• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

God morgon tjejer! Nu har jag tagit ett nytt test, tyvärr av ett annat märke än det första men jag behöver nog inte oroa mig för att det är ett nytt X iaf. Strecket kom fram innan kontrollstrecket och det är riktigt starkt. :) Ska försöka lägga in bilderna sen Mmmbop.

• Sunflower Sthlm

Tack Lemis! Jag mår bara bra även om jag är väldigt nojjig över att det ska vara ett nytt X. Men jag mår helt annorlunda jämfört med mina två X så jag håller tummarna för att det sitter på rätt ställe.

Mmmbop:
    Idag har jag mått illa till och från och brösten är svullna och ömmar. Det sticker och drar lite i nedre delen av magen och jag är ofta kissnödig (men det är jag å andra sidan alltid, så jag vet inte om det har med graviditeten att göra eller inte. Glad )

Raras:
    Hur går det för dig? Några mer bruna flytningar? Vilken dag var det du hade vul?

• Sunflower Sthlm

Idag har jag ringt till min gyn, blev först rejält tilltryckt av den sköterskan som svarade då hon sa nåt i stil med: "Men alltså, det är ju jättetidigt i din gravditet, varför ringer du redan...?" Och då hade jag ändå förklarat att jag har haft två X och har båda äggledarna i behåll och att jag blivit uppmanad att ringa direkt när jag fått ett positivt gravtest. Sen så läste hon min journal lite nogrannare och sa: "Ja, men titta, här står att du ska få en tidigt tid, gärna i vecka 5." Där fick du, tänkte jag då. Glad Men min gyn var på semester och fullbokad i övrigt så jag har fått en telefontid med henne nu i eftermiddag då vi ska bestämma om vi ska vänta tills hon är tillbaka eller om jag ska gå till en annan läkare.

Fattar inte att vissa inte förstår hur det är för oss som gått igenom X. Och då jobbar ändå kvinnan i fråga på en mottagning som är duktiga på ultraljud så hon borde vara van. *suck*

• Sunflower Sthlm

Nu har jag pratat med min gyn. Hon är på semester hela nästa vecka och då hade det varit perfekt för vul. Hon skulle se om någon annan läkare kan ta det men jag funderar på att ringa imorgon och fråga om hcg-prov istället för jag vill nog gärna att hon undersöker mig. När hon är tillbaka är jag i vecka 6+2 och då är ju chansen större att man dessutom kan få se ett hjärta slå. Känns galet långt att vänta annars även om jag mår bra nu och känner mig väldigt mycket mer gravid än vid mina X.

• Sunflower Sthlm
    RaraS skrev 2011-05-24 10:51:07 följande:

Oj, kunde man bara se hinnsäcken i 6+0? Och jag som hade hoppats på ett hjärta på torsdag (6+4) men det kanske är för tidigt då..

Jag har läst på en del sedan igår och det verkar som det är någon slags brytpunkt runt 6+0 så jag tror att sannoliken är ganska stor att du får se ett hjärta i 6+4. Håller tummarna för det!

Jag däremot fick tvärnej från sköterskan eftersom min gyn skrivit att det skulle vara vul i vecka 6 (alltså 5+?) och det är nästa vecka. Jag får snällt vänta till en läkare ringer upp mig under veckan och diskutera vidare då. Men, men... det gör ingenting, hon tog iaf mig på allvar till skillnad från damen igår.
  • Sunflower Sthlm

Mmmbop:
    Oj, vad drygt. Men eftersom du inte väntar din mens förrän idag så finns det ju fortfarande chans att den kommer, jag håller tummarna för det! Kram

• Sunflower Sthlm

Grip:
    Tack! Det känns helt galet och även om det känns annorlunda nu än med mina X så vågar jag ändå inte tro att graviditeten sitter rätt förrän jag fått det bekräftat. Men jag hoppas ju såklart. Har aldrig varit gravid "på riktigt" så att säga så jag vet inte riktigt hur man ska känna.

• Sunflower Sthlm

Och ännu har ingen läkare ringt, blir så trött. Eftersom det är en del helgdagar nästa vecka så skulle det ju vara skönt att ha en tid bokad så jag inte hamnar mellan stolarna. Men, men... jag väntar lite till och har ingen ringt så ringer jag på fredag morgon.

Däremot så tog jag ett digitalt test imorse som visade på 3+ vilket det egenligen inte borde visa förrän på lördag när jag går in i vecka 6 men det gör ju inget för när jag hade mitt första X fick jag bara 2-3 på testet trots att jag var i vecka 7. Så det känns ju hoppfullt. Och så mår jag illa vilket jag inte gjort vid något av mina X. Så håll tummarna tjejer, det verkar ju lovade iaf, även om jag intalar mig att inte ta ut nåt i förskott.

• Sunflower Sthlm

Raras:
    Fantastiskt, vad härligt att höra! Glad 

Själv har jag äntligen fått min tid för vul, det blir måndag eftermiddag. Är redan nervös men samtidigt så vill jag inte riktigt gå dit heller. Känns helt galet eftersom jag mår så pass bra nu och känner mig gravid på ett helt annat sätt än vid mina X. Men ändå så är jag väldigt orolig att det inte ska finns nåt där att se på måndag. Och så länge jag inte gåt på vul så är jag lyckligt ovetandes om något skulle vara fel. Jag vet, helt galet att tänka så men, men... Två utomkvedshavandeskap gör att man blir lite skeptisk till att det skulle kunna funka och hjärnan tänker inte logiskt tyvärr. Skönt att det är helg nu iaf, det är lättare att inte tänka så mycket när man inte sitter på jobbet.

• Sunflower Sthlm

Trissönskan:
    Du är starkare än du tror och du kommer att klara dig igenom det här, precis som vi andra har gjort. Det är tufft i början, absolut, och jag tror att vi alla känt att vi har varit på botten. Men det blir bättre, man hittar ljuspunkter i tillvaron och, även om du inte tror det nu, så kommer du att må bättre såsmåningon. Men låt det ta den tid det tar, alla sörjer olika länga och på olika sätt och du måste tilllåta dig att göra det som känns bäst för dig. Kram!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3