My sunshine skrev 2011-06-07 03:29:38 följande:
Har lite fundering kring det här med spolning av äggledare.
Jag ska på börja utredning nu när dom vet efter operationen att ena äggledare är igenstockad och att jag hade X i den andra. Måste boka tid för spolning men är jätte orolig.
Gör det ont? läste någonstans att om man har stock så gör det himlas ont och jag har ju det.. usch kanske inte är så farligt men är det nån här som haft stock och gjort spolningen?
Hur upplevde ni det? Borde jag ta med sambon så han får köra hem sen efteråt då sjukhuset ligger ca 150km från vars vi bor eller kan jag köra själv?
Usch så orolig att de hänt något med den andra nu också efter operationen :/
Jag har spolat mina äggledare, den ena hade fri passage och i den andra gick det inte att avgöra om det var passage eller inte. Med andra ord nästan helt stopp. För mig gjorde det ingen skillnad på vilken äggledare de spolade, gjorde jätteont ändå, även i den som det var fri passage i. Men, jag har problem med tarmarna så jag vet inte om jag är extra känslig, vet att Mmmbop gjode en spolning och hon tyckte inte att det gjorde särskilt ont så det är nog olika. Jag hade min man med mig som körde, hade inte velat åka själv oavsett, eftersom jag inte visste vad undersökningen skulle visa, men jag tror nog du kan köra själv om du vill. För mig höll smärtan bara i sig just under själva spolningen.
Lycka till!