• Anonym (JG)

Hur ofta byter ni killar kalsonger?

kunde inte bestämma var denna tråd skulle läggas men bestämde mig att här blir bra.

Hur ofta byter ni killar kalsonger?

Min man byter kalsonger varannan dag, han tar av sig dem när han kommer hem ifrån jobbet och byter självklart om det behövs men han anser att man kan gott ha samma kalsonger en dag till om de inte luktar samt ser grisiga ut.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni killar kalsonger?
  • vitruviandude

Vad tusan har moral med saken att göra? Jag byter varje dag när jag duschat efter dagens träning.

• Ernst Hugo
    Anonym (Rationell) skrev 2013-06-08 06:34:54 följande:

Fenomenet svettning lyder under naturligt betingade kroppsliga reaktioner. Bara att acceptera att det är just naturligt och lägga fokus på annat i livet.

Naturligt eller inte är oväsentligt i sammanhanget då det påkallar samma behov kalsongbyte om man är lite intresserad av god hygien. Du lät ju påskina att dina kalsonger var rena genom din egen försorg.

Lägger du fokus på annat så säger du med andra ord att lite ingrodd svett i skrev och då även kalsongen är sådant som du och din omgivning får leva med. Solig
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anonym (Inte fullvuxen)

Tja, byter bara kallingar när dom jag har på mej blir för små....
    Varför skulle man byta annars?Cool

Midjemåttet ökar hela tiden....Oskyldig 

• Anton Chigurh

I vart fall till jul och inför midsommaraftonens firande. Det ser jag som ett absolut minimum. 

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Ernst Hugo
    Anton Chigurh skrev 2013-06-08 11:20:34 följande:
    I vart fall till jul och inför midsommaraftonens firande. Det ser jag som ett absolut minimum. 

Oavsett behov då
  • Anton Chigurh
    Ernst Hugo skrev 2013-06-08 11:22:54 följande:

Oavsett behov då
    Precis......
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Rationell)
    vitruviandude skrev 2013-06-08 06:57:44 följande:
    Vad tusan har moral med saken att göra? Jag byter varje dag när jag duschat efter dagens träning.

Att vara måttfull, då jordens resurser inte är oändliga.
  • Ernst Hugo
    Anonym (Rationell) skrev 2013-06-08 21:44:54 följande:

Att vara måttfull, då jordens resurser inte är oändliga.

Måttfull - Schmåttfull haha
  • Anonym (Rationell)
    Ernst Hugo skrev 2013-06-08 10:43:49 följande:
    Naturligt eller inte är oväsentligt i sammanhanget då det påkallar samma behov kalsongbyte om man är lite intresserad av god hygien. Du lät ju påskina att dina kalsonger var rena genom din egen försorg.

Lägger du fokus på annat så säger du med andra ord att lite ingrodd svett i skrev och då även kalsongen är sådant som du och din omgivning får leva med.

Väsentligt är att man kan förebygga svett och därigenom inte överdriva byte av underkläder. Just därför är även mina rena, som du påpekar.

Du är lite vag om du menar att jag förespråkar att acceptera smuts samtidigt som jag ovanför håller smutsen borta. Det är just när problemet är obefintligt man fokuserar på annat. All I'm saying.
  • Anonym (Rationell)
    Ernst Hugo skrev 2013-06-08 21:56:36 följande:
    Måttfull - Schmåttfull haha

Tolkningsfråga naturligtvis.
Svar på tråden Hur ofta byter ni killar kalsonger?