• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

MCT79 skrev 2011-02-18 10:29:21 följande:
    Jag har ju varit aktiv här till och från... tänkte lägga in mig i listan och inge lite hopp till er andra... Plussade 2/2 och fick på VUL igår se ett litet pickande hjärta. Tidigt tidigt än såklart så än kan mycket hända!
    Grattis, vad härligt! Glad
  • Sunflower Sthlm

Det var ett tag sen jag skrev här nu och det finns några anledningar till det, framförallt att mitt hcg fortfarande inte noll. Det minskar visserligen om än väldigt sakta så förhoppningsvis är det noll om senast några veckor. Det är med största säkerhet ett nytt X  jag har haft, som kroppen tagit hand om på egen hand. Sjukt jobbigt men inte så mycket att göra något åt. 

Den här tråden har ett fantastiskt bra stöd sen jag drabbades av mitt första X i september förra året men jag har bestämt mig för att inte hänga här i tråden längre. Det är otroligt påfrestade både för kroppen och psyket att gå med förhöjda och konstiga hcg-värden i nästan två månader och jag känner att jag inte orkar med att varken peppa andra eller gratulera till ev. graviditeter och jag blir väldigt stressad av att ni andra kan försöka och jag står och stampar på noll igen och så har gjort sedan i början på januari. Jag kanske kommer tillbaka med det känns inte så troligt just nu iaf. Vill ni mig nåt så får ni gärna maila. 

Lycka till alla som kämpar!

• Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2011-03-02 09:28:58 följande:
    Beklagligt att du lämnar oss men om du läser detta inlägg så vill jag bara dela med mig av en sista erfarenhet, när jag hade fått mitt X så gick inte mitt hcg ner heller som den skulle, jag fick en extra spruta metrorexat som satte fart på det hela och mitt hcg sjönk ner till 0 väldigt fort efter det. Så det är ett tips som du kan fråga din läkare.
    Jag vill inte ha en extra spruta Metotrexat eftersom det innebär ytterligare tre månader som jag måste vänta innan jag får försöka igen. Dessutom ger de inte Metotrexat när man har så lågt hcg som jag har. Därav att jag mår så pass dåligt, mitt hcg har legat på 60 som max och pendlat upp och ner sedan i början på januari. Nu har jag 14 och det minskar med ca 10 per vecka så om två veckor tror min gyn att det löst. Sjukt segt men det finns inte så mycket att göra tyvärr. Först trodde de att det var ett missfall men jag fick igår veta att det med största sannolikhet är ett nytt X.
  • Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2011-03-02 11:25:21 följande:
    Men helt ärligt, hur ska jag kunna peppa er här inne?
    jag har gett allt känslomässigt för er flesta här inne, jag har peppat in i det sista inför BIM och när folk har plussat, jag har känt glädje och verkligen varit känslomässigt med, jag har lidit med alla som fått nya X eller av andra orsaker inte plussat.
    vad kan jag bidra med mer?
    Om inte då folk här inne ger ngt tillbaka så har jag inga som helst "krafter" att orka vara här inne och peppa heller.
    Jag ska inte behöva låta bli att glädjas av min graviditet men av respekt för alla som känner att det är jobbigt är det bäst att inte skriva här inne om det.
    Det är tragiskt på ngt sätt att denna tråd bara får handla om tråkigheter som vi råkar ut för istället för att vi tillsammans kan glädjas åt även när ngt positivt händer.
    Jag tycker att det är tråkigt att du väljer att se det så. Jag mår psykiskt väldigt dåligt just nu och då tycker du att jag är egoistisk som inte orkar peppa andra. Visst, då kanske jag är det men när jag inte orkar bära upp mig själv så finns det faktiskt inte möjlighet för mig att hjälpa andra att må bra. Jag måste läka inombords innan jag kan hjälpa någon annan. Om du inte kan se skillnaden där så tycker jag synd om dig. Du skriver i inlägget innan att du förstår men ändå väljer du att formulera dig som du gör.

Det är elakt att säga att ingen här ger dig nåt tillbaka och jag hoppas du ber de andra tjejerna om ursäkt för det uttalandet då det enbart är jag som sagt att jag, JUST NU, inte orkar peppa eller glädjas med andra och att jag därför lämnar tråden. Varför är det så konstigt? Om jag inte mår bra att att hänga här så är jag väl ingen glädje för er heller? Och då är det väl bättre att jag håller mig härifrån tills jag känner att jag har något att tillföra i tråden igen. Men om man inte ska få känna så, så är jag ärligt talat inte intresserad att att någonsin komma tillbaka.

Jag har drabbats av två X inom loppet av 6 månader, att jag mår dåligt är knappast särskilt konstigt och jag tycker att det är elakt att slå på någon som redan ligger.
  • Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2011-03-02 13:53:41 följande:
    Min avsikt är inte att bråka eller vara egoistisk och jag tycker absolut inte att du är egoistisk. När du väl mår bättre och när du väl kommer igång med att försöka igen och när du väl plussar kommer du kanske förstå mitt inlägg på ett helt annat sätt.
    Jag HAR full förståelse för att man inte kan känna glädje men samtidigt så har jag även plussat och är gravid och jag måste få glädjas för det.
    Vad jag menade var att jag har gett allt för b.la. dig när du plussade, trodde du fått "mf" som visade sig vara ett X och igenom hela den biten.
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att du läker fysiskt och psykiskt fort så du kommer igång med bebisverkstan igen och plussar, jag önskar ingen annan människa ngt annat!
    Så snälla, läs mitt inlägg igen när du kan läsa den "i vänlig mening", för när jag skrev mitt inlägg så skrev jag det med ett lugn inom mig, inte irritation eller egoism eller annat negativt heller.
    Men nu får du ju ge dig. Allvarligt talat. Jag har aldrig sagt att du inte ska få glädjas över ditt plus, självklart ska du det och du får gärna skrika ut det till hela världen men, det jag säger är att jag, just nu, knappt själv orkar ta mig ur sängen på mornarna och därför lämnar tråden. Det är för egen överlevnads skull, inget annat. Sen att du väljer att tolka det annorlunda, det är ditt problem. Du vet hur mycket jag har uppskattat din närvaro i tråden och jag hoppas verkligen att det går bra på vul-et idag och att graviditeten sitter rätt, för det är du värd. Måste jag säga det för att du ska förstå att jag känner så?
  • Sunflower Sthlm

Hej tjejer!

Tro det eller ej men nu är mitt hcg nere på noll. 10 veckor tog det... *suck* Vilken pärs! Är så glad nu, som jag har längtat efter den här dagen. Tyckte att det var jobbigt att få mitt första X i aug förra året men det här var mycket värre kan jag säga såhär i efterhand. Så nu kanske jag kommer att hänga lite i tråden igen, beroende på hur jag mår och hur jag återhämtar mig.

Ser att det har kommit några nya under min frånvaro så för er info kan jag säga att jag behandlades med metotrexat den 1 sep förra året och fick ett nytt X i januari i år men det tog kroppen hand om på egen hand. Så nu hoppas jag att nästa graviditet kan få sitta på rätt ställe.

• Sunflower Sthlm
    Zobeideh skrev 2011-03-23 11:24:43 följande:
    Ush va tråkigt men hoppas att de minskat sig på lördag när du ska dit

Mitt va goda nyheter så de va skönt mitt hcg låg på 1478 innan jag fick sprutan idag ligger de på 787 så de har minskat sig kraftigt
    Hoppas oxxå kunna få min blödning snart. Så man slipper undra när den ska komma. Jag fråga de här med binda o tampong. Tydligen får jag använda tampong eftersom graviditeten inte suttit i livmodern. Men tror kanske jag ändå ska köra binda (säkerhetsgrej)

De tråkiga e att min lever har blivit lite påverkad. Man blir ju sjukt orolig men dom säger att de inte e så farligt o jag ska inte oroa mig men va fan. (tur man inte e glad för alkohol, då kanske de hade varit illa hehe)
    Skönt att ditt hcg har minskat så snabbt! Då vet du att det är på väg ner och det är ju verkligen en lättnad.

En fråga bara om din lever, hur vet de att den har blivit påverkad? Har de tagit prover?
  • Sunflower Sthlm

Nån som är bra på ägglossningstester?
    Jag har framförallt använt digitala tidigare så därför undrar jag om nån vet hur länge ett test visar halvsvagt innan man får ägglossning om ni förstår hur jag menar? Imorse tog jag ett test som visade ett ganska stark streck men inte så starkt som det ska bli vid ägglossning. Kan det vara så under en längre tid eller bara några dagar?

• Sunflower Sthlm
    Hemlighet skrev 2011-03-23 11:53:09 följande:
    Det kan vara så någon dag.
    När jag börjar testa mig är strecket svagt, men för varje dag så blir det starkare ju närmare äl man kommer.
    Tack för ditt svar!
    Ja, jag började testa i mitten av förra veckan och då var testet helt dött. Sedan i lördags har det visat svaga streck och nu starkare. Hrm... svårt, jag ska ju få vul för att se vilken sida det är ägglossning på eftersom jag fått två X i samma äggledare och har den äggledaren i behåll. Bäst att ringa gyn idag då och se om hon har nån tid. Eftersom jag använt digitala innan så har jag som sagt igen aning hur min cykel brukar vara. Tyvärr. Vill inte missa ägglossningen om det nu skulle vara så att den är på rätt sida.
  • Sunflower Sthlm
    Hemlighet skrev 2011-03-23 12:43:38 följande:
    Jag brukar börja testa mig ca 2 veckor efter att mensen börjat. Ibland tidigare om jag känner något syntom på att äl är på gång.
    Jag skulle också vilja veta vilken sida jag har äl på, men antar att jag inte kommer få någon hjälp
    Jag opererade bort min äggledare där x:et satt.
    Vi får fortsätta att föröska och hoppas på att jag blir gravid igen, någon gång.
    Allt kännss så dystert just nuRynkar på näsan
    Normalt brukar jag börja testa på dag 9 eller nåt sånt, jag har kortare cykel än 28 dagar, så för att inte missa ägglossningen så är det lika bra. Men nu när mitt hcg precis blivit noll igen så har jag ingen aning om när ägglossningen kan tänkas komma igång.

Jag skulle inte heller få vul först, hon menade att "om det händer igen så får jag operation". Men jag tyckte personligen att två X på ett halvår räcker, jag klarar inte av ett till särskilt eftersom jag vet att båda suttit i höger äggledare. Plus att jag lyckades övertyga min gyn om att det är bättre att ge mig vul än att operera. Glad Så nu är jag lovad åtminstone 2 vul, beroende på vilken sida ägglossningen kommer på. Om båda visar att det är höger får jag kanske fler, annars inte. Men det ska vi prata om när det blir aktuellt.

Hur länge har ni försökt efter operationen?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3