• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao

Bra länk, skuggspel! Hur hittar man dit?
    Jag är gräsis med två barn dessa dagar, så om jag kan komma iväg så antar jag att det kanske blir MED dem, men jag kanske kan smita lite tidigare från jobbet, shoppa lite och sen hämta dem på dagis... men då måste jag hitta på en gång. Är det när man kör ut mot Salahållet? Kan man parka där?

Var inne hos vår granne igår, deras son o våra döttrar ville leka. Jag frågade om inte de ville bli av med nån gammal vagn, och de bara jublade!! De längtade att bli av med den, så vi slog två flugor i en smäll och ska köpa den. Så nu är det problemet ur världen! Jätteskön vardagslyx man blir glad av.

Shia: Kul grej att få blöjor. Roliga kompisar. :)

Happy73: Vi ska bygga till vårt lilla befintliga hus, som är från 1950. Blir en rejäl del i vinkel med bef hus, med gemensamhetsutrymmen i (matdel och vardagsrum), så vi kan ta befintligt vardagsrum o göra om till två sovrum. Vi behöver lite plats när vi blir 5 i famlijen. :)
    Det känns sjukt spännande och overkligt, men kul som 17... ända tills snön kom tillbaks. Blä. Men det rer sig. Är mest spänd nu. Vi bygger själva, med hjälp av våra duktiga snickarfamiljer. Jag ska agera "byggledare", ha ha.
    Ni får komma hem till oss sen när huset är klart, ska försöka få till en ca 55m² stor altan också, så man kan ha grillfester på sommarhalvåret! Längtar. Jag får återkomma efter påsk och uppdatera om glädjen/hysterin/kaoset, eller vad det kan bli.

Idag REGNAR det, jihoooooo!! Älska TÖVÄDER!! (Ja, jag är lite sjuk i huvet)
    Må gott alla mammorna.

• angeni

Nihao: För eran skull håller vi verkligen tummarna för att det ska bli bättre väder Så ni kan bygga ut ert hus

• therese8379

HippYgirl: Hej är det klädbyte dagarna nu i veckan i hökåsen?jag trodde det var i aug/sep... har du varit där o kollat, isåf finns det nå utbud?

• HippYgirl

Therese: jo jag var där igår. må-on 13-19. helt okej faktiskt. finns kläder, skor, lakan, babysitters, vagnar, filtar, leksaker  m.m.  dom har förut haft vår och höst men nu i höst kommer det tydligen inte vara något, lite synd men men.

• therese8379

HippYgirl: Oki va bra men då ska jag åka dit i dag... Tur att du skrev om det annars hade jag missat det...=)Tack!

• Nihao

angeni: Tack. Så jäkla trist att ni inte har flyt med er försäljning. Ligger huset centralt i Hallstahammar? Är det bra grannar? Skvallertanter? =)
    Hoppas ni får ut över miljonen iaf. Hur mycket tar mäklaren? Är det en procentavgift eller har ni fastpris om ni lyckas sälja? (1000 frågor, men jag är oinsatt o nyfiken)

Hittar ingen vägbesrkivning till det där stället i Hökåsen, men det kanske ligger vid kyrkan, så man hittar lätt när man väl närmar sig? Ska åka en sväng om jag hinner. Ta ut lite cash först, det är så lätt att glömma...

• HippYgirl

Nihao: man åker ut mot sala (salavägen) svänger av till höger in i hökåsen. Sen svänger man höger igen i korsningen vid Ica, sen kommer församlingsgården på vänster sida. parkeringar finns utanför och är det fullt kan man alltid parkera vid ica. :)

• Addisen

Hej tjejer,

Är det någon mer än jag som har mycket hicka i magen?
    Tror lill-killen hickar ca 4-5 ggr per dag. Blir nästan lite illamående varje gång.

//Annika

• Jolinsfaster

Idag är allt skit!! Igår tog ena chefen in mig på samtal och sa att han var missnöjd med mitt arbete. Att jag jobbade för långsamt, att allt blev fel och att företaget går back pga mig. Jag har jobbat på företaget sedan nov förra året, och anser mig själv fortfarande som ny. Men tydligen ansåg chefen att jag skulle kunna bra mycket mer än vad jag gör. Han sa mer eller mindre att jag ska få sparken... Pratade med en annan chef idag som bekräftade det. Den första chefen är tydligen trött på att allt blir fel. Men hallå, säg nåt tidigare då! Har tydligen minimal chans att få komma tillbaka efter mammaledigheten. Dock skulle jag få vara kvar tills jag går hem i juni.. hur kul känns det då? Känns förjävligt att jag inte ens får en andra chans att bättre mig. Är ju inte förrän nu som jag verkligen börja hänga med i arbetsuppgifterna, och så kommer det här som ett slag i ansiktet. Har varit i kontakt med facket, men eftersom jag inte var medlem när jag fick beskedet och att företaget inte har kollektivavtal kunde dom inte hjälpa mig så mycket. Jag har gått med i facket idag, och då kunde dom bara ge rådgivning. Annars hade dom kunnat bestrida beslutet och begära att företaget ska skicka in bevis för att det är mitt fel att företaget går dåligt. Mitt andra alternativ var att anlita en advokat. Fackmannen trodde att det skulle bli svårt för mig att på egen hand kunna bestrida beslutet. Blääääh! Föräldrapenningen borde dock inte påverkas som tur är.

• shia

Jolinsfaster: usch och fy vilken dag, men får man verligen göra så där. Är du provanställd elller? Det är ju nästan uppenbart att du får gå för att du är gravid, stäm dom jä-larna !! Måste man inte få någon sorts varning eller liknande innan man får sparken ? Jag tänker på dig och försöker beema över god energi till dig  
    {#lang_emotions_flower}

Svar på tråden bf-juni västerås