• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis skrev 2012-01-04 06:49:48 följande:
    Jag är överlycklig. Har precis fått pluss. Äntligen. Nu får vi hoppas det sitter rätt.
    Stort, stort grattis! Fantastiskt, som ni har kämpat! Håller tummarna att det sitter på rätt ställe. Glad
  • Sunflower Sthlm
    Lemis skrev 2012-01-04 17:48:08 följande:
    Ni som är och har varit gravida när har ni fått göra vul? Jag fick ju ett brev där min läkare skrev att jag skulle kontakta tidigt nästa gång jag blir gravid.   Har ringt hela eftermiddagen idag men inte kommit fram, upptaget, imorgon är jag ledig så då kasta jag mig på telefon. 

Jag fick göra vul i 5+1 och 8+1 (som sedan visade sig vara 5+3 och 8+3 dock). Anledningen till att jag gjorde vul redan i 5+1 var för att jag har båda äggledarna kvar så de ville inte vänta tills 6+?. Då såg man en hinnsäck i livmodern men inget hjärta. Fick komma tillbaka tre veckor senare och då såg vi hjärtat slå. Glad

• Sunflower Sthlm

Mika:
    Har du inget Clearblue digitalt att testa med? Jag fick aldrig fullt utslag på de vanliga testerna men fick en glad gubbe trots det på de digitala. De är ju visserligen dyrare, men jag tyckte det var värt det eftersom jag slapp fundera. Hur långt brukar du ha mellan mens och ägglossning? Låter nästan lite tidigt att du redan får utslag om din senaste mens började 26, men det kan ju vara så förstås.

Annars känns det ju nästan som han mätte fel, men det är ju alltid svårt att veta. Jag har ingen vidare koll på hur tjock slemhinnan är när det är dags för ägglossning. Är 7 mm mycket?

• Sunflower Sthlm
    Lemis skrev 2012-01-20 10:59:02 följande:
    Idag har vi fått se ett pickande hjärta på vår räka. Jippie. Nu är det min tur att smitta er med graviditetshormoner. Kämpa på alla här inne.
    Fantastiskt! Grattis! Glad
  • Sunflower Sthlm

Grattis Nelliepop! Härligt!

Själv sitter jag här på BF+1 med en bebis som verkar allt annat än sugen på att komma ut. Det känns som om den snarare tänker brotta sig ut genom huden på magen, helt vild är den. Inte så skönt kan jag säga, men, men... det är så värt det såklart!

Hoppas på många fina plus i tråden snart!

Kram på er!

• Sunflower Sthlm

Nu är vår lilla prins äntligen här. Han föddes igår och mår alldeles prima. Och är givetvis sötast i världen. :) 3,7 kilo tung och 52 cm lång och nu vilar vi ut på BB. Lycka!

• Sunflower Sthlm

Mika:
    Har du testat MamaMia Söder? De är ju uttalat gay-vänliga iaf. Hur det är med singel vet jag ju inte hundra men kanske värt att kolla, om du inte redan gjort det.

Jag hade gärna fikat men vill varken lämna grodan hemma eller ta med honom så jag joinar gärna i vår, om det blir fika då.

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2012-04-11 17:36:56 följande:
    Hej tjejer, hur har ni det? Jag har tagit en liten familjelivspaus, men nu är jag här igen :) I slutet av maj åker jag till Danmark och gör ivf!
    Hej!!
    Vad kul att höra ifrån dig! Kul att du kan åka redan i maj, det är ju verkligen snart.

Med oss är det bara bra, plutten växer så det knakar, har hunnit bli 12 veckor. Helt galet.

Kram!
  • Sunflower Sthlm

Greeneyes:
    Jag skriver inte så ofta längre med läser allt och följer med vad som händer i tråden. Jag har både haft ett X som behandlats med Metotrexat (cellgift) och ett som kroppen tog hand om på egen hand. De säger att man ska vänta i 3 månader efter cellgift, för säkergets skull. Dock finns inga studier gjorda på huruvida fostret skadas utan det är mer för att vara på den säkra sidan enl de läkare jag pratade med.

X kan även tas om hand sv kroppen, som ett missfall, vilket hände mig. Då tog de prover regelbundet för att säkerställa att hcg ej steg utan hela tiden minskade och det gjorde att jag slapp en cellgiftspruta.

Har nu en son som är 8 månader så till slut gick det vägen. Lycka till och fråga igen om det är något mer du undrar!

• Sunflower Sthlm

Glömde säga att det tog ca 4 veckor innan hcg var på noll efter cellgifterna och 10-12 veckor (!) efter att kroppen tog hand om det på egen hand. Lång väntan andra gången och mååånga hcg-provtagningar.

• Sunflower Sthlm

Hej tjejer! Jag skriver inte här så ofta men jag läser det mesta ni skriver. Var ett tag sen jag hängde här, vet inte hur många som minns mig men jag fick två X efter varandra, det första behandlades med cellgift och det andra tog kroppen hand om på egen hand. Och så till slut, tredje gången jag blev gravid så gick det vägen och vi fick en son. Nu är jag gravid igen, plussade i helgen och all oro tar givetvis fart på nytt. Men jag plussande ganska tidigt och testen blir starkare och starkare så det är bara att hålla tummarna, det känns ju lovande iaf. Ska ringa och boka tid för tidigt vul men det känns lite jobbigt faktiskt. Tänk om det är ett nytt X. Igen.

• Sunflower Sthlm
    RaraS skrev 2013-10-16 08:33:14 följande:
    Tack för peppningen! Förstår inte att de ska vara så restriktiva bara för att  det är landstinget. Som tur är har vi en privatklinik i stan så jag ska allt lösa det ändå! Ska ringa på måndag, då är jag i vecka 6! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. <3 Emelie 120106 <3

Hej igen! Det var länge sedan, vad kul att höra från dig och att du är gravid igen. Hur mår du och familjen? Jag är också gravid, fick vul utan problem även denna gången. Det står i min journal så det var ingen som ifrågasatte det när jag ringde och skulle boka. Skönt! Tycker det är självklart att man ska få ett vul efter X, oavsett om man haft en normal graviditet mellan. Både för att det finns en ökad risk men även för att man ska slippa oroa sig. Lycka till nu och hoppas du får ett vul snart!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3