• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Kingston

Så trist Supers! Jag kan ibland känna att man nästan är rädd för att lyckas bli gravid... Orkar inte gå igenom allt som kan hända...

• Supers

Tack allihopa <3. Känns ändå ok..man får sörja nga dar och sen rycka upp sig. Klart det är tufft..men man måste försöka rycka upp sig.

Kingston: Ja precis ibland känner jag oxå så :/

Kram till er!!!!

• Supers
    Grip skrev 2014-06-17 18:32:13 följande:
    Åh vännen, så ledsen jag blir.. Kramar till dig!

Tack vännen..kram tebax.
  • kanske 4a

Kikar in här och hoppades få läsa att Supers har plussat. Blir så ledsen för din skull gumman! Stor kram Hjärta

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • Supers
    kanske 4a skrev 2014-07-02 19:59:46 följande:

Kikar in här och hoppades få läsa att Supers har plussat. Blir så ledsen för din skull gumman! Stor kram 

Tack vännen, nya tag..igen. det är som det är. Vi ska träffa läkarn 12 aug så får vi se.

Kram
  • Manelma

Nån som har kvar sin "felande" äggledare efter utomkveds? Vi började försöka i april och sen dess har min högra äggledare som alltså var den vår första graviditet fastnade i tagit hela 3 ägglossningar efter varandra. Känns hopplöst när den plötligt blivit dominant varför??? Hur stora är oddsen. Förr hade jag varannan mån vänster varannan höger nu höger 3 mån i rad.... Hoppas så klart att det ska funka på den men innerst inne vet jag att det nog inte är lönt att hoppas då äggledaren troligtvis är helt täppt... Så månaderna går o det känns knappt som att vi har en chans...

• Saturnus
    Manelma skrev 2014-07-16 23:58:09 följande:

Nån som har kvar sin "felande" äggledare efter utomkveds? Vi började försöka i april och sen dess har min högra äggledare som alltså var den vår första graviditet fastnade i tagit hela 3 ägglossningar efter varandra. Känns hopplöst när den plötligt blivit dominant varför??? Hur stora är oddsen. Förr hade jag varannan mån vänster varannan höger nu höger 3 mån i rad.... Hoppas så klart att det ska funka på den men innerst inne vet jag att det nog inte är lönt att hoppas då äggledaren troligtvis är helt täppt... Så månaderna går o det känns knappt som att vi har en chans... smile4.gif

Den andra äggledaren tar upp ägg från båda sidorna. Jag fick min högra äggledare borttagen men ägglossade från vänster och blev gravid. Tyvärr fick jag mf. Så misströsta inte. Om ni lever i en relation så kan du begära spolning av äggledaren. Kram & lycka till!
  • lilsis
    Manelma skrev 2014-07-16 23:58:09 följande:

Nån som har kvar sin "felande" äggledare efter utomkveds? Vi började försöka i april och sen dess har min högra äggledare som alltså var den vår första graviditet fastnade i tagit hela 3 ägglossningar efter varandra. Känns hopplöst när den plötligt blivit dominant varför??? Hur stora är oddsen. Förr hade jag varannan mån vänster varannan höger nu höger 3 mån i rad.... Hoppas så klart att det ska funka på den men innerst inne vet jag att det nog inte är lönt att hoppas då äggledaren troligtvis är helt täppt... Så månaderna går o det känns knappt som att vi har en chans...

Min kvarvarande äggledare tycks också ha problem, så nästa försök blir IVF ngn gång 2015 om vi har tur.
  • Manelma

Jag vet att min vänstra fungerar då det är så min son blev till efter utomkveds i högra. Men ja den får ju ingen chans när högra plötsligt blivit dominant sen vi börjat försöka bli gravida.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3