• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grip skrev 2012-06-10 18:15:18 följande:
    Grattis, kanske4a!!! Jag är också gravid tydligen. På första ivf-försöket!! Helt otroligt, men jag är avvaktande fram till första ultraljudet om 2 1/2 v.
    Åhhh men Grattis :) Gud vad kul. Massor med Kramar.

• Supers
    kanske 4a skrev 2012-06-10 13:11:25 följande:
    Tack så mycket!

Tack!! :)
    Tack vännen, jag håller tummarna så de blir blå för din skull! Det är verkligen din tur nu!! Hjärta

Tack, ska ringa BM och KK i morgon.
    Ja hoppas på det jag med...känns dock väldigt långt borta just nu :(
    Himlans Glad för din & Grips skull. Hoppas på att det är min tur snart.

Kramis 
  • Supers

Grip: inte bra alls :/ nu kör jag en 5 dagars pulverdiet så snuset får vänta... Men jag ska fixa det :)

• Supers

Himla kul med så mga plus :) Jag är verkligen glad för eran skull,   Men jag måste erkänna att det känns lite i hjärtat att man inte själv lyckats än...
    Ni förstår vad jag menar för ni har säkert känt så oxå innan erat plus.

Vi väntar än på provsvaret av min killes spermaprov, ska ringa i slutet av veckan om inget hörts. tyvärr hinner jag nog inte börja med Pergotime denna mens eftersom den ska komma till helgen.

Påbörjade en 5 dagars pulverdiet igår...haha jag som lovat mig själv att aldrig utsätta mig för sånt..o här sitter jag ...2 dagen med bara pulver. Har redan tappat 1,1 kg ;) 
    Jag vet att det inte är nått ultimat sätt att gå ner i vikt på men behöver en kickstart, sen blir det  nog lättare att "tänka" på vad jag äter. 
    Min kille sa igår att det märks hur mkt man småäter nu när jag inte äter alls....o det är ju bra..att han oxå uppmärksammar det.

På fredag blir det att jobba igen, har degat ner mig nu &  har ingen lust att jobba ;) men det blir nog bra det med :)

Kramar till er alla. 

• Supers

Himla kul med så mga plus :) Jag är verkligen glad för eran skull,   Men jag måste erkänna att det känns lite i hjärtat att man inte själv lyckats än...
    Ni förstår vad jag menar för ni har säkert känt så oxå innan erat plus.

Vi väntar än på provsvaret av min killes spermaprov, ska ringa i slutet av veckan om inget hörts. tyvärr hinner jag nog inte börja med Pergotime denna mens eftersom den ska komma till helgen.

Påbörjade en 5 dagars pulverdiet igår...haha jag som lovat mig själv att aldrig utsätta mig för sånt..o här sitter jag ...2 dagen med bara pulver. Har redan tappat 1,1 kg ;) 
    Jag vet att det inte är nått ultimat sätt att gå ner i vikt på men behöver en kickstart, sen blir det  nog lättare att "tänka" på vad jag äter. 
    Min kille sa igår att det märks hur mkt man småäter nu när jag inte äter alls....o det är ju bra..att han oxå uppmärksammar det.

På fredag blir det att jobba igen, har degat ner mig nu &  har ingen lust att jobba ;) men det blir nog bra det med :)

Kramar till er alla. 

• Supers

Mischa: Välkommen hit även om det är pga av X...
    tycker du ska stå på dig, inget att leka med. JAg åkte in akut med ambulans, o blev akutopererad, en stor cysta som sprack samt utomkveds....var mkt illa däran :/ Förstod inte deet då vilket va lika bra det...min vänstra äggledare sprack tyvärr..

Kände mig oxå konstigt behandlad av personalen på huddinge sjukhus.....mkt tissel o tassel...förstår ju nu i efterhand att det säkert berodde på att jag var påväg att stryka med..men då tycker jag att man behöver extra mkt love and tender.

Testa KK som nån skrev, och som sagt stå på dig, det är ditt liv & din kropp. Vet att det är svårt när man blir ignorerad :/ Hoppas allting går bra.
    Massor med kramar till dig. 

• Supers
    Tessan S skrev 2012-06-12 13:08:26 följande:
    Förstod inte heller hur illa det var förrän kvällen efter operationen när nattsköterskan som varit där när jag kom in var tillbaka. Hon berättade att hon hade tänkt på mig under dagen och hoppats att jag skulle bli bra. Själv hade jag inte haft en tanke på att det INTE skulle gå bra även om det var otäckt. Jag hade tydligen 1 liter blod i buken när jag kom in och då har man inte så fruktansvärt mycket mer att slösa bort, speciellt om man ska in på op.
    Måste säga att när jag väl kom in på en riktig avdelning så var alla helt fantastiska, det var bara att det var så fruktansvärt krångligt att ta sig dit.

Jag har en rätt hög smärttröskel och vågar inte riktigt tänka på vad som hade hänt om inte maken hade kört in mig direkt fastän jag tyckte att vi kunde avvakta en timme till.
    Ja precis det hände mig med, åkte in till akuten på kvällen efter jag blev utskriven...& fick svaret " Ok ja dig har vi ju hört talas om.." jag hajjade inte så mkt eftersom jag fortfarande var i lite chock. men min kompis fattade direkt...Jag hade oxå mkt blod i buken, fick 3 liter blod vid uppvaket....

Sköterskan på dagen när jag kom in akut var jätte gullig o kom in o pratade med mig när jag kom upp på avdelningen, men den andra tjejen var så himla arrogant o snäsig....som om man inte hade det jobbigt nog..helt ensam..min kille o jag bodde inte i samma stad då & mga av dom jag trodde var mina vänner dök inte upp :( Fick iväg ett sms till en kompis flickvän på morgonen & hon släppte allt o kom direkt till mig Hjärta är evigt tacksam för hennes stöd & våran vänskap är mkt värd.

Jo tack samma här, jag cyklade tom till jobbet samma dag även om smärtorna kom o gick....men tillslut kunde jag inte hantera det....en kompis skulle köra mig till akuten men jag pallade inte o ringde 112....Å innan ambulansen kom...kändes som en evighet!! O förarna var lika sega som 2 pårökta babianer....helt otroligt!

Nå ....livet går vidare men det kommer alltid finnas i mitt huvud...vi har försökt i 1 års tid nu men inte lyckats, ska påbörja en utredning så småningom..så man får hoppas på det bästa.

Ha det gott Kram kram 
  • Supers

Vi skulle vänta en mens sen köra på. Vi är på gång med utredning, väntar på svar ang sambons spermie

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3