• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Jolinsfaster

Happy: Tack för tipset! Underställ borde ju inte kosta alltför mycket. Annars tänkte jag ta mig en tur till Myrorna och se om dom har några termobyxor som man kan knöla ner magen i.

Angående barnvakt så kommer vi nog ha så att det räcker. Mina föräldrar + syster med familj bor i Västerås, mannens föräldrar ca 2 mil utanför Västerås + att makens bästa kompis kommer bo i trappuppgången bredvid när vi har flyttat. Får se hur vi ska hantera svärmor. Hon har med tidigare barnbarn blivit avundsjuk och sur om hon inte fått passa lika mycket som barnbarnets mormor (svärmor är farmor till alla barnbarnen). Att hon bor längre bort och att det är smidigare att lämna till mormor har inget med saken att göra.

Jag har också gjort en deal med min bror: vi får barnvagn och babysitter i utbyte mot pizza. Lätt byte att tacka ja till. Verkar som dom kommer upp tills jag fyller år i maj, så då får vi allt levererat till dörren också. Perfa!

• angeni

Nu är det en riktigt skitdag... Sitter hemma och gråter....

Vi som hoppats i en vecka men nu sket det sig... Vi hade det väl redan på känn igår men man hoppades ju ändå... Vi kommer inte bli av med huset Bara motgångar hela tiden. Hur orkar man egentligen?

Vi trivs ju inte här för fem öre och vi blir inte av med det heller Nu står vi i valet och kvalet, ska vi fortsätta och bli besvikna gång på gång eller ska vi trots att vi inte trivs, bo kvar?

Hoppas ni andra haft mycket bättre dag än oss! Och nu ser jag bara ännu mer fram emot söndag för att få tänka på annat.

• happy73

angeni
    ja det där är verkligen på frestande att inte bli av med huset. Men vad säger mäklaren till er han måste ju kunna ge er råd.

• angeni

Happy73: Han säger väl ingenting känns det som. Vi har ju kämpat på så länge nu med olika visningar hit och dit och det blir ingen ordning alls på något. Vi ska prata ikväll sambo och jag så får vi se vad vi lutar åt.

Men en riktigt tung dag har det varit idag. Och många tårar

• HippYgirl

angeni: usch va trist. hoppas det kan lösa sig så ni blir av med huset.

Bezilia: en jobbarkompis är beräknad med första barnet till 15 juni (där omkring). är det okej om hon kanske följer med<+ hon tyckte det lät toppen att kunna träffa andra gravida i västerås :)

Här har min syster kommit hem från skåne och ska bo med oss on-fr. så idag var hon med till Bm och lyssnade på krabaten i magen :)

Imorgon ska vi till löga och bada på f.m och hälsa på våran mormor på e.m
    På fredag ska vi til busborgen och sen shoppa på stan :)

Nu har ja snart växt ur alla mina mamma kläder, så himla less. kommer knappt i byxorna länge och har verkligen inte lust att köpa nya nu när det "bara" är ca 10 veckor kvar.

• Bezilia

MaraFara: Jag har inte skickat in överklagan på havandeskapspenningen än. Har inte haft tid och ork att ta tag i det. Tror att det blir svårt att få igenom. Ska nog knåpa ihop något på lördag. Det första beskedet fick jag drygt en vecka efter att jag skickat in det.

Hippy Girl: Ja, givetvis får din kompis följa med på söndag! Det blir bara trevligt att vi är många! :)

• trasis
    vad roligt Swweetiie att du väntar tvillingar Jo jag har tvilling flickor som är 5 år du får jätte gärna fråga om du vill Ska ni vara med på föräldra gruppen?  .Här har jag nyss vaknat efter att min skrutta (1åringen) åkte på magsjuka inatt å kräks fortfarande så som det ser ut nu kan jag nog inte Komma på fikan hade sett fram emot det.Men det kommer väl fler fikor. Är så rädd att jag också ska få det då jag hade det för 2 veckor sen och fick en massa sammandragningar då jag hade det. Hoppas ni andra mår bättre en hemma hos oss ialf
    Mamma till 5 huliganer...
  • Plogen

Jag ska också på bebiskvällen på Barnens hus ikväll. Kan vara kul att kolla vad som finns, har aldrig satt min fot där tidigare. Jag har varit in en gång på Babyproffsen och klämt på några barnvagnar, så långt sträcker sig min erfarenhet av bebisbutiker!

Vi tänkte kolla på lösningar för skötbord. Det lutar åt att vi får bygga nåt eget att ställa ovanför badkaret. Hur ska ni andra göra? Ska ni ha skötbord i badrummet eller sovrummet? Nån som har några skötbordstips?

• MaraFara

Jag ska inte ha ngt skötbord alls.. Känner att det är en så kort tid som det används, så jag kommer köra på bara en skötbädd och byta lite överallt..

• subj4401

Plogen tror att du hette Lisa. Det finns jättebra skötbord från babybjörn som man kan ha över  badkaret samtidigt som man kan fälla upp det så det går att anväda badkaret för annat. Vi hade BRIOs väggfasta skötbord tror att det hette Vega å det var hur bra som helst tog ingen plats å ändå kunde vi ha blöjor å lite extra kläder i det skåpet. Denna gång ska vi inte ha något riktigt skötbord eftersom våra toaletter är för små så det blir någon lösning med en mobil skötbädd typ den  uppblåsbara som finns på IKEA eller nåt.

Förresten ska du på yogan ikväll? Jag hinner inte dit så kan du meddela dem att jag inte kommer ifall att de inte hinner får mitt meddelande.

Ha det bäst allihopa!

Svar på tråden bf-juni västerås