• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Lille Skrutten

Hej tjejer!

Angeni - vi ska tyvärr till BVC den 22 okt, så Felix och jag kommer inte till dig. Jag hade gärna sett ert hus och renoveringen, vi är ju mitt uppe i renoveringen av vårt radhus och behöver massor av inspiration. Jag behöver lite hjälp att ta mig ur det vita-svarta-gråa träsket jag hamnat i! Glad

Tänk så tiden går fort på ÖF, inser i efterhand att jag inte har den minsta koll på någon annan mamma/barn som var där, allt fokus och prat är verkligen inom "gänget". Men det är sjukt trevligt att byta erfaranheter, spana in hur det ser ut när tänderna ska komma och jämföra om barnen är efteblivna eller inte. Tungan ute Och inte att glömma - gnälla av sig lite. TACK!

Lille skrutten är fortfarande gnällig, men jag tycker mig ana att det blir bättre. Idag har vi myst själva hela kvällen och han har varit som en solstråle i fler timmar. Han har vilat lite i famnen, men inte sovit och ändå orkat med att träna mage, spana in alla leksaker i sitt rum, pussas med mamma och kaskadkräkts på sin matta... Tänk så mycket bättre jag mår när han inte bara skriker och vill bli tröstad. Livet leker ju dagar som denna!

Jag ska ha egen-tid hos frissan och på stan i morgon förmiddag, sen smiter vi iväg till Örebro och Arboga. Felix ska provsova hos sin farmor och farfar en natt med vårt sällskap. Om två veckor ska han vara där själv, när vi ska på en natt på hotell, slappa i bubbelpoolen och äta gott och dricka vin!

På tal om vin - jag avslutar min roman med just denna goda dryck. Vi kan väl dra ihop en tjejkväll när alla söta barn lärt sig ta flaskan! Jag kan kasta ut mina killar en natt, så kan vi ta en hemmakväll med lite vin och tilltugg om ni är intresserade. Vore skoj att kunna prata lite mer ostört!

Stora kramar på er och ha en underbar helg!

• MaraFara
    Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)

Jag kommer även att ta med en hel uppsättning med nappar.. Är buzzador, vilket innebär att jag får testa och prova olika saker och även ska låta mina vänner göra detsamma.. Å vad är då bättre än att låta era bebisar testa nappar? Melvin är inte ett dugg intresserad av den storleken jag har (0-6 mån), så han är det inte ens värt att testa på.. Så beroende på hur många som kommer så tar jag med åt alla..

Har fått testa allt möjligt; tandkräm, kryddmix, ansiktskräm, duschcreme, hundmat, näsdukar, halstabletter, flingor, godis etc Om fler vill bli buzzador, hojta till så skickar jag en inbjudan men då måste jag ha en mailadress..
  • Bezilia

Marafara: skicka gärna en inbjudan till mig! Det verkar ju kul att testa saker! Jag inboxar min adress till dig!

• Bezilia

Är det någon som testat sån där spikmatta som ska vara bra för ryggen? Funkar det och isåfall är det någon som har en man skulle kunna testa? Jag har hört om folk som tyckt att de varit bra men jag är inte så sugen på att köpa en utan att prova först... Hur som helst så skulle min rygg behöva något som får den att må lite bättre...

• Jolinsfaster

Hej tjejer

Jag hoppas att ni är riktigt fikasugna på måndag, för det blev hur mycket fika som helst över! Fattar inte att man inte lär sig att folk inte äter minst en av alla sorter. Nåja, kalaset blev lyckat iallafall.

MaraFara: Jag är också buzzador! Har inte varit det så länge så jag har bara hunnit testa hyrfilm gratis i en månad.

Nihao: Jag har mailat dig på fb. Klart du får ta med dig tjejerna.

• Jolinsfaster

Och det jag egentligen skulle säga att jag har två katter; om det är nån som är allergisk. Dom är för det mesta utomhus.

• Plankan
    Jolins: Är du intresserad av att få några paket med Nan 1? Vi har några över då vi bunkrade i början, eftersom N åt som en häst, men sedan blev han ju mjölkallergisk...

Till fikat på måndag tänkte jag ta med mig lite hembakade pitabröd dvs om orken faller på...Obestämd
  • vikh
    Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.
  • skuggspel
    Jolins: Jag börjar misstänka att vi inte kommer kunna komma. Birk och Nemo snorar och har börjat hosta och jag har börjat få ont i halsen. Rackarns dagisbaciller!!

MaraFara; Det lät kul, jag inboxar min adress.
  • Addisen

Tjoho brudar

Shit vilken underbar kväll jag och Daniel hade igår, bröllopet var hur vackert som helst och allt blev så himla lyckat. Men idag är jag lite sleten...kom hem vid 2.45 och Frank vaknade vid 6.30 så det blev inte många timmar i natt...men men det som inte dödar, det härdar! Flört

Lilla skrutten
    Skulle du till Jolins imorgon? För jag och Shia ska ta sällskap och du nämnde att du oxå skulle ta vagnen till jolins. Vi ska iaf mötas 10.30 vid rondellen vid joker. Hör av dig om du ska me, så vi inte går utan dig.

Svar på tråden bf-juni västerås