• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

ÄrtaMärta skrev 2010-12-13 19:41:56 följande:
    Trist att höra att det var dålig passage i den högra!
    Ibland kan de "krampa" när vätskan kommer som gör att passagen blir sämre sen kan kroppen även ta hand om blockeringarna själv.
    Jag har gjort kontraströntgen tre ggr, de två första gångerna visade blockering i den ena och väldigt dålig passage i den andra men trotts dt blev jag gravid och den graviditeten satt rätt.
    Och nu sist de kollade så hade båda fri passage, hur det är möjligt är en gåta.
    Tack fina du för solskenshistorien! :) Precis sådant som jag behöver höra nu. Det är nackdelen med att ha äggledaren i behåll, har ingen aning om hur vi ska göra nu. Chansa och ta risken att få ett nytt X i samma äggledare eller se om jag kan få vul för att se vilken sida jag släpper ägget på (och då enbart försöka när jag har ägglossning på vänster. ) *suck* Vet inte alls eftersom det inte gick att avgöra hur dålig passage det var i höger och att man därför inte vet, höger trots allt kanske funkar.

Plus att läkaren ville inte riktigt rekommendera mig att bara försöka när det är ägglossning på vänster heller eftersom man, enl. honom, aldrig kan veta hundra om ägget kommer att tas upp av samma äggledare alt. att det går ner i vänster äggledare och sedan "klättrar" upp i höger ändå.
    Ångest!
  • Sunflower Sthlm
    Minkärlek09 skrev 2010-12-13 21:59:13 följande:
    någon som vet om man kan spola äggledare efter mf eller måste man vänta tills efter mensen kommer?

Man spolar på dag 5 till 13 i menscykeln (dagarna kan variera mellan sjukhusen har jag märkt men ungefär de dagarna, inte tidigare eller senare iaf) men det kan vara svårt att få en spolning har många fått erfara i den här tråden. Om du enbart haft ett missfall så kan det nog bli svårt att få en tid för spolning, jag fick en enbart för att jag haft ett X som behandlades med cellgift och därmed har en delvis skadad äggledare i behåll.

• Sunflower Sthlm
    Minkärlek09 skrev 2010-12-14 00:15:02 följande:
    oki bara svårt att veta var jag i min cykel efter mf.

har du spolat dina?gjorde d eont?
    Se mitt inlägg ovan så får du svar på det. Spolade mina igår.
  • Sunflower Sthlm
    RaraS skrev 2010-12-14 08:08:26 följande:
    Oj så spännande! Kul att det känns från höger!!! Ska bli spännande att höra hur det går på VUL!

Om inte jag känner något från höger denna månad kanske man ska prova Apiforce. Tror det var Ewaulrica som testade det innan hon blev gravid...eller så kanske man kan ringa och försöka få till något VUL så man får reda på om höger funkar eller ej...man vill ju veta. Kontrollmänniskan i mig har en förmåga att ta över ibland (som ni nog redan har märkt!) Glad
    Här är en till kontrollmänniska. *suck* Hade varit skönt om man bara kunde slappna och "go with the flow" så att säga. Glad 
    En fråga om Apiforce, vad exakt är det bra för? Har inte hört om det förut.
  • Sunflower Sthlm

Mmmbop:
    Jag vet inte om det skrevs någon remiss och i så fall inte heller när den skrevs. Jag blev bara tillsagd av en läkare på Sös att ringa och boka en tid. Men han ville helst att det skulle gått minst 3 månader från det att jag var friskförklarad (som var i slutet av sep) alt. att jag haft mens tre gånger (vilket jag precis har haft). Jag fick en remiss från min vanliga gyn, till deras vul-enhet, men de ville inte ta emot mig förrän efter nyår, alltså 3 månader efter att jag är friskförklarad från X:et.

Läkarna vill att allt ska ha läkt ordenligt innan man går in och spolar så tyvärr kanske du får vänta ett tag, om de inte har andra regler där du går.

Håller tummarna för att ditt hcg har gått ner mycket nu! Har du fått svar på ditt senaste blodprov?

• Sunflower Sthlm
    RaraS skrev 2010-12-14 12:59:55 följande:
    För citera Ewaulrica i ett tidigare inlägg:
    "för att få igång lite bätte ägglossning på egen hand skulle jag rekommendera dig att äta Apiforce. Den kickar igång äl och ger kraftigare äl."

Kanske provar det om ett par månader om det går trögt!
    Ok, tack!
  • Sunflower Sthlm
    Mmmbop skrev 2010-12-14 15:45:04 följande:
    Wehoo! från 482 till 141 i Hcg på en vecka! 70 % ner alltså!
    Härligt, grattis! Glad Sa ju att det skulle gå snabbt neråt när det väl började minska.
  • Sunflower Sthlm

Grattis till alla + i tråden. Hoppas de sitter rätt för er alla!

Själv är jag deppig som f-n, har ägglossning i helgen förmodligen och vet varken ut eller in. Har ju äggledaren kvar och det är dessutom dålig passage i den på risken är ganska stor att det blir ett nytt utomkveds om ägget släpper på samma sida som jag hade x:et på. Samtidigt så det är ju inte hållbart att gå på vul varje månad bara för att se när det släpper från rätt sida så min man tycker att vi bara ska köra på och inte tänka så mycket och givetvis har han rätt i det. Blir det ett nytt X så blir och då är det ju lika bra att de tar bort den skadade äggledaren. Men jag vill ju inte, jag vill ha ett ägg på rätt sida, där passagen är fin. Vet ju inte heller på vilken sida jag har ägglossning den här månaden, tycker mig ha lite känningar på båda sidor så det är svårt att veta.

Och jag känner mig så avundsjuk på alla + här i tråden även om jag samtidigt är glad för er eftersom ni gått igenom samma helvete som vi andra.
    Depp, depp. Gråter

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-16 20:19:25 följande:
    Sunflower (tror jag att det var?): Jag låg på SöS, är ganska missnöjd med det mesta där..men har hört att Huddinge är bra, har också en kompis som jobbar som gynsyrra där, Annelie heter hon :)

Jag tycker att det är kul och spännande att så många har blivit gravida, trots att jag inte ens är i närheten själv. Det tyder ju på att det inte alls är särskilt omöjligt att lyckas trots ett X i bagaget. Och det är ju både de med en och två äggledare som har lyckats! :)

I morgon är det vul för min del, håll tummarna för att jag har en äggblåsa på höger!!
    Nope, det var inte jag som frågade. Vet ju att du låg på Sös för det gjorde jag också. :) Men jag fick mycket bättre behandling än vad du fick.

Håller tummarna för äggblåsa på höger!! Själv hoppas jag på ägglossning på vänster i helgen. Kan fortfarande skratta lite åt hur lika vi ligger i våra cykler. :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3