• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

AlexandraViberg skrev 2012-05-28 13:28:55 följande:
    Idag började utredningen! Känner mig glad och ledsen samtidigt!
    Nu är det bara att vänta på att få börja ta prover under nästa cykel! Så första provet blir nästa vecka när mensen kommer.

Jag fick behandling för slidkatarr såhär på första besöket.
    Jag hade många små fina ägganlag, nästan så att det var ovanligt bra, sa han!
    Så det var ju kul iallafall.. Maken ska lämna soldater i rör imorgon.

Jag ska eftersom jag hade X få äggledaren spolad som första steg, så det kändes ju bra. Är det hemskt att hoppas liiiiite på att det visar att den också är blockerad? Så man får någon hjälp.. Blä, det känns t.o.m fel att skriva men det är lite så jag känner..

Under en halvtimme pumpades man med information och jag känner mig helt slut.
    Men jag tror att jag har koll iallafall. På en halvtimme hade livet ändrats lite!

PUST!
    Skönt att vara igång. Min sambo ska lämna soldater på onsdag...stackarn håller på att spricka haha ;) Man skulle vänta 3-4 dar mellan utlösningarna ....kanske får ta det imorgon istället ;) 

Sen får vi se, om det blir Pergotime el inte.

Lycka till kram kram
  • Supers
    AlexandraViberg skrev 2012-05-28 16:33:14 följande:
    Min lämnar imorgon och vi har inte legat sen i fredags, men de sa inget om antal dagar.. men nu har vi ju väntat ifall att så nu blir det så!
    Min man blev as skum efter mötet, har nästan inte sagt ett ord och när jag sa att imorgon kväll kan vi minsann "mysa igen och jag hoppas att du längtar lika mycket som mig" så sa han bara "vill inte göra dig besviken men det gör jag inte.. har massa annat att tänka på och när jag då frågade om det var något han ville prata om sa han bara "men jag vill inte prata" och han och jag brukar ALLTID prata om allt. Jag blev så HIMLA ledsen :(
    Är det såhär detta ska påverka oss? Ska vi bli dom som låter det komma i mellan oss?
    Det stor på pappret som vi fick med lilla plaströret ;) 
    Vad tråkigt, det går nog över, det flyger nog en massa tankar i hans huvud. Läste längre ner att han kändes bättre. Min kille känner sig mest sexuellt frustrerad haha....du vet man tänker ju bara på en sak hela tiden bara för att man inte får göra det ;) haha stackarn,

din man kanske är rädd att det är honom det är fel på..., kan ju va det som snurrar i huvvet på han oxå.
    Det kommer gå fin fint ska du se.
    Jag hoppas verkligen inte att det kommer emellan er, klart att det kankse påverkar relationen men allt går att lösa.

Ha det så gott så länge så hörs vi snart igen :)

Nu är ju bollen i rullning om man säger så.

Stora Kramar

• Supers

Så då har vi lämnat in provet imorse, nu vänta 2 v sen får vi se vad som händer. Sambon är lättad ;) hihi stackarn. Funderar oxå starkt på akupunktur...

• Supers
    AlexandraViberg skrev 2012-05-30 17:44:58 följande:
    Får ni svar om två veckor? Jag ska nog ringa kliniken nästa vecka och kolla för vi har provsvarsmöte 13/8 och maken håller ju på att bli galen :P
    Ja hon sa att vi skulle få svar om ca 2 veckor. Vad länge ni får vänta.. stod på pappret oxå att svaret får man efter ca 2 v, men det är ju klart det är väl olika från ställe till ställe kanske :(

Ja ring o kolla. 
  • Supers

Hällef: Ja precis jag får fråga runt lite o se vilka som har erfarenhet av detta. 

Apropå om att inte berätta på jobbet, jag sa att jag hade en cysta när jag fick mitt utomkveds, nu jobbar jag inte kvar där iofs. Tanterna på mitt nuvarande jobb känner till allt, jag har bestämt mig för att berätta om det är nån som undrar..givetvis kanske inte till alla men ni hajjar.
    Visst alla vill väl kanske inte veta hela sanningen, men när jag berättat så märker jag att jag är itne ensam utan att nga av mina kompisar vart med om samma sak.

Förresten visste ni att 26 maj är numera De Ofrilligtbarnlösas Dag? Såg  det på nyhetsmorgon i lördags. 

Ha det bra allihopa Kram kram 

• Supers

Grattis Majbebbe :)

Nä åldern e inte på min sida heller.. Är 36... Men men vi får väl se vad som händer....

• Supers
    acinna skrev 2012-06-07 11:51:49 följande:
    Nu är jag hemma igen efter en snabb date med läkaren. Tror jag hann in, göra undersökning, VUL och prata klart på sådär 10 minuter! Så snabbt har det nog aldrig gått innan!!!

Är just nu i någon form av bubbla, och inte riktigt fattat vad som hände.

Läkaren ställde alla de vanliga frågorna, och höll med om att det nog var ett bra tecken att jag mått illa denna graviditeten (vilket jag inte gjort någon annan gång), och så klämde han mig på magen och sa att det "nog" var något där inne...
    Vid VUL så skrämde han mig, för han lägger upp en stor bild på min tomma livmoder... Gissa att tankarna hinner börja snurra då, och att han ber dem att släcka ner i rummet.
    Men så börjar han rota runt lite, och uppe i ena kanten kommer Filuren fram!!! En provisorisk mätning gav 7,1 mm, och läkaren pratade om pulsering, vilket jag tolkar som hjärtat (fast inte jag såg det från min vinkel). Sambon däremot säger att han såg hjärtat slå!!!

Så enligt hans mätning så sa han 6+1 eller 6+2, och jag säger 6+3 vilket ger BF 28/1-13!!!

Så vi var inne och lämnade ett meddelande till vår BM om att vi ses 2/7 på inskrivningen!!! 
    Stort Grattis :) Härligt!! Kram Kram
  • Supers
    kanske 4a skrev 2012-06-08 08:44:20 följande:
    Så gick det, vet inte vad jag ska tro. Ledsen Gråter Men testlagret är lite tydligare än igår.
    Rynkar på näsan hoppas att det inte stämmer, man blir ju snurrig när ett visar tydligare & sen visar det andra negativt :/
    Stora Kramar till dig Hjärta
  • Supers
    kanske 4a skrev 2012-06-10 10:17:43 följande:
    Skrattande

Åhhh Grattis :) BLir sså glad för din/eran skull...fällde tom en liten tår ;) Håller alla tummar o tår. Massor med Kramar Hjärta
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3