• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ja, det är skumt att det tar sån tid att diagnostisera X eftersom sköterskan på Sös sa till mig att de får in nästan ett fall om dagen... Det tycker jag visserligen låter mycket men vad vet jag. Vi är ju ganska många här i tråden också.

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-28 09:00:57 följande:
    Någon annan som har BIM snart?
    Japp. På torsdag den 30 dec... Det är så svårt att hålla sig ifrån att testa men jag har lovat min man att inte testa förrän på torsdag. Glad Men jag måste erkänna att jag har skumma känningar i magen, men det kan lika gärna betyda att mina tarmar krånglar. Flört Så jag försöker att inte tänka på det på det för mycket, även om det är väldigt svårt.

Visst skulle du testa på nyårsafton?
  • Sunflower Sthlm

Mika: Försök att inte fundera för mycket på det, även om jag vet att det är svårt. Det enda jag tänker på just nu är att testa, hahaha. Man blir lite knäpp helt klart.

Själv har jag nåt på gång i kroppen helt klart, mår illa och har ont i magen. Tyvärr även på höger sida där äggledare är kvar efter mitt utomkveds så jag börjar bli lite stressad. Sen är bara frågan varför jag mår som jag gör, mest troligt är nog att jag är på väg att få magkatarr igen men man vet ju aldrig. Eller varför inte en kräksjuka såhär lagom till nyår. Jaja, jag ska försöka fokusera på jobbet nu och inte tänka så mycket. Ska testa imorgonbitti iaf. Glad

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-29 12:49:30 följande:
    LillaFrugan: nu när det har gått ca 2 timmar är strecket nog lite ljusare igen, och min mobilkamera är usel så det blir inga bra bilder. Men strecket finns där, det ser jag klart och tydligt. Vad det innebär får jag veta när jag tagit fler test helt enkelt.
    Åh, håller tummarna här!

Jag måste också säga att, med mitt utomkveds, så var det precis så. Att strecket inte kom inom den tid man ska vänta men dök upp lite efter så jag utgick iskallt från att jag inte var gravid men... det visade det ju sig sedan att jag var. Så vi hoppas här, att det bara är för att det är tidigt än så länge som det tog lite extra tid för testet att visa strecket.
  • Sunflower Sthlm

Love is everything:
    Välkommen till oss även om det alltid är tråkigt att välkomna ännu en som råkat ut för ett X.

Jag fick mitt X konstaterat den 31 aug i år och fick cellgift den 1 september. När jag fick sprutan hade jag 520 i hcg och det tog ungefär 3,5 vecka innan det var nere på under 2. Alla läkare jag pratade med efter sprutan sa att man skulle vänta 3 månader innan man började försöka igen eftersom cellgiftet kan ge fosterskador. Dock finns ingen forskning på hur just en cellgiftsdos påverkar kroppen, därför följer många rekommendation som gäller när cellgift används vid andra sjukdomar. Jag fick även prata med överläkare på sös, där jag blev behandlad, som sa att cellgiftet gick ur kroppen på en gång men att man oavsett ska ge kroppen tid att läka. Jag valde att vänta i 3 månader för säkerhets skull, ville inte chansa eller gå runt och oroa mig för att det skulle bli något fel på barnet pga. cellgifterna.

Jag fick spola mina äggledare i början på december och sen började vi försöka igen.

Vi finns här för varandra så det är bara att hojta till om du har fler frågor.

• Sunflower Sthlm

Inte ens en antydad till plus när jag testade imorse... så antingen testade jag för tidigt, min cykel har ju blivit lite konstig efter X:et, eller så är det bara en magkatarr på g. Det skumma är att det inte alls känns som att mensen är på g men... mest troligt är väl att jag har magkatarr blandat med skengravidtets-tecken. :( Men det är väl bara att vänta och se. Segt!

• Sunflower Sthlm

Mika: Ja, det är skit helt klart och jag känner verkligen med dig! Det är ju lättare för mig som har min man men oavsett så är det som ett slag i magen varje gång man testar och får ett minus. *suck* Försöker tänka på att det bara var första försöket efter X:et, vad hade jag väntat mig egentligen?

Men samtidigt är hoppet det sista som överger en, jag kommer inte att deppa ihop helt förrän mensen kommer, precis som du säger RaraS. :) Jag vet, man ska inte hoppas för mycket men... det är svårta att låta bli.

RaraS, det är ingen fara att du dricker nu, kroppen är så fantastiskt konstruerad att inget överförs från mamman till barnet så länge man inte kan veta om man är gravid. Det är först i vecka 5 (tror jag) som man ska undvika alkohol. En kompis förklarade det för mig då hon festat till ordentligt innan hon visste att hon var gravid och därför var jätteorolig. Enl. BM så är det bara celldelning och sånt innan dess och det påverkas inte av vad mamman dricker. :)

• Sunflower Sthlm
    Rondellen skrev 2010-12-30 20:09:44 följande:
    Idag var jag på VUL. Läkaren fastslog att jag var i vecka 5+2. Inget foster syntes ännu men väl en hinnsäck och en gulekropp vilket utesluter ett nytt x. Vill dela med mig av denna positiva information. Det hjälpte mig när jag var som mest ledsen att läsa om andra där det sedan hade gått bra.

Stort lycka till alla!
    Stort, stort grattis! Vad härligt!
  • Sunflower Sthlm

Lemis:
    Anledningen till att jag funderar på om det kan vara för tidigt att testa (jag griper efter halmstån, jag vet...) är jag har en kortare lutelfas än "standard", min är 12 dagar så idag är alltså dag 12. Andra har BIM på dag 14. Vet inte huruvida det spelar någon roll men.. som sagt, så länge jag inte fått mens så kommer jag att hoppas. Både på gott och ont.

Acinna:
    Grattis till förlovningen, vad härligt! Måste kännas fantastiskt att få börja år 2011 såhär, med graviditet och förlovning.

Och Mika, en stor kram till dig! Men oavsett kan du ju inte vara helt säker att det är ett minus förrän du får din mens tänker jag. För den har du väl inte fått än?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3