• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Tejj

Grattis till er alla som väntar TVÅ underverk där i era maggar.... Supersköj *avis* ;)

Hur vanligt är det eg. att göra UL nu så här pass tidigt??? När jag läser här på FL så verkar var o varannan göra det mellan vecka 6-8..... själv är jag nu i v. 8 o har inte haft en tanke på att göra det förrän det "vanliga" UL görs... men det är ju bara sååååå långt kvar tills dess... ska till BM på tis för det första hälsosamtalet o ska kolla me henne då om man kan få göra ett tidigare... dels för att jag inte känner mig så mkt gravid (mer än ömma bröst, trött o lite småfinnig i ansiktet) o dels för att få sambon mer införstådd att det verkligen är ett litet liv som bor där  i min mage....'

Vi har bara berättat för våra fam. att vi går i väntans tider, o mina 3 närmaste vänner... de andra o kollegor på jobbet får vänta minst 2v till....

så har inte vågat köpt några saker till Bebben än.... det får vänta tills v. 12... minst om jag nu kan hålla mig tills dess, ska försöka =)

• Taryn
    Jamtland4ever skrev 2010-02-26 13:51:39 följande:
    hur mår alla här inne idag? Jag mår relativt bra mår lite illa men inte lika mycket som det har varit.När ska alla köpa saker till bebisen om ni inte har gjort det? Jag vill köpa något litet men vågar inte ännu.
    Jag har matt sa j-a illa i flera veckor nu att jag itne kunnat vara glad over att vara gravid. Det har varit en standig kamp om att inte spy. Stackars min sambo, han ha rinte haft det latt. Borjar lbi battre nu o jag kommerpa tips o trix o overleva.
    Hur mar du sjalv?

Jag har fatt massor med bebis saker fran mamma o vanner. Gar in i vecka 10 idag.

Grattis ocksa till er som ska ha dubbelt! Riktigt nice!
  • Jamtland4ever
    Taryn skrev 2010-02-26 21:01:49 följande:
    Jag har matt sa j-a illa i flera veckor nu att jag itne kunnat vara glad over att vara gravid. Det har varit en standig kamp om att inte spy. Stackars min sambo, han ha rinte haft det latt. Borjar lbi battre nu o jag kommerpa tips o trix o overleva. Hur mar du sjalv? Jag har fatt massor med bebis saker fran mamma o vanner. Gar in i vecka 10 idag. Grattis ocksa till er som ska ha dubbelt! Riktigt nice!
    Jag mår extremt illa idag speciellt nu på eftermiddagen. Dock har jag inte spytt på 1,5 vecka cirka vilket jag tycker är bra då jag mår mer illa av att spy. HAr heller inte kunnat vara så glad då jag mått så illa. Är i vecka 9 men v8+2.

Hoppas illamåendet börjar avta snart så man slipper detta illamåendet för det kan jag klara mig utan.
  • MariaOMarkus
    Jamtland4ever skrev 2010-02-26 13:51:39 följande:
    hur mår alla här inne idag? Jag mår relativt bra mår lite illa men inte lika mycket som det har varit. När ska alla köpa saker till bebisen om ni inte har gjort det? Jag vill köpa något litet men vågar inte ännu.
    jag mår illa,hela dygnet ska de mås illa..även huvudvärk har jag börjat få nu oxå :S inte så kul när man redan ahr en liten här hemma :/

vi väntar nog till rutin ultraljudet för och se vilket kön det är..är det en kille så blir det att inköpa lite andra kläder än  rosa som vi har till lillflickan :)
    Malou - Mi amor - Mi vida
  • Amazina

Hej!!
    Jag är visst också gravid!! Due Date 31 okt... Har en dotter på 1 år redan.

• Idaar
    Amazina skrev 2010-02-26 23:08:17 följande:
    Hej!! Jag är visst också gravid!! Due Date 31 okt... Har en dotter på 1 år redan.
    graaattis
  • Jamtland4ever
    Amazina skrev 2010-02-26 23:08:17 följande:
    Hej!! Jag är visst också gravid!! Due Date 31 okt... Har en dotter på 1 år redan.
    Grattis
  • Edda2

Hoppar gärna in här.
    Gravid i v 6 enligt fl, detta är min 3e graviditet.
    Trötthet och bröstvärk är det "värsta" för mig kan bli lite illamående men så äter jag visserligen helatiden:-P Är sugen på allt och inget.

• Edda2

Glömde skriva att bf är 28okt.....kommer säkert en ändring efter UL

• Tejj
    Edda2 skrev 2010-02-27 11:56:02 följande:
    Hoppar gärna in här.Gravid i v 6 enligt fl, detta är min 3e graviditet.Trötthet och bröstvärk är det "värsta" för mig kan bli lite illamående men så äter jag visserligen helatiden:-P Är sugen på allt och inget.
    Just det där sista som du skrev... att du är "sugen på allt o inget".... det är precis så jag känner... kan vara såååå sugen på mat (spelar ingen roll vad för mat) men när maten väl serveras, så står det nästan mig upp i halsen efter bara några tuggor... får dock i mig maten, men inte med det där suget som jag hade innan tallriken stod framför mig... konstigt det är....
Svar på tråden BF Oktober