• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika1980 skrev 2011-01-05 10:14:49 följande:

Sunflower jag håller tummarna!! Jag har hört gott om gynakuten på Huddinge också, och har en kompis som jobbar där :) SöS behandlades jag också på, och är inte särskilt positivt inställd till hur de behandlade mitt fall, kommer nog inte vända mig dit igen.

Jo, jag också men det känns bra dumt att åka ända dit när jag bor så nära Sös. Jag blev ändå ok behandlad där men sen jag hört din historia så blir jag lite skeptisk helt klart. Så vi får hoppas att jag slipper uppsöka nån gynakut helt enkelt. :)

Men du förresten, jag ser på ditt datum, 31/8. Var det då du opererades? Då lades jag in på Sös, fick min spruta den 1/9. Men andra ord måste vi legat där samtidigt. Galet.
  • Sunflower Sthlm

Mika: Japp, avdelning 72, rum 6 eller 7, minns inte riktigt. Jag var ju på ultragyn först, så jag kom till gynakuten vid 17-tiden den 31 aug med remiss så jag väntade bara en jättekort stund innan jag fick träffa en läkare och blev inlagd.

I mitt rum låg en kvinna som var minst 45 (och jätteskum :) ) och en tjej i min ålder som var inlagd för att hon bara spydde hela tiden. Så där låg du inte. :)

• Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2011-01-05 09:51:50 följande:
    Naturligtvis håller vi tummarna för att allt är ok!! Vi hoppas helt enkelt att det bara slutar och du får en lugn skön helg. Uscha, ångest! Hur ser gravtesterna ut då? Blir de starkare? Mina blev bara starkare väldigt långsamt när jag hade X.et inte alls så att de dubblades varannan dag.
    Jag har inte vågat ta några fler tester men jag funderar på att göra det för att ev. slippa oron. Ville inte testa ifall det skulle göra min oro starkare men nu när jag ändå är väldigt orolig så kanske det kan hjälpa, vad vet jag.
  • Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2011-01-05 10:45:18 följande:
    Jag var för övrigt på gynakuten som låg bredvid avd. 72 flera ggr innan jag opererades (blev inte inlagd trots att de sett X på ultraljud och jag hade ont), fick min spruta 27/8 och akutopererades 31/8 när den sprack. Lades därefter in på avd. 72.
    Jag har funderat på en sak, då de verkade ta mitt X på mycket större allvar än ditt. Du akutoperererades ju den dagen jag kom in, och när jag kom med min remiss från ultragyn med konstaterat X så blev de helt stissiga på Sös. Skulle kunna vara så enkelt att det är din förtjänst att jag fick så bra behandling. De hade sett hur illa det kan gå tidigare under dagen. Men oavsett så är behandlingen du fick helt oacceptabel och jag förstår att du inte vill sätt din fot där igen.
  • Sunflower Sthlm

Ja ni tjejer, nu sitter jag på gynakuten med blödningar. Skit är det men inte så mycket att göra. Försöker hålla humöret uppe, och det är ju trots allt inte kört förrän jag fått det bekräftat. Även om jag inte är särskilt hoppfull.

• Sunflower Sthlm

Vad söta ni är som tänker på mig! Jag väntar fortfarande på min tur, har nu väntat i 4,5 timmar. Har lämnat prover som ska analyseras så jag hoppas jag får träffa en läkare snart. Gaaah vad segt det går!

• Sunflower Sthlm

Japp, helt galet. Jag är inte prioriterad antar jag. Men några här har väntat i 6 (!) timmar så... Har lämnat två blodprov, de skulle ta hcg på det ena, det andra vet jag inte. Har inte gjort vul än, det blir när jag träffar läkaren.

• Sunflower Sthlm

Nej, jag blöder inte alls mycket men de ville att jag skulle komma in eftersom det är blod och inte bara bruna flytningar. Har inte särskilt ont heller. Känns mest som mensvärk bara.

Tack snälla ni, det värmer när man sitter här, att veta att någon tänker på en!!!

• Sunflower Sthlm

Nu är vi hemma igen, vilken låång vistelse det blev på akuten till slut.

Slutsatsen av mitt besök blev att jag förmodligen har ett tidigt missfall då mitt hcg endast var 10. Läkaren sa samtidigt att det oavsett kan vara både en väldigt tidig graviditet eller ett nytt X men hon gissar på missfall. Jag ska komma tillbaka på måndag och lämna nya blodprover och så ska samma läkare ringa upp mig under dagen. Men jag blöder lite mer än vad som är vanligt i en tidig graviditet. Så fortsättning följer på måndag.  

Men oavsett så är jag glad om det inte är ett nytt X även om min man tillförde en ny dimension till det hela. Han menade att, om det är ett nytt X så kan de operera bort den skadade äggledare så slipper vi oroa oss för den men... jag är nog ändå nöjd om jag slipper det. :) Visst, oron för ett nytt X finns kvar men jag slipper gärna operation. Tror jag.  

Tack för era fantastiska ord, de värmde oerhört när jag satt där i väntrummet. Tack och stora kramar till er!

• Sunflower Sthlm

RarsS:
    Du verkar ha koll på det här med hcg, graviditetstest och så, eller hur? I listan som du skrev där olika test reagerade på olika nivået hcg så stod det ex. 50 på clearblue. Men 50 vad? Hcg eller är det något annat?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3