• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mmmbop: vad låg ditt hcg på nu? Mitt var på 520 och Metotrexat funkade alldeles perfekt. :) Håller tummarna!

• Sunflower Sthlm

Mika och Acinna:
    Tack, vad söta ni är! Vi får verkligen hoppas på många plus här i tråden snart helt enkelt. Glad

• Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2010-12-02 13:17:39 följande:
    Ni som fått Metatrexat och det gått vägen, hur ont hade ni och hur länge? Hur mycket blödde ni och hur länge?
    Jag hade som mensvärk och blödde ända tills mitt hcg var under 2 (omätbart) men hade väldigt ont i magen några dagar efter jag fick sprutan men det gick över efter några dagar. Jag blödde lite mer samtidigt som jag fick väldigt ont i magen men utöver det så var det ganska sparsamt.

Det tog ungefär 4 veckor för mitt hcg att komma ner under 2 så risken är nog ganska stor att det tar lika långt tid för dig tyvärr även om jag håller tummarna för att det går fortare. Man blir ganska så trött på att blöda.

När ska du tillbaka och mäta hcg?
  • Sunflower Sthlm

Min mens är också helt koko. Brukar ha 25 dagars cykel men efter x:et har den varit 21 el. 22 dagar. Denna månaden, då jag egentligen skulle spola äggledarna på torsdag, är jag nu uppe i 26 dagar och ingen mens i sikte. Så det är bara att säga hej då till den tiden för spolning... *suck* men sköterskan lovade iaf att de skulle fixa en tid även om det egentligen inte fanns några, jag skulle ringa när jag får mens. Så hoppas hon håller vad hon lovat, jag är less på att vänta.

• Sunflower Sthlm

Flera av er har redan skrivit det som jag tänker men jag kan inte låta bli, blir helt vansinning på den typen av kommentarer som Minkärlek ger.

Här stöttar vi varandra i med- och motgångar, man får gnälla hur mycket man vill och tycker man inte att det är ok så behöver man inte hänga här i tråden med oss. Den här tråden har betytt mycket för mig just därför att jag har kunnat ventilera med andra som förstår att det går upp och ner trots att man fysiskt räknas som "frisk" efter sitt X. Så kram på er och tack! Glad 

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-07 20:49:41 följande:
    Rara. vad roligt, då fick vi mens samma dag och hoppas båda på höger äggstock denna månad :)
    Jag har läst på ngn FL-tråd om någon som lyckades bli gravid genom att motsatt äggledare plockade upp ägget, så visst kan det funka. Men det hör nog dessvärre till ovanligheterna. Så vi får hålla tummarna för att det blir en höger-månad för oss! :)
    Jag har också fått mens idag. Galet! Glad Men jag hoppas på ägglossning från vänster eftersom mitt X satt på höger. Håller tummarna för att det är en bra månad för oss alla!
  • Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-07 21:13:32 följande:
    Sunflower: Hahahaha, kanske börjar vi synka med varandra eftersom vi "umgås" så mycket! *skratt*
    Ja, så måste det ju vara. Flört Skämt åsido men det är ju bra skumt att vi lyckas pricka in samma dag alla tre. Galet. *skratt*
  • Sunflower Sthlm

Mmmbop:
    Låter precis som det var för mig, mitt hade enbart sjunkit 16% vid första mätningen men sen gick det fort. Från 480 till 240 och sen direkt ner till 40. Jag förstår om det är jobbigt men håll ut! Vi ligger ju så lika i hcg-nivå så förhoppningsvis följer vi ungefär samma kurva. Jag fick höra att anledningen till den sega starten var att jag hade så pass låg nivå när jag fick sprutan och då gäller det ju även dig. Tänker på dig här och hoppas du är nere på omätvara nivåer snart, även om det tyvärr kan ta några veckor.

Kontraströntgen, är det samma sak som HSS och spolning? Super om du också får det, vi har ju trots att våra äggledare i behåll så det är skönt att få dem kollade ordentligt.

Min mens valde ju att dröja 5 dagar så tiden för spolning som jag hade imorgon kan jag ju såklart inte ta. Men jag pratade med en jättetrevlig sköterska nu på morgonen som fixade in mig på måndag istället. Har egentligen en massa möten på jobbet med det var enda dan som det gick att få en tid på så det är bara att lösa det. Jag har världens bästa chef (som dessutom vet allt om mitt X) så det löser sig alltid. Glad Tjohoo, vad glad är!!!

• Sunflower Sthlm

Hej brudar! Hur har ni det?

Idag har jag spolat äggledarna. Fy helvete vad det gjorde ont. Ska kanske tilläggas att jag är väldigt smärtkänslig men herregud. (Ursäkta Mmmbop, men då är du iaf förberedd. Förhoppningsvis är du mindre känslig än vad jag är iaf.) De kom fram till att jag har perfekt passage på vänster och försämrad passage på höger (där jag hade mitt X) men det gick inte att säga om höger funkar eller inte. Med andra ord kan det vara helt stopp eller så är det passage, gick inte att se tyvärr. Så jag är både glad och ledsen. Skönt att vänster funkar perfekt men samtidigt är jag livrädd för att få ett nytt X i höger... Men jag försöker vara positiv, jag har ju iaf en som funkar! :)

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-13 17:17:14 följande:
    I dag har jag börjat känna av hormonerna mer, jag mår illa & magen är i uppror, jag är nedstämd och har haft molande känningar både på vänster och höger sida!
    Åh, hoppas det betyder att andra äggstocken också har börjat jobba!! :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3