• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

RaraS skrev 2011-03-24 08:47:59 följande:
    Sunflower:

Jag brukar också uppleva att det stiger väldigt brant. Har ÄL nu, i tisdags såg jag bara ett jättesvagt streck, igår var det jättejättestrarkt så jag tycker det brukar "smälla" till. Men jag brukar också känna att det börjar ömma på ena eller andra sidan så jag brukar få en förvarning när det är på gång.

Jag vet ju att det inte behöver vara regelbundet på höger eller vänster sida men jag tycker det känns väldigt regelbundet med varannan månad höger och varannan månad vänster. Denna månad ömmar det från vänster sida....jaja, då hoppas jag det är höger nästa månad! Elle att min högra äggledare lyckas "nå över"!

Och det här med VUL...Mika har ju gjort VUL varje månad så det måste väl finnas möjlighet att göra det privat också?
    Jag fattar ingenting av min tester för nu är de svagare igen, men har iaf fått en tid för vul i eftermiddag så vi får väl se då vad de säger. Har inte haft ägglossning än, om jag nu inte missat den men det tror jag inte. Har ju testat som en dåre så det verkar inte så troligt. Glad 

Jag pratade med min gyn om just det, att jag kände som stickningar eller vad man ska kalla det, på ena sidan, och funderade på om det betydde att ägglossningen kom på den sidan men hon menade att buken är så pass komplicerad med allt som finns där i form av tarmar och så, att man aldrig kan vara säker på om smärtan verkligen kommer från den sida som man känner den på. Samma sak sa de på Sös. Men, men... inte så mycket att grubbla över, det bli ju som det blir, inget vi styr över.

Håller tummarna för att du får ägglossning på rätt sida iaf!

Vet inte om jag skrev det tidigare, men jag kommer att få vul efter nästa mens och om det då släpper på höger, som är den trasiga, så kommer jag att få åtminstone ett vul till och när vi ser där vilken sida det släpper på ska vi ta ställning till vad vi gör efter det. Så det känns bra.
  • Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2011-03-23 17:42:47 följande:

Tack för bilden, precis vad jag behövde se! Jag googlade lite igår också, men hittade ingen bild som var lika bra som den här.

Vet du om du har den där lilla toppen vid dag 5 också? Det kanske var den jag råkade mäta. Eftersom jag inte vet exakt när mitt hcg blev noll så vet jag ju inte riktigt när jag ska börja räkna så att säga.
  • Sunflower Sthlm
    MCT79 skrev 2011-03-24 09:11:01 följande:
    ÄL-tester verkar inte helt enkelt... i januari började jag testa ett par dar efter mensen... hade kanske 60-70% stegring (alltså att de var i 60-70% styrka mot kontrollstrecket) på dag 11-12... sen blev det svagare och svagare och svagare... för att nångång kring dag 20 få nästan ett helt vitt test... har inte hänt förr.
    Den 26:e januari var vi på vul för att kolla om jag ens hade haft äl... vilket han inte kunde se att vi hade haft..."det verkar ha varit väldigt lugnt och fridfullt här..."  Så jag fick pergotime utskrivet... väntade på mensen som inte kom..
    2/2 fick jag nått infall då kan jag känt mig lite "lätt i huvudet* ett par dagar och tog ett gravtest.... starkt plus... ?!?!  Å det var alltså helt utan utslag på ältester i  januari...

I efterhand när vi gjort vul visar det sig att jag hade äl på dag 15... vilket jag brukar ha men jag fick aldrig nån stegring...

Så mys på även om ältesterna säger annorlunda.. jag tror inte man ska hänga upp sig för mkt på stickorna..!
    Det är lite det jag är rädd för, att vi missat den menar jag. Jag vill inte ha oskyddad sex förrän jag vet att ägglossningen inte är på höger igen, eftersom jag haft två X där... så det tråkiga är ju då om jag redan haft ägglossning och den var på vänster... men, men... i eftermiddag lär jag få veta och det är ju oavsett som det. Bara hålla tummarna för att, om jag redan haft ägglossning, så var det på höger och inte vänster.

Men skumt för dig men vad härligt samtidigt! Bästa sättet att bli gravid, att inte toktesta och vänta på BIM utan bara upptäcka det. Toppen ju! Glad
  • Sunflower Sthlm

MTC79:
    För att jag hade så låga hcg-värden att de inte kunde se var det satt. Sen tog kroppen hand om det på egen hand. Hade ungefär 60 som mest. Så drygt, hade föredragit att ta bort den eftersom den uppenbarligen inte funkar som den ska.

• Sunflower Sthlm

Livet är fan inte rättvist. Jag har en cysta på vänster äggstock, som skymmer äggstocken, så det går inte att se hur den ser ut, drygt eftersom jag vill ha ägglossning på vänster. Kommer iaf inte att ha ägglossning på höger på ett tag. Men nu har jag en 3 cm stor cysta att oroa mig för istället. Fan! Ska tillbaka för kontroll nästa vecka.

• Sunflower Sthlm

RaraS:
    Alltså läkare ibland. Har nu pratat med min vanliga gyn, för det var inte henne jag träffade igår, och hon sa att det var HELT normalt och till och med lite bra eftersom det visar att vänster är igång och kanske släpper ett ägg snart om jag har tur. Den andra läkaren lyckades inte riktigt förmedla det budskapet på ett bra sätt. 'suck' Så jag har oroat mig i onödan sedan igår.

• Sunflower Sthlm
    Zobeideh skrev 2011-03-28 09:19:22 följande:
    Har en lite till er som tagit sprutan. Hur har ni jämnt er i kroppen ca två veckor efter sprutan kommer ni ihåg de?

Jag börja ju blöda ordentligt för 2 dagar sen. Sen igår fick jag en kliande känsla i ögonen o dom bara rinner hela tiden samt en extrem värk i ryggen. Dock trodde jag att de va min pollen som kommit fram.

Idag vaknade jag igen med rinnande ögon o idag en ännu värre smärta i kroppen. Känns som kroppen e trött o vill inget. Vill bara sova. Började tänka lite o de kan omöjligt ha med pollen att göra. De e inte samma symtom så nu börjar jag misstänka att de har med behandligen att göra. Vad tror ni? Dessutom lider jag av huvudvärk varje dag antingen en huvudvärk som försvinner snabbt eller en som stannar en hel dag
    Jag var extremt trött efter sprutan och mådde bitvis ganska dåligt. Hade mest i ont i magen och mådde illa, illamåendet gick över ganska snabbt men magvärken satt i i flera månader. Fick efteråt reda på att cellgifterna kan störa tarmen och jag som har känslig tarm redan innan fick jättestora problem. Tyvärr var det ingen som förvarnade mig om det...

Däremot så låter rinnande ögon som pollen, jag är själv allergiker och får alltid rinnande ögon och blir trött när pollensäsongen kommer. Hoppas oavsett det blir bättre snart!
  • Sunflower Sthlm

Själv har jag fått mens idag verkar det som, så min kropp är uppenbarligen helt koko. Men jag hoppas kroppen känner sig återställd nu och kan återgå till sin normala cykel för det här är ganska jobbigt, jag trodde ju att jag hade ägglossning på g. Tröttsamt!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3