• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • perni80

Hej i vårsolen!

Det var jätte kul att ha er hemma hos mig i lördags! Annika, jag kommer gärna på lunchen den 11 april.

Jolinsfaster: Fy f-n vad jobbigt! Usch och fy. Stå på dig. Det måste kännas jätte jobbigt att ens chef säger så utan att ha pratat om det tidigare. Håller med föregående talare att de vill avskeda dig pga graviditeten. Tänker på dig och hoppas att allt kommer lösa sig till det bästa!

Tror inte att jag känner någon hicka. Fast jag vet inte hur det känns heller. Hur märker man att det är hicka???

Ha en bra dag!

• angeni

Jolinsfaster: Urs vad jobbigt och vilket skitsätt att göra det på.. Hoppas verkligen det går bra för er för det låter inte alls som de har rätt att göra så.

Idag är ingen vidare dag, huvudvärk och små sammandragningar. Hoppas det släpper snart. Men idag har jag ändå en jättesnäll dotter som leker så fint på golvet Så både bra och dålig på samma gång! Man inser vad lycklig man blir för det lilla.

Men imorse blev jag skrämd, trodde snickarna var klara med väggen i källaren. Så vaknar jag av att någon kommer in i källaren, garageporten har varit öppen, vi har inte satt för reglen, men alltså stängd men är upplåst kan man säga.
    Där ligger jag naken i sängen och utan täcke och inga kläder i närheten. Tur att de inte kom in i det rummet! Så fick försöka krypa mig ner i fotändan där jag hade byxor och på väggen hängde en luvtröja, resten fick jag sätta på mig på övervåningen. Pinsamt.
    De har kommit vid 11 varje dag men idag kom de minsann prick 8.

Jag såg att de skulle ha loppis i hallsta på lördag så tänkte släpa med mig sambon. Är ju bra om man kan fynda på loppis, billigt och bra Oftast ganska fräscha saker

• Addisen
    Perni80
    Va kul att du vill komma den 11:e. Listan växer {#lang_emotions_laughing}
    Jag lägger till dig.

11/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)
    Happy73
    Shia
    skuggspel(sanna)
    MaraFara (Sara)
    HippYgirl (Elin)
    MumsMaräng
    Lady of Baqueta (Annika)
    Angeni (Jenny)
    Plogen
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Perni80 (Pernilla)

Det är svårt att förklara hur hicka känns men det lixom guppar i takt på nåt sätt. Lika långt mellan guppen (kan man säga så {#lang_emotions_tongue_out}) Det är inte som när vi får hicka utan mycket oftare. Sen så ligger han ju redan neråt med huvudet, så jag känner den mesta hickan nere i rumpan typ, väldigt skum känsla.
  • shia

Hej!
    Vi var hos BM i morse och vi hörde klart och tydligt  att barnet hickade , no doubts about it! Hon sa att det var ganska vanligt Det är en mycket lustig känsla måste jag  säga, håller med lady of baqueta att det  hickar i rumpan,hihihi {#lang_emotions_smile}, det var en mycket beskrivande känsla ....

• angeni

Så var det dags igen med sammandragningarna, exakt en vecka emellan. Vanligt är det säkert men man blir orolig varje gång och ont gör det. Så ska ringa och prata med dem. De sa att jag skulle ringa om det hände något.
    Jag sa ju då att jag lika gärna kunde vara hemma och vänta.

shia: häftigt att höra att bebisen hickade

Hoppas allt är bra med er andra och era små bebisar i magen

• happy73

lady jag kommer också maila adressen o tele nr

• Bezilia

Idag har jag varit iväg till Hökåsen och handlat bebiskläder. Där fanns ju fortfarande hur mycket kläder som helst! Totalt blev det 20 plagg och det slutade på 200 kr. Inte illa! Det blev några plagg i strl 56 men mest i 62, hittade söta små jeans och andra byxor och det var ju svårt att inte handla när ett par kostade 10 kr! :)

Ikväll var vi även iväg på information om förlossningen och bb. Det var i en aula på sjukhuset och man fick ganska bra information. Dessutom träffade vi två par som är med i vår föräldragrupp så det blev en lång pratstund på parkeringen efteråt.

Vad kul att vi blir så många hos Annika den 11:e! Ser fram emot det!

• Plogen

Bezilia: var det din föräldragrupp som arrangerade besöket? Eller var det personal från lasarettet som höll i det? Var ni in på förlossningen också?

• Bezilia

Plogen: Informationen är varannan onsdag kl 18-19.30 och det är i vårdgymnasiets aula, ingång 21. Det är bara att gå dit utan föranmälan.
    Tidigare har man fått åka och besöka förlossnngsavdelningen och bb men sedan två år har de istället ett bildspel och så är det tre barnmorskor som informerar om hur det går till, hur det ser ut osv på förlossningen, bb och neonatalen (69:an). De vill inte ha spring på avdelningarna i onödan och har därför slutat med rundturer där.

• skuggspel
    Bezilla: Kul att du hittade bra grejjer på loppisen, visst var det galet stort! Jag var där en sväng idag också, köpte två pappkassar med lite större kläder till Loke och en del han kan ha nu för sammanlagt 300 kr. Ganska bra med tanke på vad ett par termobyxor på polarn och pyret kostar nya..

Jolinsfaster: Tänker på dig och hoppas du kan må ok ändå, trots allt strul!

Angeni: Hoppas sammandragningarna lägger av snart!

Lady of baqueta: Jättekul att vi får komma till dig! Jag ska verkligen verkligen försöka komma, vi är antagligen inte mitt i flytten än då men vi får se..

Idag var min sambo Jon på banken och pratade lånelöfte, inte så bra att de bestämt sa att vi inte får lån så länge han har provanställning..(slutet av augusti) Mina föräldrar ska kolla om de kan borga annars blir det inte ett dugg kul! Jihooo, bo hos päronen jag, Jon, sonen och nya små tvillingarna... Neeeeeeeeeej!!! Min snälla far ska och prata med banken imorgon, jag håller tummarna!
Svar på tråden bf-juni västerås