• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grip skrev 2012-05-16 10:30:37 följande:
    Nämen, när man talar om trollen Supers så skriver du precis samtidigt som jag!! Skrattande
    Allt bra?
    Haha, vad lustigt :) Jarå det är helt ok, kurerar mig efter en förkylning men det knallar väl på. 
    Hur mås det själv?? 
  • Supers

Grip: Åh missade det du skrev ...Gu vad spännande hoppas hoppas :)) Kram

• Supers

Tant röd är här o jag e ju inte direkt överraskad. Telefontid med läkaren på onsdag... Spännande. Kram kram

• Supers

Hej på er,

Vilka underbart soliga dagar vi haft/har, passar på att njuta som tusan nu innan jobbet drar igång efter midsommar Cool .

Igår pratade jag med läkaren och det gick väl bra, hon menade på att allt såg ju bra ut efter operationen, min kvarvarande äggledare likaså, hon misstänker att jag inte har nån ÄL el om jag inte producerar tillräckligt med äggblåsor. Vi kom fram till att jag ska prova Pergotime först innan det blir remiss till Gbg, min sambo ska lämna ett nytt spermaprov & sen förhoppningsvis kan jag börja med pergotime till nästa mens om allt är ok med hans spermier dvs, han har tagit ett prov 09 men dom ville ha ett nytt. Mina hormonprover från i höst såg bra ut sa hon.

Så det blir pergotime fram till hösten o funkar inte det blir det mest troligt en remiss till Gbg, kruxet är väl att vi inte varit tillsammans så länge..hon sa nått att dom helst vill att man ska ha vart ihop/ bott ihop i minst 2 år :/ men men...vi får hoppas att det inte avgör allt ;)

Vad har ni för erfarenhet av Pergotime? Kan tänka mig att alla reagerar olika, men det är ju värt ett försök i alla fall för att se om vi lyckas själva med hjälp av lite medicin.  

Ja nu är bollen i rullning...och det gäller väl att vi/jag sköter mig o min kropp oxå, jag är ju en nojjig person o vill inte dricka för mkt & jag vet att jag måste sluta snusa......snuset är svårt men det ska gå :)
    Jag har i alla fall kommit igång med tträningen, joggar nga ggr i veckan känns bra :) Hoppas trenden håller i sig bara :) 
    Dock har vi massa tillställningar varenda helg fram till våran semester....gäller att försöka ta det liiite lugnt i alla fall.  Det är 40 o 50 års skivor, möhippa, midsommar osv.

Nästa helg blir dert Summerburst i GBG ska bli såååå kul :)

Ha det gott allihopa o njut av värmen. Kram kram

• Supers
    AlexandraViberg skrev 2012-05-24 11:44:12 följande:
    Men har de stenkoll på hur länge ni varit tillsammans?
    Vi har inte varit tillsammans så länge och har bestämt att om någon frågar hur länge vi varit tillsammans så ska vi säga längre än vad som faktiskt är sant. Inte för att vi skäms över att inte varit tillsammans så länge men just pga sånt där och att inte bli dömda för att vi vill ha barn "fort" så att säga!

Önskar er lycka till med allt och att ni får eran bebis snart!

Själv börjar vi med utredningen på måndag! Läskigt och spännande samtidigt!

Trevlig sommar också! :)
    Nä det är ju klart att dom inte har stenkoll, hon fråga hur länge vi bott ihop o jag sa snart 2 år ...kruxet är ju att jag inte är skriven härännu då jag hyr ut lgh min i sthlm....men fasiken det ska nog gå  i alla fall..det är ju först till hösten om inte pergotime funkar.

Jag o min sambo har känt varan i 15 år typ men hittade liksom inte varann förrän hösten 2010 :) vi vet precis vad vi vill med livet o ärmer än redo  trots att vi inte bott ihop så länge :)

Lycka till till er med :)) Spännade men förstår att detär läskigt oxå.

Kram 
  • Supers
    Lappgeten skrev 2012-05-24 10:37:22 följande:
    Supers: Jag äter Pergotime nu. Är inne på andra månaden, första försöker misslyckades men jag hoppas det ska gå den här gången =) jag märker inte alls av några biverkningar men det verkar vara ganska vanligt att få det. Man tar de i fem dagar från från mensdag fem. Många verkar bli gravida av pergotime så jag hoppas det ska funka för både mig och dig!

Lite alkohol och bra motion tror jag kan göra mycket, rent logiskt så borde det bli lättare som kroppen mår bra.

Grattis Acinna- Du är helt klart fertil iallfall =) Hoppas allting går bra!
    ok, ja vi får hoppas på det bästa :)

jo det är ju sunt förnuft, jag får försöka ta det lite lugnt...nu när vi har så många partaj inbokade..det löser sig nog :D

Lycka till :) spännande.
  • Supers
    AlexandraViberg skrev 2012-05-24 20:03:45 följande:
    Supers: jadu, jag tänkte om ni sagt tidigare! Ja vi har bara varit gift i ett halvår snart och varit tillsammans i 1 1/2 cirka. Vet man så vet man, helt enkelt! Så blaimar er inte!

Att ni inte är skriven tillsammans borde ju inte spela någon roll, tycker man. Krångliga regler tycker jag det verkar som!

Tack så mycket :)
    Jag vet inte om det spelar någon roll, vi sa ju efter operationen i januari att vi försökt i ca 1 år, lite nödlögner måste man få  dra ;)

Vi får la se vad dom säger det är ju bara o hitta på lite hihi.

Vi har vart tillsammans 2 år i november :) 

Ha det gott kram kram

• Supers
    Hëllef skrev 2012-05-24 21:46:42 följande:
    Supers: Jag tog pergo under tre cykler i höstas. Ägglossningen gjorde ondare än vanligt och den kom lite senare än vad den brukar göra. Har för mig att jag kände av yrsel och svettningar under lutealfasen också. Allt som allt gick det mer smärtfritt än vad jag trodde det skulle göra men det resulterade tyvärr inte i någon bebis. Har egen ÄL och det verkar som att det är något helt annat som är orsaken till att jag inte blir gravid.

Min akupunktör har beordrat mig att äta bättre så jag försöker lägga om kosten. Har dragit ner på kaffet till en kopp om dagen, har börjat dricka mer vatten och undviker mjölkprodukter och socker. Jag ska inte heller äta någon kall mat, som t.ex. sallad. Ska bli spännande att se om det ger resultat.
    Ok, tråkigt att et inte hjälpte, vet ju inte heller om det är det som är problemet, men jag får väl försöka i alla fall.
    Har oxå funderat på akupunktur, måste bara ta tag i det hela ;)

Kom just på att jag har ju inte så mga mensdagar, man skulle väl börja äta pergotime på den femte mensdagen...men jag får väl ta det med gyn sen. Jag har bara 4 dar mens, har alltid haft kort mens.

Vi får se då..om det hinns med till nästa mens el inte.

Ja, kaffe dricker jag inte så mkt, men sockret kan man alltid dra ner på ;)

Spännade verkligen :) Önskar dig/er all lycka till :) 
  • Supers

Grattis hällef :) Jaa jag får kolla upp det , allt ser ju bra ut både livmoder samt min kvarvarande äggledare.. Men men det visar sig :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3