• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Är det någon som använt testlagrets ÄL-test? Blir nämligen väldigt konfunderad nu så jag hoppas ni har några bra svar til mig. Jag har alltid använt CB digitala tester men nu tänkte jag vara lite mer ekonomisk så jag köpte testlagrets. Fick ett ganska starkt streck i söndags och i måndags men det var inte lika starkt eller starkare än kontrollstrecket och samma sak igår. Jag har känningar på ena sidan och när jag träffade gyn förra veckan så sa hon att ägglossning var på g inom några dagar förmodligen, då äggblåsan på ena sidan såg väldigt bra ut. När jag fortfarande inte fick något ordentligt utslag igår så provade jag en överbliven digital sticka som jag hade kvar sedan tidigare och den visar en glad gubbe. Hur är det möjligt? Nån som har varit med om något liknande?

• Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2011-04-13 08:14:05 följande:
    Ja =) jag får aldrig starkare streck än kontrollstrecket. Jag testade också med digital och tog ut stickan och kollade. Strecket var starkt men inte starkare än kontrolstrecket, men det vart glad gubbe ändå =)

Jag tror de räcker med en tydlig stegring. Man har nog olika mycket LH-hormon i blodet bara.

Lycka till nu då!!
    Tack! Glad Ja, vi får hoppas att det verkligen blir ägglossning, jag har aldrig tittat på strecken på det digitala tidigare så jag har ingen aning om hur de såg ut när jag blev gravid de andra gångerna, men glad gubbe var det ju då också.

Hoppas du får mens snart så du får spola och se hur passagen i äggledarna är. Se till att du tar smärtstillande innan bara, vet att det är olika men på mig gjorde det väldigt ont. Vill inte skrämma upp dig men det kan kanske vara bra att var förberedd på att det kan göra ont (dock gör det inte det på alla har jag förstått).
  • Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2011-04-13 10:53:08 följande:
    =) Ingen fara, jag är rätt smärttålig. Har fått en supp (stoppas i ändtarmen) med smärtstillande som jag ska ta en timme innan. Så det är nog lugnt. Inte skrämmer du mig inte =)

Hoppas på riktiga plus för oss båda (och RaraS med) snaaart, snaart. Vi börjar ju bli gamlingarna här inne!
    Bra! Själv blev jag tillsagd att ta en Alvedon... hur bra tror du det hjäpte? Inte så mycket kan jag säga. Men jag hade blivit förvarnad på att det kunde göra ont så jag var iaf beredd.

Japp, det börjar verkligen bli vår tur nu kan jag tycka!
  • Sunflower Sthlm
    kanske 4a skrev 2011-04-13 21:07:45 följande:
    Hej på er. Fortfarande trött men det går åt rätt håll. Har haft sådan värk i magen och tänkte fråga er som tagit bort en äggledare om det är normalt. Men idag fick jag världens äl-flytning så det är nog därför det molat på så. Känns bra att kroppen är på rätt spår igen, även om vi ska vänta lite till med nästa försök.

Kram
    Jag fick ju "bara" metotrexat och opererades inte alls men jag har helt klart blivit känsligare i hela de nedre regionerna. Jag känner min ägglossning nu på ett helt annat sätt än annan, så jag tror absolut att något händer när man ruckar på balansen så mycket som X, cellgift och operation gör. Min gyn frågade till och med om jag känner av ägglossningen efter mina X så på henne lät det som att det inte är helt ovanligt.  

Flera av mina kompisar har även sagt att de börjat känna av ägglossningen efter att de fått barn men aldrig känt den innan.
  • Sunflower Sthlm
    Grip skrev 2011-04-14 08:55:22 följande:
    Jag har världens största böld/finne i pannan idag! Måste väl innebära att mensen är i antågande..? På tal om gamlingar så fyllde jag 34 igår, men får ände tonårsfinnar! Haha..Obestämd
    Visst är det galet, jag får massor med finnar varje gång jag blir gravid och då har jag dessutom bara fått två X, aldrig en riktigt graviditet så det återstår att se vad som händer med min stackars hud om jag blir gravid. Glad Jag är precis fyllda 33 men min kropp verkar inte bry sig om det. Haha...
  • Sunflower Sthlm
    Lemis skrev 2011-04-17 20:44:58 följande:
    i helgen har jag haft positiva äl på mina stickor, så vi har myst i mängder.  Dessutom passade vi på att gifta oss i smyg. så nu har jag blivit fru! :)

Hur går det för er andra? Ni som vänta på pluss, ni som har och ni som ska ha barn typ nu????
    Grattis, vad underbart! :) Det är härligt att vara gift, precis som RaraS säger.

Kram
  • Sunflower Sthlm

Lemis:
    Med mig är det bara fint, tack för att du frågade. Det var länge sedan jag var så här lycklig och lugn i sinnet. Solen skiner, det är ganska varmt ute och solglasögon och vårjacka framplockade. Vi invigde altanen för året nu i helgen med skumpa och grillning och snart är det påskledigt. Glad Ägglossning hade jag för nån vecka sedan och enligt gyn så skulle den vara på den fungerande sidan, så jag håller tummarna för fullt. Ska testa framåt helgen tänkte jag, försöker hålla mig bäst det går men det är svårt.

Håller tummarna för att det går vägen för dig den här månaden, när har du BIM?

• Sunflower Sthlm

Håller tummarna jag också Raras! Men jag tror inte du kan räkna med att se nåt, det gör man tidigast i 5+0 enl. min gyn. Men som någon sagt tidigare så kan de ju alltid mäta hcg. Kram på dig!

• Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2011-05-13 10:48:12 följande:
    RaraS: Ja, det är lite mysko. Det boorde vara för tidigt för att känna av ett nytt x. Känslan är lite annorlunda också, idag är den liksom lite brännande. Kan vara en cysta. Jag hade ju riktigt ordentliga ägglossningskänningar värsta någonsin tror jag). Jag har en gång tidigare råkat ut för att ägget inte släppt och bildat en vattencysta istället. Skulle kunna vara det. Det märker jag väl isf. Hellre det än ett nytt x, verkligen!
    Var du i Köpenhamn i måndags? Tror att det är helt omöjligt att känna ett X så tidigt, det har ju nästan knappt fäst och än mindre börjat växa. Så det behvöver du nog inte oroa dig för även om jag är smärtsamt medveten om vad du går igenom just nu. Det kan ju vara ägglossningen du känner av alt en cysta som RaraS skriver, eller helt enkelt tarmarna som är irriterade på något vis. Jag vet att det är svårt, men försök att inte tänka för mycket. Glad 

Själv har jag BIM 21 maj så vi kan ju hålla tummarna för varandra. Jag är inte så orolig för ett nytt X utan jag är, iaf just nu, mer orolig att inte bli gravid alls. Tror i mitt fall att oron för X kommer att eskalera så fort jag plussat.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3