• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Jamtland4ever
    Tejj skrev 2010-02-27 12:05:24 följande:
    Just det där sista som du skrev... att du är "sugen på allt o inget".... det är precis så jag känner... kan vara såååå sugen på mat (spelar ingen roll vad för mat) men när maten väl serveras, så står det nästan mig upp i halsen efter bara några tuggor... får dock i mig maten, men inte med det där suget som jag hade innan tallriken stod framför mig... konstigt det är....
    Jag är tvärtom är inte sugen alls på något och klarar knappt av att äta något
  • Edda2
    Tejj skrev 2010-02-27 12:05:24 följande:
    Just det där sista som du skrev... att du är "sugen på allt o inget".... det är precis så jag känner... kan vara såååå sugen på mat (spelar ingen roll vad för mat) men när maten väl serveras, så står det nästan mig upp i halsen efter bara några tuggor... får dock i mig maten, men inte med det där suget som jag hade innan tallriken stod framför mig... konstigt det är....
    Jag äter med god aptit även när det kommer fram.
    Men får väl njuta så länge det varar av erfarenhet så kan det där ändras väldigt fort. Med första blev jag nästan vegiterian och levde på mindre nyttiga chokladbollar och oboy.
    Tvåan var nog si sådär, var hungrig men kunde inte äta.
    Nu är jag sugen på gröt, mackor med nutella, yoghurt. Mannagrynsgröt är väldigt mums haha.
  • Edda2

har redan börjat gå upp i vikt så borde nog håll aigen lite. är redan överviktig men lykats gå ner 16kg. Nu har jag redan gått upp 4kg på 2 veckor.......

• drömmaromsmått

Första veckorna åt jag bara fet mat, nu skulle jag kräkas om det stod en pizza framför mig.
    Mår illa och har ingen matlust alls, känner mig mätt hela tiden samtidigt som jag alltid är hungrig.

• Tejj

När brukar man börja att gå upp i vikt? om man är normalviktig o inte har nå matbehov än..... åt pizza igår o taccos ikväll... men känner mer utav när blodsockret sjunker... blir trött, otålig o tjurig... så har jag aldrig varit förut....märks att man inte är ensam om näringsintaget längre =)

• Edda2
    Tejj skrev 2010-02-27 17:37:21 följande:
    När brukar man börja att gå upp i vikt? om man är normalviktig o inte har nå matbehov än..... åt pizza igår o taccos ikväll... men känner mer utav när blodsockret sjunker... blir trött, otålig o tjurig... så har jag aldrig varit förut....märks att man inte är ensam om näringsintaget längre =)
    Vet inte när man brukar men man kan ju börja gå upp i början med om man inte mår illa och har massa sug efter massa gott
    Har inte gått upp så mycket på mina andra första 8kg samanlagt (överviktigt från start) ca 15kr med andra barnet (vägde mindre men överviktig)
    Nu väger jag mindre än andra gången och har redan startat att gå upp så det är olika.
    Min syster var normal och gick upp över 30kg, inte dte roligaste kanske.
  • Meddelande borttaget
  • drömmaromsmått

Familjen Rockström: Jag hade en svacka där jag inte kände något, typ v.5-6.
    Grav-symtomen kommer och går helt enkelt jag kände mig inte alls  gravid förr veckorna förut om man inte tänker på molvärken som jag har till och från.
    Nu mår jag bajs rent ut sagt, ska be om att få lergigan utskrivet på tisdag då jag åker in till vul.

• Tifan
    Familjen Rockström skrev 2010-02-27 19:13:23 följande:
    Jag måste fråga er. jag börjar bli orolig! men dottern så spyde jag varje morgon men nu så mår jag inte ens illa. det enda är lite ont i brösten och är väldigt trött om kvällarna. jag börjar faktiskt tro att det är missfall på G eller något liknande. helt sjukt att tänka så men jag kan inte låta bli. jag känner mig ju inte gravid! är det här normalt?
    Vad jag har fått höra så är det så att det ska skilja sig väldigt mycket emallan graviditeterna. Med tanke på olika hormon nivåer och sådan som spelar in. Har du haft några symtom på att det ska vara ett MF? Hoppas att det bara är en mindre svaka för dig o att du får tillbaka mer symtom snart! Lycka till
  • Tejj
    Edda2 skrev 2010-02-27 18:23:52 följande:
    Vet inte när man brukar men man kan ju börja gå upp i början med om man inte mår illa och har massa sug efter massa gott Har inte gått upp så mycket på mina andra första 8kg samanlagt (överviktigt från start) ca 15kr med andra barnet (vägde mindre men överviktig)Nu väger jag mindre än andra gången och har redan startat att gå upp så det är olika.Min syster var normal och gick upp över 30kg, inte dte roligaste kanske.
    Skönt o höra... har inte gått upp nåt... än... måste vara försiktig med vad jag stoppar i mig, vill INTE gå upp 30 kg!!!!!
Svar på tråden BF Oktober