• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Ser verkligen fram emot söndagen. Ska bli så skönt att komma hemifrån en stund. Sambon får ta dottern så jag kan få en lugn stund

Som alla andra frågat: Ska vi ta med oss något?

• Nihao
    HippYgirl skrev 2010-02-23 09:43:02 följande:
    jag har 75 dagar kvar idag :)babykvällen är på torsdag dom stänger 18 men öppnar igen mellan 19-21 med massor av rea priser :)
    Ooh, så trevligt. Jag lär väl bli själv, eller med nån kompis. Har alla ni andra, som ska ta med er karln, barnvakt så lättillgängligt att de kan komma med kort varsel och så sent på kvällen? Lyx. Barnvakt är total bristvara hos oss.... men mina föräldrar har sportlov denna vecka, så de kommer nog upp några dagar och myser med barnen. Så jag kanske kan få med mannen trots allt. Eller mamma. :)
  • angeni

Här har vi många frivilliga barnvakter, sambons mor på samma gata....
    Sambons far i samma ort. Mamma coh mats i kungsör en bit att åka men de är gärna barnvakter

• HippYgirl

här har vi inte några barnvakter, det är mina föräldrar då. men min ena syster bor tyvärr i skåne just nu. annars hade hon haft Leah varje vaken minut. All Alex släkt bor i dalarna. och min andra syster skulle ja aldrig lämna henne med. Leah får helt enkelt följa med på torsdag. Sen bor Leahs gudmor just nu i sthlm.

• happy73

Hej!

jolinsfaster Köp ett riktigt underställ + ett par microfleec byxor och uppe på det tar du ett par skalbyxor. Det kommer du klara dig på.

Ska vi fika efter kl 14 på söndag eller vad har vi för tider?

• angeni

Nu är jag besviken och på humör för att gnälla lite:-P

Vi hade tankar att åka till tänndalen(stugan) i påsk. Och sambon frågade om stugan då. Men nej då då ska svärfar och hans sambo åka upp. De skulle ju för sjutton åka nu sportlovet. Vi som ville åka dit med mamma och mats. Men det verkar ju skita sig.... Fan också. De är alltid där och vi verkar inte få tillgång till stugan någon gång förutom sommartid....

Vill inte åka med dem heller då de är tråkiga och sedan så har de hennes son på 12 eller vad han är så det blir lätt ganska jobbigt. Och visst de säger kanske att vi kan följa med men så säger de nej när vi säger att mamma coh mats ska följa med då tycker hon helt plötsligt att det blir för rörigt.. släktingar... blä...

Tänkte att det är sista möjligheten att åka upp innan förlossningen då det är 4 timmar med bil till närmaste sjukhus.

• Bezilia

Ni behöver inte ta med er något på söndag. Jag fixar. Tänker dock inte ge mig på att baka bullar. Vill inte tävla med Alex bullar förra fikan för då skulle jag garanterat förlora!
    Kl. 14 passar bra för mig. Är det någon som inte kan då?

Även jag har börjat känna mig småhungrig om mycket oftare än vanligt. Mest sött tyvärr, men jag har varit ganska duktig med att hålla mig ifrån frästelserna...

Vi kommer inte heller ha jättelätt med barnvakt. Min sambos bror med sambo och hans pappa bor här i västerås och såsmåningom kommer de säkert kunna vara barnvakt. De som känns mest naturliga som barnvakter är mina föräldrar och min syster med familj men mamma och pappa bor i Lund och min syster i Stockholm. Får hoppas att föräldrarna flyttar närmare när de gått i pension...
    Tur att vi börjar bli en ordentlig grupp nu för det kommer ju dessutom innebära att våra barn kommer lära känna varandra och att vi kanske kan hjälpa varandra med barnvaktandet ibland :)

Angeni: Tråkigt med stugan! Det låter ju jättemysigt med en fjällsemester över påsk. Hoppas att det löser sig på något bra sätt.  Vi ska iväg till Loka brunn över påsk. Så det blir spabehandling och en massa badande och god middag och övernattning. Det kommer nog bli perfekt sådär en och en halv månad innan förlossning!

• Nihao

Mys ni i påsk allihop, vi ska bygga hus, här hemma i Västerås. Eller bygga till är det ju egentligen. Vi har gjutit platta och i påsk kommer tjocksläkten och ska resa stomme med oss. OM BARA SNÖN ÄR BORTA DÅ!!! Gha, jag är så trött på -20°C och mer snö varje dag.
    Vi måste ju få plats med "storfamiljen" som vi blir nu. Känns jättekul, även om jag gärna skulle åka till fjälls o sola också...

Belizia, du är king. Säg till om du ändrar dig. :) Ska bli kul att ses igen, nya o gamla.

• MaraFara

Bezilia; har du överklagat din HP-ansökan? Hur lång tid tog det för dig från det att du skickade in tills du fick ett besked?

Svar på tråden bf-juni västerås