• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Leos och Vincents mamma

Jag grattade ju på facebook, men grattar här med Grattis till Tobias!

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Bobbenn

{#lang_emotions_nalle}GRATTIS TOBIAS!{#lang_emotions_sunny}

Hoppas din dag blir fin med mkt kul

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Ly75

Ännu mera tack! :D Har köpt en byggare bob-pysselbok han ska få när han kommer hem, hoppas han gillar den!

Sitter och funderar på tårtan jag ska göra. Ska göra två legobitar, en röd och en blå. Har ni nåt bra tips på vad man kan ha för fyllning? Är urkass på tårtor...

• Agamemnon
    Ly75 skrev 2010-03-05 10:31:01 följande:
    Ännu mera tack! :D Har köpt en byggare bob-pysselbok han ska få när han kommer hem, hoppas han gillar den! Sitter och funderar på tårtan jag ska göra. Ska göra två legobitar, en röd och en blå. Har ni nåt bra tips på vad man kan ha för fyllning? Är urkass på tårtor...
    Jag funderade också på legotårta men kom fram till att det är för avancerat för mig. Kanske en med choklad och en med banan och, hm, vanilj?

Jag ska göra en biltårta när Vincent fyller år, eftersom han är så biltokig
    Med hjälp av denna formen
    http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=255

Ska sen skära den i två lager och fylla med hallonmousse bland annat och sen täcka med sugarpaste i blått och dekorera fönster och hjul med svart sugarpaste..

• Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-05 11:02:08 följande:
    Jag ska göra en biltårta när Vincent fyller år, eftersom han är så biltokig Med hjälp av denna formen www.kakburken.se/product_info.php?products_id... Ska sen skära den i två lager och fylla med hallonmousse bland annat och sen täcka med sugarpaste i blått och dekorera fönster och hjul med svart sugarpaste..
    Oj, det lät avancerat!
    Jag har beställt en Nalle Puh-tårta, det blir så bra så.
  • Movieprincess

{#lang_emotions_sunny} GRATTIS TOBIAS!!! {#lang_emotions_flower}

Jag har beställt tårtbild med cars på och en med barbapapa, hoppas dom hinenr komma bara

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Ly75

Agamemnon - avancerat..vet inte..jag gör en sockerkaka till tårtbotten och skär ut 'pluppar' från en del av sockerkakan, täcker med grädde..om det sen liknar lego vettefasen, haha!

LoVm - du får visa bild sen! Är imponerad av alla som pysslar med sugarpaste..kanske för att jag inte vågar själv Gjorde själv en bil ifjol, stor succé! http://millansmemoarer.blogg.se/images/2009/kalas-010_31458102.jpg

Movieprincess..tack tack Borde ha beställt en tårta jag med, nu har jag huvudvärk istället, haha.

Ly75 skrev 2010-03-05 11:48:09 följande:
    Agamemnon - avancerat..vet inte..jag gör en sockerkaka till tårtbotten och skär ut 'pluppar' från en del av sockerkakan, täcker med grädde..om det sen liknar lego vettefasen, haha!LoVm - du får visa bild sen! Är imponerad av alla som pysslar med sugarpaste..kanske för att jag inte vågar själv Gjorde själv en bil ifjol, stor succé! millansmemoarer.blogg.se/images/2009/kalas-01...Movieprincess..tack tack Borde ha beställt en tårta jag med, nu har jag huvudvärk istället, haha.
    Den bilen var jättefin
    Agamemnon skrev 2010-03-05 11:34:37 följande:
    Oj, det lät avancerat! Jag har beställt en Nalle Puh-tårta, det blir så bra så.
    Haha, det är inte så avancerat, tror jag inte iaf. Har aldrig gjort just denna tårta.
    Till Leo ska jag göra en vanlig tårta och ha sugarpaste på och sen spindelmannen oblat på.

Jag älskar ju att baka och göra tårtor så det är däför. Men det går lika bra att köpa tårta oxå såklart
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9