Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hej alla,
Jag har medvetet hållit mig härifrån ett tag, har inte mått så bra att jag orkat hänga här i tråden. Blev ju friskförklarad den 18 januari och slapp fortsätta lämna prover för att de var så säkra på att det var ett missfall. Jag bad om prover men de sa nej... den 31 januari fick jag fortfarande plus på gravtest så jag ringde sjukhuset där jag varit tidigare och de sa åt mig att komma in. Det visar sig att mitt hcg gått upp igen och de är jättekonfunderade. Jag får lämna prover med 48 timmars mellanrum och proverna ökar såklart alldeles för lite för att vara normala på något sätt. Läkaren hävdar att jag kan ha haft ägglossning och att det är en ny graviditet men jag visste redan då att så inte var fallet.
Kände att jag inte blev tagen på allvar så nu har jag bytt läkare och går på kontroller hos min vanliga gyn istället. Gjorde vul igår och lämnade nya prover som ligger på samma nivå som förra veckan tyvärr... men har idag fått som en mensliknande blödning och fruktansvärda smärtor till det så min gyn tror att min kropp har tagit hand om det av sig självt nu. Det här är första blödningen sedan min mens i december... Sjukt drygt men jag är ändå positiv nu, har blött stora klumpar och annat konstigt så jag ska ta ett gravtest imorgon och se vad det visar.
Ja, nu vet ni vad som hänt med mig. Orkar förhoppningsvis hänga lite mer i tråden nu, särskilt om provet på måndag visar att mitt hcg är omätbart.