgirl

Shia: hoppas det kommer gå bra! skickar massor med styrke kramar!

Här har vi varit uppe sen 4.20 :/ Alfons och Leah sov sin första natt i deras våningsäng. Leah la sig kl 18 som vanligt men vaknade när Alfons kom in kl 20. sen låg dom och snackade till kl 23 :/ kl 4.20 kommer dom upp till oss och tycker det är morgon. jag går ner med dom igen men dom sitter uppe och leker istället och jag kan ju inte somna om. 5.25 tar Sam i så han nästan spricker och skite ner våran säng. (han har inte bajsat på 1,5 vecka). Så det var ju då bara att stiga upp och fixa honom. sen kommer ja ner och då har Leah också gjort nr 2 så det var ju ba att duscha henne med. efter det skulle det lekas dockvagns race och spelas trumpr med Leahs kastruller på bordet i deras rum. bara det att Alex sover ju i rumet ovanför så jag sa att dom skulle vara tysta, icke heller. nej då åkte båda i säng runt 7 och sover fortfarande! inte bästa morgonen direkt. nu ska jag snart väcka dom så dom hinner äta frukost och klä på sig innan vi ska till dagis! Hoppas ni andra sover gott eller nyss gått upp!

• shia

tack för alla kramar, dom värmer  {#emotions_dlg.flower}

Viktor åt ersättning kl  21 igår och somnade direkt,  vaknade inte förrän 05.30 !!  Åt  igen och somnade om och vaknade på strålande humör kl 08.00. Han sov sin säng hela tiden ....jag är så lycklig Glad

Lady: hur går det för prinsen F, är han helt återställd ??

• angeni

hippy: Det låter inte som någon vidare natt där hemma hos er inte. Här har vi haft en febrig Lina med 39,1 igår och idag ingen feber alls.. hmm konstigt.
    Patrick höll på att bajsa ner hela tvättstugan men vi han precis dit med en tvättlapp i all hast så vi klarade att inte få något utanför blöjan.
    Skönt att Sam äntligen bajsat då kanske han kan bli normal igen :) Håller tummarna för det.

Shia: Hoppas det löser sig. Mycket som hänt för er på den senaste tiden men någon gång måste det vända och vi håller tummarna att nu går det åt rätt håll. Massa kramar till er. Ta hand om varandra nu!

Båda bebisar feber inatt, Patrick pga sprutorna fick 38,1 och har bara ätit 2 ggr inatt. Har sovit såå bra synd bara att det är tillfälligt :(

• Addisen

Shia
    Jodå, han verkar helt ok idag, ligger här bredvid mig i sängen och sprattlar som vanligt. Det kom inge mer spy iaf. Men usch va jag har sovit dåligt i natt, jag har studsat upp för minsta lilla ljud från honom så idag blir en definitiv hemma dag, jag kommer inte orka så mycket känner jag...
    Ha det så bra i norrland nu och ta hand om din mamma och din familj, jag och Frank skickar oxå styrke kramar.

Hippy
    Oj vilken morgon! Det där med att bajsa ner hela sängen känner jag oxå igen, Frank gjorde en explosion för några veckor sen Skrikandes

• Bezilia

Shia: Jag känner verkligen med dig. Hoppas att det blir bra besked nästa vecka. Skönt iallafall att Viktor sovit så gott inatt! Det gör mycket för hur man själv mår ifall man får sova ut ordentligt!
    Själv har vi väldigt jobbiga kvällar då Tove vägrar somna och bara gnäller och skriker. Igår somnade hon i insatsen till vagnen efter att Daniel suttit och gungat den. Däremot sov hon till 6.30 vilket är ovanligt nuförtiden! För en månad sedan sov hon ju hela nätterna.

När jag satt och gosade med henne på morgonen kände jag på hennes tandkött kände jag en liten men väldigt tydlig och vass tand! Så nu är den första här... får hoppas att hon inte börjar bitas när jag ammar henne! Min första tanke var att nattningsstrulet kanske kan bero på tanden så det är bara att hålla tummarna... även om jag inte riktigt tror på det.

Hippy: Vilken hemsk morgon ni haft! Hoppas att du kan få en liten stund över under dagen och ta igen lite sömn. Det är ju klart underskattat att somna på soffan när bebisen sover på eftermiddagen.

• happy73

Hej är också trött idag efter nattens blöjbyten/sängbyte. Fattar inte varför det ska kissas o bajsas så mycket på natten hmmm.

Hur ser veckan ut för alla vilka går till odensvi på torsdag o vilka är på vallby?

• ellan021

Hej tjejer!!

Typiskt att jag inte kunde dyka förbi igår hade verkligen sett framemot att få fika lite med er. Jag hade helt missat att jag skulle till BVC. Men de kommer ju fler fikatillfällen.

Shia: Stora kramar från oss oxå, Fy va jobbigt. vi får alla hålla tummar och tår att det går bra. Det är aldrig roligt att förlora nån man har nära.

Jag tänkte nog försöka ta mig till Vallby på torsdag tyckte de va så himla mysigt där. Kul om det kommer några till av er =)

Kram

Svar på tråden bf-juni västerås