• Sunflower Sthlm

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ja ni tjejer... ingen mens än och ingen tillstymmelse till mensvärk. Testade imorse igen och fick ett jättejättejättesvagt streck som jag inte ens är säker på att det verkligen fanns där eller om det var inbillning. Jag mår illa men utöver det precis som vanligt. (Eftersom jag har problem med upprepade magkatarrer så är illamående ett vanligt tillstånd för mig, behöver inte betyda nåt alls.)

Så jag vet inte alls. På testet stod det att man skulle vänta i tre dagar om det ger ett svagt plus eller inget alls och man fortfarande inte fått mens. Så jag köpet nog ett digitalt om mensen inte kommer.

Det är väldigt läsktigt det här, när jag fick mitt X så var strecket också supersvagt till en början så nu är jag såklart livrädd för att det här är ett nytt X. Min man försöker få mig att tänka på annat men det går sådär.

• Sunflower Sthlm

Mika:
    Drygt med väntan, hoppas såklart du är gravid men om inte att mensen kommer snart så du slipper denna jobbiga väntan.

• Sunflower Sthlm

Oj, vad jag uppskattar ert engagemang, ni är underbara!

Jag tog ett kort med min iphone men det blir ju sådär. Tittade på testet nu igen och strecket är där. Väldigt, väldigt svagt dock, men där. Ska se om jag kan lägga in kortet här.

Lilla Frugan:
    Jag har en app i min iphone som räknar ut ägglossning och mens, enl. den är jag på BIM +3 men jag kom just på att jag fick ägglossning typ 2 dagar senare en beräknat vilket borde göra att jag är på BIM eller BIM +1. Dessutom brukar jag ha en kortare lutelfas på ca 12 dagar, vilket borde göra att mitt hcg är längre på BIM än för andra som har 14 dagars lutelfas eller tänker jag fel?

• Sunflower Sthlm

Ja, som sagt. Det är taget med en iphone så kvaliten är ju ganska dålig. Ser inte alls ut som en streck nu ju... syns mer i verkligenheten dock...

Ser ni nåt alls?

• Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-02 12:20:52 följande:
    Ooooh vad underbart Sunflower =)!!!!!
    Hur var det nu igen, när hade du ditt X och hur länge försökte ni denna gång ????
    Nu ska du bara få en tid för VUL!!!!
    Ooooh såååå glad för din skull!
    Tack snälla du!
    Jag fick mitt X konstaterat 31 aug och fick metotrexat 1 sep. Väntade i tre månader och så började vi försöka igen. Det här är alltså första försöket för oss efter X:et. Snacka om att vi är lyckligt lottade!!

Men jag vågar inte riktigt tro på det förrän jag tagit ett digitalt test också. :)
  • Sunflower Sthlm

Måste bara säga att ni alla är helt fantastiska! Jag vet ju hur avundsjuk man blir när nån får ett plus trots det så är ni så positiva.Och alla länkar RaraS! Tack!

Jag har varit och köpt ett digitalt test, ska ta det imorgon bitti. Men jag mår fruktansvärt illa och det känns som om någon sitter på min bröstkorg. Kräktes nästan när jag luktade på min mans snus...

Håller med om att det är svårt att hålla reda på alla, jag har båda äggledarna i behåll och fick dem spolade i början på december. Höger, där jag hade mitt X, hade förmodligen inte passage men det gick inte att avgöra helt. Vet dock inte vilken sida ägglossningen var på den här månaden. Hade mer ont på vänster än på höger vid ägglossningen, men jag har inte fått bekräftat på vilken sida ägglossningen kom.

Men jag är galet orolig för att det är ett nytt X, med tanke på hur svagt strecket var... men, som min man säger, det är inget vi kan göra mer än att vänta och inte ta ut nåt i förskott, varken positivt eller negativt.

Lilla Frugan:
    Jag går på Ultragyn på Odenplan, de upptäckte mitt X sist, jag jag litar helt på dem. Ska ringa dit imorgon om det digitala testet visar positivt också.

• Sunflower Sthlm

Ja, ni hade ju rätt allihopa. Visst var det ett plus. Glad Tog ett digitalt test imorse.

Ringde precis min gyn och nästa tid som jag kunde få var nästa onsdag 12 jan (!). Eftersom det är helger den här veckan fanns det ont om tider men måndag hade ju varit att föredra helt klart. Men sköterskan skulle prata med läkarna och fråga om de tyckte att jag behövde komma tidigare än nästa onsdag, i så fall skulle hon fixa en tid. *suck* Hon skulle ringa tillbaka under dagen. Ångest!

• Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-03 19:13:36 följande:
    Men vilken vecka kommer du att vara på då?
    Jag plussade ju (när jag väntade min son) den 18/9 och fick göra VUL den 1/10, blev även då tillbakaflyttad och var bara på vecka 5+2.
    Det är BÄTTRE att vänta tills de kan se ngt än gå för tidigt!
    Får du ONT eller börjar få blödningar ska du ju åka in till akuten!
    Känn ingen stress nu utan försök njuta av att du faktiskt är gravid och utgå inte från att det är ett nytt X!

Vet att det är svårt men ha tålamod ;)!
    5+2 om jag inte räknat fel. Jag vet att det är bättre att vänta men jag orkar inte det. Tålamod är inte en egenskap jag besitter, iaf inte i sådana här situationer. :)

Men jag ska verkligen försöka göra som ni säger och bara ta det lugnt. Njuta kommer jag inte att kunna göra förrän efter vul tyvärr. Däremot tänker jag fokusera på att vi blir gravida väldigt lätt iaf, det är ju trots allt en stor tröst ifall det här skulle vara ett nytt X.
  • Sunflower Sthlm

Måste fråga er som varit gravida "på riktigt". :) (Jag har ju bara haft mitt X.) Har ni haft några känningar i magen? Jag har inte ont men det känns annorlunda än vanligt men inte heller som det gjorde med X:et. Då hade jag mer som mensvärk men nu är det en annan känsla. Har ni också haft så?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3